Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle ni ha gjort det?

Startat av Skokaka, 17 mars 2023 kl. 23:11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 juli 2023 kl. 21:06:26Ursäkta att jag frågar men jag kom att tänka på en sak...

Hur skulle du ha gjort Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot, Svanprinsessan och DisneyToon-uppföljarna?
Okej, nu när jag har tänkt till lite så har jag kommit på några saker att ta upp om hur jag skulle göra de här filmerna, kort och gott, dock:...

Det magiska svärdet - Kampen om Camelot: Jag tycker att Devon och Cornwall borde också få hyllas i slutet av filmen, då de hjälpte ju Kayley och Garrett. Också, när allt blev som vanligt igen i slutet, eller att alla fick vad de ville så tycker jag verkligen att Garrett kunde få syn igen i slutet... Jag tyckte förresten att detta var en bra film, jag fattar inte varför den inte verkar så omtyckt. ???

Svanprinsessan: Det var ganska konstigt tycker jag att Odette och Derek var rivaler som barn, och senare när de har växt upp så förälskade de sig i varandra... Det låter inte så logiskt, de borde ha mer vänligare ögonblick innan de började tycka om varandra mer. Förresten, "fiender till älskare" tycker jag är löjligt. Kanske mindre hotfulla ögonblick som barn? Och förresten, Derek borde också tycka om Odette för hennes personalitet också, och inte bara utseendet. Då vore problemet löst.

Nåja, det finns många uppföljare i Disneytoon Studios, så... Jag tar väl upp de tre som jag ser som dom sämsta, då jag skulle verkligen ändra på dom, och de skiljer sig från de förra filmerna... Och jo, animationen i alla dessa tre tycker jag verkligen borde ändras...

Skönheten och Odjuret - Belles magiska värld: Belle och Odjuret grälar för mycket, de borde verkligen ha gjort det mindre... Och storyn borde vara annorlunda. Titeln till filmen är verkligen vilseledande, då inget magiskt händer i den alls. De borde ha med magi i denna som titeln säger... De borde nog ha en skurk här också, precis som i de två första filmerna. Förresten, på tal om det, jag gillade i hela fall Skönheten och Odjuret - Den förtrollande julen...

Ringaren i Notre Dame II: Till att börja med... Den borde ha mörka element, precis som i den första filmen. Och skurken i denna är bara pinsam och så dålig... Han borde verkligen vara mer lika ond som Frollo, då hade han varit mer intressant... Jag tycker bara verkligen att denna borde vara lik förra filmen mer.

Atlantis - Milos återkomst: Det var väl egentligen tänkt att detta skulle vara en tv-serie, men de bestämde att göra det till en film, istället... Jag har för mig att de tänkte göra en riktig uppföljare innan detta blev till, och då tror jag att den skulle seriöst funka bättre. De borde ha fokuserat mer på... Tja... Atlantis, då det är ju vad det handlar om, och det skulle ha varit intressant att ha sett mer på stället, då... Men de tyckte istället att de borde fokusera på tre olika ställen i filmen, vilket passar inte i en film, direkt, så... Den borde ändras mycket...

Men i hela fall, den tredje och första var tänkt att vara tv-serier till att börja med, men de bestämde att göra de till filmer, istället... Det förklarar varför det är så rörigt med storyn och varför animationen ser ut som den gör. Men, jag tycker dock att OM de var serier istället så kunde animationen i dessa funka i hela fall. Samma med den andra filmen, om den fick en tv-serie... Jag skulle säkert ha tyckt om dessa mer om de var serier istället för filmer. Men i hela fall, här har du svaren. ;)

gstone

Om jag skulle haft med vuxna människor i Ed, Edd och Eddy.

Jag stör mig jättemycket på att det aldrig är några vuxna med i serien >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  8 juli 2023 kl. 01:24:47Okej, nu när jag har tänkt till lite så har jag kommit på några saker att ta upp om hur jag skulle göra de här filmerna, kort och gott, dock:...

Det magiska svärdet - Kampen om Camelot: Jag tycker att Devon och Cornwall borde också få hyllas i slutet av filmen, då de hjälpte ju Kayley och Garrett. Också, när allt blev som vanligt igen i slutet, eller att alla fick vad de ville så tycker jag verkligen att Garrett kunde få syn igen i slutet... Jag tyckte förresten att detta var en bra film, jag fattar inte varför den inte verkar så omtyckt. ???

Svanprinsessan: Det var ganska konstigt tycker jag att Odette och Derek var rivaler som barn, och senare när de har växt upp så förälskade de sig i varandra... Det låter inte så logiskt, de borde ha mer vänligare ögonblick innan de började tycka om varandra mer. Förresten, "fiender till älskare" tycker jag är löjligt. Kanske mindre hotfulla ögonblick som barn? Och förresten, Derek borde också tycka om Odette för hennes personalitet också, och inte bara utseendet. Då vore problemet löst.

