Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  6 december 2022 kl. 13:54:00Ingen verkar komma på denna, så... :-\
Fast en gissade en karaktär rätt.

Men vem är röstskådespelaren jag söker?

Och vilka är dom andra karaktärerna?

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet 29 november 2022 kl. 20:35:06Flera karaktärer.

( ursäkta, men ni gjorde ju det med, så varför undrar du?  )
Tidigare har vi skrivit olika punkter här har du skrivit det mer som att Det är en sammanhängande text om en viss karaktär...

Men gissar jag så är det väl Sandra Kassman. Här utgår jag ifrån "En ung tjej med ovanliga husdjur" & "men har knappt några magiska krafter" där den första kan syfta på Lilo och den andra på Mirabel.

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 december 2022 kl. 14:05:22Tidigare har vi skrivit olika punkter här har du skrivit det mer som att Det är en sammanhängande text om en viss karaktär... Men gissa jag så är det väl Sandra Kassman.
Rätt!  :D

Och vilka karaktärer ( förutom Lilo ) menade jag?

Fast ni hade ju också skrivit sammanhängde om olika karaktärer när ni sökte en röstskådespelare.

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet  6 december 2022 kl. 14:07:30Rätt!  :D

Och vilka karaktärer ( förutom Lilo ) menade jag?

Fast ni hade ju också skrivit sammanhängde om olika karaktärer när ni sökte en röstskådespelare.
Jag hade dock en känsla på mig att det var Sandra Kassman, så...

Karaktärerna är Lilo, Jessica Olson (tror jag? ??? :-\), Kiki, och Mirabel.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  7 december 2022 kl. 20:42:36Jag hade dock en känsla på mig att det var Sandra Kassman, så...

Karaktärerna är Lilo, Jessica Olson (tror jag? ??? :-\), Kiki, och Mirabel.
Lilo, Kiki och Mirabel var det.

Rätt!

Men vem är Jessica Olson? ??? 
är det en karaktär hon spelat?

Skokaka

Citat från: Will Stewart skrivet  7 december 2022 kl. 20:52:53Lilo, Kiki och Mirabel var det.

Rätt!

Men vem är Jessica Olson? ???
är det en karaktär hon spelat?
Ja, det stod att hon gjorde rösten till henne, hon är från filmen Starstruck vilket jag inte hört talats om förut...

Jag hade två andra live-action tjejer i tankarna, om någon av de var en del av ledtråden.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  7 december 2022 kl. 20:52:53Lilo, Kiki och Mirabel var det.

Rätt!

Men vem är Jessica Olson? ???
är det en karaktär hon spelat?

Vilket år släpptes Kikis Expressbud?

Jag har för mig att det var 1999 som Sandra började dubba, åtminstone enligt Dubbningshemsidan...

Och så har jag för mig att Myrra Malmberg medverkar i filmen, hennes första dubbning var 1992.

Vilket år kom förresten spelfilmen?

I vilken av dem spelar Sandra Kiki, den tecknade eller spelfilmen?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2022 kl. 20:58:34Vilket år släpptes Kikis Expressbud?

Jag har för mig att det var 1999 som Sandra började dubba, åtminstone enligt Dubbningshemsidan...

Och så har jag för mig att Myrra Malmberg medverkar i filmen, hennes första dubbning var 1992.

Vilket år kom förresten spelfilmen?

I vilken av dem spelar Sandra Kiki, den tecknade eller spelfilmen?
Det är så att Ghibli filmerna dubbades i mitten av 2000-talet för DVD utgåvor med vissa undantag så som Spirited Away där dubbningen är jämn gammal med filmen eller Min granne Totoro och Porco Rosso som dubbades om för DVD på mitten av 2000-talet men som hade äldre dubbningar.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2022 kl. 20:58:34Vilket år släpptes Kikis Expressbud?

Jag har för mig att det var 1999 som Sandra började dubba, åtminstone enligt Dubbningshemsidan...

Och så har jag för mig att Myrra Malmberg medverkar i filmen, hennes första dubbning var 1992.

Vilket år kom förresten spelfilmen?

I vilken av dem spelar Sandra Kiki, den tecknade eller spelfilmen?
1989 ( den tecknade av Studio Ghibli ) och 2014 ( spelfilmen ).

