Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 20:01:01Nej pingviner låter helt annorlunda
Är lite dålig på fågel läten, så... :-\

MOA

En liten kille som drömmer mardrömmar varje natt där han måste hjälpa olika karaktärer.Avsnitten innehåller pussel som man måste lösa för att komma vidare.Killen har svart hår & e väldigt lättskrämd.Spelet e ett point & click spel och om man klickar fel för många gånger vaknar protagonisten & grinar i sin säng.Handlingen e int genomgående,den e ny för varje avsnitt.Karaktärerna som killen möter e ett skelett,en gorilla,en råtta,en tjuv & en häxa.Karaktärerna pratar aldrig utan gör bara ljud.Den enda som pratar e en berättare som låter som en engelsk version av Johan Hedenberg.
4 avsnitt av spelet finns på engelska & franska medans de sista enbart finns på franska.
Blir int förvånad om ni aldrig hört talas om detta spel.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2023 kl. 18:08:53En liten kille som drömmer mardrömmar varje natt där han måste hjälpa olika karaktärer.Avsnitten innehåller pussel som man måste lösa för att komma vidare.Killen har svart hår & e väldigt lättskrämd.Spelet e ett point & click spel och om man klickar fel för många gånger vaknar protagonisten & grinar i sin säng.Handlingen e int genomgående,den e ny för varje avsnitt.Karaktärerna som killen möter e ett skelett,en gorilla,en råtta,en tjuv & en häxa.Karaktärerna pratar aldrig utan gör bara ljud.Den enda som pratar e en berättare som låter som en engelsk version av Johan Hedenberg.
4 avsnitt av spelet finns på engelska & franska medans de sista enbart finns på franska.
Blir int förvånad om ni aldrig hört talas om detta spel.
Det måste vara Nightmares, då jag kommer ihåg många Flash spel från förr i tiden.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2023 kl. 18:13:46Det måste vara Nightmares, då jag kommer ihåg många Flash spel från förr i tiden.
Shit!Jag trodde jag va den enda som minns de spelet

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2023 kl. 20:27:19Shit!Jag trodde jag va den enda som minns de spelet
Har dock inte kommit så långt, men jag minns att en kompis spelade det i barndomen medan jag kollade på. :)

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 18:04:06Den hjälpte mig att vinna ett lopp jag trodde att jag skulle förlora
En blåvit fågel som har ett välkänt läte, de låter nämligen som att den skrattar.Finns bara i ett land i hela världen
Angående den här frågan... Är det en kungsfiskare (kookaburra)? Men inte är de väl blåa? ???

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2023 kl. 20:32:50Angående den här frågan... Är det en kungsfiskare (kookaburra)? Men inte är de väl blåa? ???
Javisst e de den fågeln?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 mars 2023 kl. 21:40:17Javisst e de den fågeln?
Eftersom du verkar ha ett intresse av Australien (det gör väl jag med) så misstänkte jag det. Det kan vara som så att en del sorter av denna fågeln är blåa eller något. Nåja, där har vi svaret, då. :)

Skokaka

Och nu när vi ändå har tagit upp Flash spel...

En streckgubbe som försöker att lyckas med sina uppdrag genom att man väljer ett utav alternativen. Många utav alternativen leder till en massa fails. Man kan få olika sorters slut i varje spel. De första spelen är minst fem stycken, senare så kom det en ny version med remakes av dom. I det nya spelet kan man ha olika sorters äventyr som är uppföljare till de andra spelen. Streckgubben har också fått en meme utav en dans.

Jag tror att en del vet vilket spel det är jag snackar om, så... Vad heter dessa spelen?  

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  6 mars 2023 kl. 23:37:46Och nu när vi ändå har tagit upp Flash spel...

En streckgubbe som försöker att lyckas med sina uppdrag genom att man väljer ett utav alternativen. Många utav alternativen leder till en massa fails. Man kan få olika sorters slut i varje spel. De första spelen är minst fem stycken, senare så kom det en ny version med remakes av dom. I det nya spelet kan man ha olika sorters äventyr som är uppföljare till de andra spelen. Streckgubben har också fått en meme utav en dans.

Jag tror att en del vet vilket spel det är jag snackar om, så... Vad heter dessa spelen? 
Henry Stickmin:

Breaking the Bank.

Escaping the Prison.

Stealing the Diamond.

Infiltrating the Airship.

Fleeing the Complex.

kom inte på den senaste.......

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  7 mars 2023 kl. 00:28:40Henry Stickmin:

Breaking the Bank.

Escaping the Prison.

Stealing the Diamond.

Infiltrating the Airship.

Fleeing the Complex.

kom inte på den senaste.......
Mycket bra! :D

Den senaste var inte gjord för Flash då såna spel gjordes väl inte längre på den tiden... Det är Completing the Mission och den är istället med i Steam.

Förresten, då det är bara en man och kvinna som gör alla rösterna så tycker jag att det kan funka samma sak om den var på Svenska. Jag tror att Andreas Nilsson kunde vara alla manliga karaktärer medan Elina Raeder kan vara alla kvinnliga. Tycker jag...

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  7 mars 2023 kl. 00:39:13Mycket bra! :D

Den senaste var inte gjord för Flash då såna spel gjordes väl inte längre på den tiden... Det är Completing the Mission och den är istället med i Steam.

Förresten, då det är bara en man och kvinna som gör alla rösterna så tycker jag att det kan funka samma sak om den var på Svenska. Jag tror att Andreas Nilsson kunde vara alla manliga karaktärer medan Elina Raeder kan vara alla kvinnliga. Tycker jag...
Bra idé  ;)

MOA

Citat från: Will Siv skrivet  7 mars 2023 kl. 00:28:40Henry Stickmin:

Breaking the Bank.

Escaping the Prison.

Stealing the Diamond.

Infiltrating the Airship.

Fleeing the Complex.

kom inte på den senaste.......
Klassiker!

Disneyfantasten

En blå igelkott med superfart

En kille som reser till djurens platser

En fotorealistisk fågel

Ett piggsvin

Ett djur med ull

En jordekorre

Vem är det jag söker?

Fred

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 mars 2023 kl. 11:40:52En blå igelkott med superfart

En kille som reser till djurens platser

En fotorealistisk fågel

Ett piggsvin

Ett djur med ull

En jordekorre

Vem är det jag söker?
Christian Hedlund

En blå igelkott med superfart - Sonic

En fotorealistisk fågel - Zazu

En jordekorre - Han i Avtrollad eller vad den nu heter?