Nåja, det finns många uppföljare i Disneytoon Studios, så... Jag tar väl upp de tre som jag ser som dom sämsta, då jag skulle verkligen ändra på dom, och de skiljer sig från de förra filmerna... Och jo, animationen i alla dessa tre tycker jag verkligen borde ändras...

Skönheten och Odjuret - Belles magiska värld: Belle och Odjuret grälar för mycket, de borde verkligen ha gjort det mindre... Och storyn borde vara annorlunda. Titeln till filmen är verkligen vilseledande, då inget magiskt händer i den alls. De borde ha med magi i denna som titeln säger... De borde nog ha en skurk här också, precis som i de två första filmerna. Förresten, på tal om det, jag gillade i hela fall Skönheten och Odjuret - Den förtrollande julen...

Ringaren i Notre Dame II: Till att börja med... Den borde ha mörka element, precis som i den första filmen. Och skurken i denna är bara pinsam och så dålig... Han borde verkligen vara mer lika ond som Frollo, då hade han varit mer intressant... Jag tycker bara verkligen att denna borde vara lik förra filmen mer.

Atlantis - Milos återkomst: Det var väl egentligen tänkt att detta skulle vara en tv-serie, men de bestämde att göra det till en film, istället... Jag har för mig att de tänkte göra en riktig uppföljare innan detta blev till, och då tror jag att den skulle seriöst funka bättre. De borde ha fokuserat mer på... Tja... Atlantis, då det är ju vad det handlar om, och det skulle ha varit intressant att ha sett mer på stället, då... Men de tyckte istället att de borde fokusera på tre olika ställen i filmen, vilket passar inte i en film, direkt, så... Den borde ändras mycket...

Men i hela fall, den tredje och första var tänkt att vara tv-serier till att börja med, men de bestämde att göra de till filmer, istället... Det förklarar varför det är så rörigt med storyn och varför animationen ser ut som den gör. Men, jag tycker dock att OM de var serier istället så kunde animationen i dessa funka i hela fall. Samma med den andra filmen, om den fick en tv-serie... Jag skulle säkert ha tyckt om dessa mer om de var serier istället för filmer. Men i hela fall, här har du svaren. ;)

Tack ska du ha, jag gillar både Det Magiska Svärdet och Svanprinsessan men håller med om de saker du tar upp i dessa.

Och jag håller med om att de tre du nämner tillhör de sämsta av DisneyToon-uppföljarna, och jag säger detta även fast jag gillar många av DisneyToon-uppföljarna och är betydligt mindre hård mot många av dem ån vad många andra är.

Hursomhelst, här har du min personliga rankning på dem;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11389.msg163460#msg163460

Och jag minns att du rankade Don Bluth's filmer, då är jag nyfiken på din rankning av DisneyToon-uppföljarna, vi kanske kan ta den diskussionen vidare i den länkade tråden, dock...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juli 2023 kl. 08:04:18Tack ska du ha, jag gillar både Det Magiska Svärdet och Svanprinsessan men håller med om de saker du tar upp i dessa.

Och jag håller med om att de tre du nämner tillhör de sämsta av DisneyToon-uppföljarna, och jag säger detta även fast jag gillar många av DisneyToon-uppföljarna och är betydligt mindre hård mot många av dem ån vad många andra är.

Hursomhelst, här har du min personliga rankning på dem;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11389.msg163460#msg163460

Och jag minns att du rankade Don Bluth's filmer, då är jag nyfiken på din rankning av DisneyToon-uppföljarna, vi kanske kan ta den diskussionen vidare i den länkade tråden, dock...
Jo, jag såg listan för några dagar sedan, och tänka sig att vi båda rankar dessa tre längst ner. Men nåja, mycket riktigt så rankade jag Don Bluth's filmer (då det var lite av dom som fanns) och eftersom DisneyToon har 24 filmer/uppföljare att ranka så får vi väl också se när jag tänker sortera alla någon gång... Nåja, vi vet i hela fall att jag har dessa tre längst ner, jag också... Som sagt, jag kommer att ranka i den tråden, i hela fall. ;)

MOA

Citat från: gstone skrivet  8 juli 2023 kl. 06:28:51Om jag skulle haft med vuxna människor i Ed, Edd och Eddy.

Jag stör mig jättemycket på att det aldrig är några vuxna med i serien >:(
De finns en teori om att alla karaktärer e döda & befinner sig nu i efterlivet,Systrarna Kratz e också demoner som alla e rädda för