Sandra spelade Kiki i Ghiblis version som dubbades 2007.


Min andra favorit film ( efter WALL-E )  :)

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet  7 december 2022 kl. 22:32:141989 ( den tecknade av Studio Ghibli ) och 2014 ( spelfilmen ).

Sandra spelade Kiki i Ghiblis version som dubbades 2007.


Min andra favorit film ( efter WALL-E )  :)

Ungefär som Insidan Ut är min andra favoritfilm efter Zootropolis...

Nu var det flera år sedan jag senast såg Kikis Expressbud, kanske jag ser den igen någon dag...

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 december 2022 kl. 21:02:17Det är så att Ghibli filmerna dubbades i mitten av 2000-talet för DVD utgåvor med vissa undantag så som Spirited Away där dubbningen är jämn gammal med filmen eller Min granne Totoro och Porco Rosso som dubbades om för DVD på mitten av 2000-talet men som hade äldre dubbningar.
Sen är det några som inte har dubbats ( än... )

Tillexempel: "Nausicaä" ( även om den var innan Ghibli kom igång ), "Minnen av igår" och "Uppe på Vallmokullen" 

Skokaka

Efter ett bra tag så har jag bestämt mig för att göra en quiz igen. Skönt att vara tillbaka, baby!

Den här gången så försöker jag att inte göra det för lätt, men det ska inte vara FÖR klurigt heller. Hoppas någon finner rätt svar:

gstones favorit dubbare

En sur kortväxt man

En talande bulldog

En Italiensk bil

En före detta skurk utan armar

En vuxen och ond version av Anders

En man som jobbar för en elak pirat, men är inte själv så elak

En fågel som lämnar meddelande, men är INTE en brevduva

En varg-man

En lång hund som fick rösten efter två andra

En fågel med lång näbb

En man med is krafter

En Skotsk djur som blir ett monster utav broccoli

En munk vakt

En fruktansvärd sångare

En orolig gris

En man som använder kamera

En pirat som har förlorat sina kroppsdelar

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 december 2022 kl. 11:47:09Efter ett bra tag så har jag bestämt mig för att göra en quiz igen. Skönt att vara tillbaka, baby!

Den här gången så försöker jag att inte göra det för lätt, men det ska inte vara FÖR klurigt heller. Hoppas någon finner rätt svar:

gstones favorit dubbare

En sur kortväxt man

En talande bulldog

En Italiensk bil

En före detta skurk utan armar

En vuxen och ond version av Anders

En man som jobbar för en elak pirat, men är inte själv så elak

En fågel som lämnar meddelande, men är INTE en brevduva

En varg-man

En lång hund som fick rösten efter två andra

En fågel med lång näbb

En man med is krafter

En Skotsk djur som blir ett monster utav broccoli

En munk vakt

En fruktansvärd sångare

En orolig gris

En man som använder kamera

En pirat som har förlorat sina kroppsdelar

Vem är det jag söker?
HM, nu ska vi se...

Gstones favorit-dubbare = svårt att komma på bara sådär, han har många, framförallt i den gamla stammen som bl.a. medverkar i Martin Söderhjelms och Doreen Dennings dubbningar...

En sur kortväxt man = tankarna lutar åt Butter, men han har inte spelat mycket av det andra...

En talande bulldog = skulle kunna vara Bull i Lady och Lufsen eller Francis i Oliver och Gänget...

En italiensk bil = svårt att komma på, jag kommer att tänka på Benny i Vem Satte Dit Roger Rabbit men den filmen har aldrig dubbats till svenska, karaktären framträder i Hos Musse och där har karaktären repliker, så han har svensk röst, men han är ingen italienare, det skulle också kunna vara någon i Bilar-franschisen, men jag har ingen koll på om det finns en italiensk karaktär i den franschisen eller inte...

En före detta skurk utan armar = svårt att komma på på rak arm...

En vuxen och ond version av Anders = beror väl på vilken Anders det är...

En man som jobbar för en elak pirat, men är inte själv så elak = Smee

En fågel som lämnar meddelande, men är INTE en brevduva = svårt att komma på rak arm, tankarna lutar åt Söltrut, för han levererar brev men han är en trut och ingen duva

En varg-man = svårt att komma på rak arm...

