Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Bugs Bunny's Cupid Capers (1979) - Snurre Sprätts alla hjärtans dag-special (TV3)

Startat av Beck, 20 november 2022 kl. 11:18:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Beck

Hej!

Är det någon som har Bugs Bunny's Cupid Capers (1979) med svenska röster?
Det har visats på TV under 90-talet, tror det var TV4, jag minns att Gunnar Ernblad, Steve Kratz, Per Sandborgh och Johan Hedenberg medverkade.


https://www.dailymotion.com/video/x5m8864

Beck


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Beck

Jag minns inte den svenska titeln, men jag hoppas att någon känner igen videoklippet, och har det med svenska röster.

https://www.dailymotion.com/video/x5m8864

gstone

Citat från: Beck skrivet 13 januari 2024 kl. 20:24:16Jag minns inte den svenska titeln, men jag hoppas att någon känner igen videoklippet, och har det med svenska röster.

https://www.dailymotion.com/video/x5m8864
Vet du att det finns en svensk dubbning ens ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Beck

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2024 kl. 20:44:30Vet du att det finns en svensk dubbning ens ?
Ja, jag såg den svenska dubbningen på TV under 90-talet, men den har inte visats sedan dess! 

Jabberjaw

Citat från: Beck skrivet 13 januari 2024 kl. 22:16:31Ja, jag såg den svenska dubbningen på TV under 90-talet, men den har inte visats sedan dess!
Ja Gunnar Ernblad översatte många av Looney Tunes specialerna 1990 - 1992 för visningar på TV3.

Tror den hette Glad alla hjärtans dag om jag inte minns fel. Har det dokumenterat någonstans på datorn. Tråkigt nog gavs denna aldrig ut på DVD eller VHS och därmed ej heller på streaming.. :(

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 januari 2024 kl. 18:02:56Vad heater den op svenska ?
Citat från: Jabberjaw skrivet 13 januari 2024 kl. 23:01:14Tror den hette Glad alla hjärtans dag om jag inte minns fel. Har det dokumenterat någonstans på datorn. Tråkigt nog gavs denna aldrig ut på DVD eller VHS och därmed ej heller på streaming.. :(
Jag har letat i tablåerna, och enligt programtablåerna från TV3 var den svenska titeln det något fantasilösa Snurre Sprätts alla hjärtans dag-special. Se här i tablån för den 3 maj 1992:
TV3-tablå 1992-05-03.jpg

Tydligen sändes "filmen" några gånger på TV3 mellan 1991 och 1993. De första gångerna den sändes hade jag inte ens TV3, och de sista gångerna hade jag tyvärr ingen tanke på att spela in den. :(

Beck

Jaså, då finns det en svensk titel? Ja, om någon har filmen med svenskt tal så vore jag glad! 
Snurre Sprätts alla hjärtans dag-special!  :D