Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 maj 2020 kl. 01:44:14
Såvitt jag vet har antingen jag eller Erika alltid sagt till när någon gått över gränsen i hur de uttryckt sig (oavsett vem det gäller), antingen genom att vi redigerat det problematiska inlägget eller genom att vi svarat på det i nära anslutning till att det skrevs.

Vi är dock inte mer än människor och periodvis är det mycket aktivitet på forumet, så självklart är det möjligt att vi någon gång kan ha missat något inlägg med personangrepp eller övrigt olämpligt innehåll...
Själv försöker jag anmälla inlägg som jag anser vara över gränsen men där min reaktion inte tillför något. D.v.s. med knappen [anmäl till moderator].

Är det lönt? Går dessa fram till er i administrationen?
Houba !

Lilla My

Citat från: MoraNisse skrivet  8 maj 2020 kl. 23:49:34
Hur vanligt e de att en lärare får telefonsamtal 3 gånger under 1 lektion?

Beror väl på hur pass allvarliga telefonsamtalen är. Dessutom är det sjukt många telefonförsäljare som lever rövare nu under Corona-tider (då folk sitter hemma och nära sina telefoner), brukar få fem samtal om dagen från okända nummer! :(

Har någon tips på hur man blockar telefonnummer?

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  9 maj 2020 kl. 11:13:01
Själv försöker jag anmälla inlägg som jag anser vara över gränsen men där min reaktion inte tillför något. D.v.s. med knappen [anmäl till moderator].

Är det lönt? Går dessa fram till er i administrationen?
Absolut, alla anmälningar når fram till oss och är värdefulla (i de fall vi själva råkar ha missat inläggen ifråga). :)

Och anmälningar av PM är ännu mer värdefullt, för dessa kan vi inte se om inte någon anmäler.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 maj 2020 kl. 12:30:52
Absolut, alla anmälningar når fram till oss och är värdefulla (i de fall vi själva råkar ha missat inläggen ifråga). :)

Och anmälningar av PM är ännu mer värdefullt, för dessa kan vi inte se om inte någon anmäler.
Bra, tack. Då fortsätter jag med det  :)
Houba !

MoraNisse

Citat från: Lilla My skrivet  9 maj 2020 kl. 12:29:05
Beror väl på hur pass allvarliga telefonsamtalen är. Dessutom är det sjukt många telefonförsäljare som lever rövare nu under Corona-tider (då folk sitter hemma och nära sina telefoner), brukar få fem samtal om dagen från okända nummer! :(

Har någon tips på hur man blockar telefonnummer?
Vet int vad lärar'n fick för samtal men om nån ringer så står de väl"Blockera"bland alternativ?

Disneyfantasten

#65
Asså, jag blir så galen på alla tjuvjägare världen över (som jagar djur för deras kroppsdelar att kunna sälja med orimligt höga priser*), på alla bankrånare, på alla som stjäl datorer, mobiler, pengar, m.m., på alla mördare, på alla som skräpar ner i naturen (i synnerhet i vattnet), på alla som har sönder saker, på alla som struntar i att trycka på tutan/klockan (när de åker bil eller cyklar), osv. det är en ren idioti!  >:(

*Tjuvjägare kan vara fyra olika saker;
- personer som jagar utrotningshotade djur
- personer som jagar i skyddade områden
- personer som fångar utrotningshotade djur för att sälja
- personer som jagar djur som är tillåtna att jaga fast på fel sätt

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2020 kl. 18:25:59
Asså, jag blir så galen på alla tjuvjägare världen över (som jagar djur för deras kroppsdelar att kunna sälja med orimligt höga priser*), på alla bankrånare, på alla som stjäl datorer, mobiler, pengar, m.m., på alla mördare, på alla som skräpar ner i naturen (i synnerhet i vattnet), på alla som har sönder saker, på alla som struntar i att trycka på tutan/klockan (när de åker bil eller cyklar), osv. det är en ren idioti!  >:(

*Tjuvjägare kan vara fyra olika saker;
- personer som jagar utrotningshotade djur
- personer som jagar i skyddade områden
- personer som fångar utrotningshotade djur för att sälja
- personer som jagar djur som är tillåtna att jaga fast på fel sätt
Tjuvjägare kan säja vara jägare som jagar olagligt.
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 maj 2020 kl. 19:34:06
Tjuvjägare kan säja vara jägare som jagar olagligt.

Exakt! Jag HATAR sådana personer!  >:( (de borde verkligen sättas i bevakade fängelsen med säkra väggar och tjocka galler)

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2020 kl. 19:39:01
Exakt! Jag HATAR sådana personer!  >:( (de borde verkligen sättas i bevakade fängelsen med säkra väggar och tjocka galler)
Jag tycker så om alla tungt kriminella, men apsolut.
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 27 maj 2020 kl. 19:42:31
Jag tycker så om alla tungt kriminella, men apsolut.

Ja, som jag nyss skrev, de som gör till exempel de saker jag ganska nyss räknade upp!  ;)

Simon Axelsson

Nu kom jag äntligen på något att "gnälla" om! Jag hatar de där jävla idioterna som gräver sönder el- och internetkablar av ingen som helst anledning, vilka de är vet jag inte, men jag avskyr dem (eller egentligen bara det de gör)
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MoraNisse

Man kan också klaga på försäljare som ringer från Tanzania

Steffan Rudvall

En förseljare ringde mig en gång och ville sälja begagnade trosor han var nog mexikanare

MoraNisse

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 maj 2020 kl. 21:44:37
En förseljare ringde mig en gång och ville sälja begagnade trosor han var nog mexikanare
Sånt ska man bara ignorera

Lilla My

Jag hatar att vakna upp dagen efter en fest och direkt insett att man Google-sökt efter en låt på 100+ nya flikar på telefonen för man skrev fel varje gång och fick för sig att det var fel på fliken...