En lång hund som fick rösten efter två andra = Långben, skulle kunna vara Hans Lindgren som också spelar Smee jag nämnde, Långben har innan dess spelats av Folke Rydberg 1950 och Bernt Dahlbäck 1963, det var 1967-1996 som Hans Lindgren hade rollen som Långben

En fågel med lång näbb = svårt att komma på rak arm, det skulle kunna vara Herr Stork eller Bombom...

En man med is krafter = Jack Frost

Ett skotskt djur som blir ett monster utav broccoli = svårt att komma på rak arm, visserligen är Guld-Ivar Flinghjärta en skotte och ett djur (i det fallet en anka), men han blir väl inget monster av broccoli?

En munk vakt = Duncan i Röjar-Ralf, isåfall är det Ole Ornered, om det är så kanske hunden är Slinky, bulldoggen är en av hundarna i Upp, mannen med iskrafter Iskungen, bilen Luigi, surpuppan Butter, vargen Wayne, arm-lösa ex-skurken Orm i Tuffa Gänget, osv.

En fruktansvärd sångare = om det är Ole så är det Troubadix...

En orolig gris = tankarna lutar i första hand åt Nasse i Nalle Puh, om det är Florist-Grisen i Zootropolis så är det Ole Ornered...

En man som använder kamera = vet ej

En pirat som förlorat sina kroppsdelar = vet ej

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 december 2022 kl. 12:06:56HM, nu ska vi se...

Gstones favorit-dubbare = svårt att komma på bara sådär, han har många, framförallt i den gamla stammen som bl.a. medverkar i Martin Söderhjelms och Doreen Dennings dubbningar...

En sur kortväxt man = tankarna lutar åt Butter, men han har inte spelat mycket av det andra...

En talande bulldog = skulle kunna vara Bull i Lady och Lufsen eller Francis i Oliver och Gänget...

En italiensk bil = svårt att komma på, jag kommer att tänka på Benny i Vem Satte Dit Roger Rabbit men den filmen har aldrig dubbats till svenska, karaktären framträder i Hos Musse och där har karaktären repliker, så han har svensk röst, men han är ingen italienare, det skulle också kunna vara någon i Bilar-franschisen, men jag har ingen koll på om det finns en italiensk karaktär i den franschisen eller inte...

En före detta skurk utan armar = svårt att komma på på rak arm...

En vuxen och ond version av Anders = beror väl på vilken Anders det är...

En man som jobbar för en elak pirat, men är inte själv så elak = Smee

En fågel som lämnar meddelande, men är INTE en brevduva = svårt att komma på rak arm, tankarna lutar åt Söltrut, för han levererar brev men han är en trut och ingen duva

En varg-man = svårt att komma på rak arm...

En lång hund som fick rösten efter två andra = Långben, skulle kunna vara Hans Lindgren som också spelar Smee jag nämnde, Långben har innan dess spelats av Folke Rydberg 1950 och Bernt Dahlbäck 1963, det var 1967-1996 som Hans Lindgren hade rollen som Långben

En fågel med lång näbb = svårt att komma på rak arm, det skulle kunna vara Herr Stork eller Bombom...

En man med is krafter = Jack Frost

Ett skotskt djur som blir ett monster utav broccoli = svårt att komma på rak arm, visserligen är Guld-Ivar Flinghjärta en skotte och ett djur (i det fallet en anka), men han blir väl inget monster av broccoli?

En munk vakt = Duncan i Röjar-Ralf, isåfall är det Ole Ornered, om det är så kanske hunden är Slinky, bulldoggen är en av hundarna i Upp, mannen med iskrafter Iskungen, bilen Luigi, surpuppan Butter, vargen Wayne, arm-lösa ex-skurken Orm i Tuffa Gänget, osv.

En fruktansvärd sångare = om det är Ole så är det Troubadix...

En orolig gris = tankarna lutar i första hand åt Nasse i Nalle Puh, om det är Florist-Grisen i Zootropolis så är det Ole Ornered...

En man som använder kamera = vet ej

En pirat som förlorat sina kroppsdelar = vet ej
Du har rätt i slutet. ;)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 december 2022 kl. 12:10:59Du har rätt i slutet. ;)
Fast Ole Ornered är ju ingen av Gstones favoriter?  ???