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 19 mars 2023 kl. 23:07:10En del saker i filmen förvirrar mig också. Som till exempel... Hur tog de Hubbe in i båten? Varför börjar Rocko att skratta efter att ha varit arg på Hubbe för att han har ljugit? (Fast jag kunde inte låta bli att skratta med dom i den scenen. ;D) Varför simmade inte leopardsälen direkt efter Hubbe och Rocko, och istället väntade på att Hubbe skulle ta tillbaka sin sten? (Förresten, om det är precis samma leopardsäl som jagade Hubbe tidigare i filmen och som vi senare ser på ubåten som Hubbe sen sparkar till är jag osäker på. De var ju långt bort från Antarktis, så...) Hur Rocko fick en ny scarf. Också hur Drake överlevde fallet och kom tillbaka upp så där fort. Och den mest förvirrande delen: Hur kunde Rocko plötsligt flyga? Visst, det är fint att han faktiskt fick sin dröm till upplevelse, men pingviner kan ju inte flyga och det kom från ingenstans. Det kanske kunde funka om han använde en flygande maskin eller något logiskt, då detta är ju inte direkt en fantasi-film... Om att de har tomteluvor i slutet var väl för att det är kallt där, om man nu undrar varför de har såna i slutet.
Jo, förresten... Hur Rocko tog sig upp till Drakes lya ä' jag också osäker på hur han gjorde det, det vore för högt för att ta sig dit...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juni 2023 kl. 08:59:20Förresten, om man ser det ur ett allmänt vardags-livs-perspektiv, borde inte Gus ha gått i skolan vid det här laget? (eller på förskolan, vet inte exakt hur gammal han är, gissningsvis ca 5, 6, 7, och Rosie är 2)

Jag menar, vuxna är ju på jobbet dagligen, barn går på förskolan när de är 2-6 år och börjar skolan när de är 7 och börjar gymnasieskolan när de är 16 och tar studenten/examen när de är 20.
Ledsen för att jag svarar så sent, men du har nog rätt i detta. Men det kan ju vara som så att filmen tar plats antingen under en helg eller i ett lov, så...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 juli 2023 kl. 21:25:48Ledsen för att jag svarar så sent, men du har nog rätt i detta. Men det kan ju vara som så att filmen tar plats antingen under en helg eller i ett lov, så...

Det har du rätt i, det var en bra teori.

Sen kan jag även säga att jag personligen inte alls anser att Gus är bortskämd, han har länge velat gå till Central Park med sina föräldrar och det har skjutits upp flera gånger för att de är tvugna att jobba precis som vuxna måste göra dagligen, han är ju bara ett barn så jag kan verkligen förstå honom, sen bryr han sig egentligen om sin lillasyster, vilket bevisas dels med att han försöker få ut henne ur ingången där Stanley håller till, att han är inställd på att rädda henne från att drunkna samt att han gråter när hon faller ner från avsatsen tills dess att Stanley och båten visar sig, och han frågar sedan pappa snällare i slutet, plus att jag har sett mycket värre karaktärer än både Stanley och Gus, även i mer "hyllade" filmer och serier.

Min teori med park-djuren är att de precis som blommorna räddades av båten.

Utöver de jag nämnde förut tycker jag även synd om den stackars fladdermusen som Gnorga förstenar under sångnumret "Queen of Mean", samt den stackars sköldpaddan som Gnorga rider på som hon sätter sin tumme på för att visa hur ond hon är och sköldpaddan hoppar ur sitt skal oskadd men skalet blir förstenat.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2023 kl. 21:37:24Det har du rätt i, det var en bra teori.

Sen kan jag även säga att jag personligen inte alls anser att Gus är bortskämd, han har länge velat gå till Central Park med sina föräldrar och det har skjutits upp flera gånger för att de är tvugna att jobba precis som vuxna måste göra dagligen, han är ju bara ett barn så jag kan verkligen förstå honom, sen bryr han sig egentligen om sin lillasyster, vilket bevisas dels med att han försöker få ut henne ur ingången där Stanley håller till, att han är inställd på att rädda henne från att drunkna samt att han gråter när hon faller ner från avsatsen tills dess att Stanley och båten visar sig, och han frågar sedan pappa snällare i slutet, plus att jag har sett mycket värre karaktärer än både Stanley och Gus, även i mer "hyllade" filmer och serier.

Min teori med park-djuren är att de precis som blommorna räddades av båten.

Utöver de jag nämnde förut tycker jag även synd om den stackars fladdermusen som Gnorga förstenar under sångnumret "Queen of Mean", samt den stackars sköldpaddan som Gnorga rider på som hon sätter sin tumme på för att visa hur ond hon är och sköldpaddan hoppar ur sitt skal oskadd men skalet blir förstenat.
Ja, jag själv var lite som Gus när jag var yngre, så jag kan också förstå.

Tycker också synd om de två djuren som Gnorga gjorde till sten. Tja, sköldpaddan hade i hela fall tur, då bara skalet förstenades, men ändå...

Disneyfantasten

Vet inte om jag nämnt detta i tråden förut, men hos Rio 2 så hade jag slopat karaktären Gabi.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 23:16:37Vet inte om jag nämnt detta i tråden förut, men hos Rio 2 så hade jag slopat karaktären Gabi.

Lägg av >:(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juli 2023 kl. 23:16:37Vet inte om jag nämnt detta i tråden förut, men hos Rio 2 så hade jag slopat karaktären Gabi.
Jag tar det här personligt  >:(
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2023 kl. 00:16:43Jag tar det här personligt

Det ändrar dock inte min åsikt om karaktären Gabi, hon är en av de värsta karaktärer jag stött på, det är min åsikt och jag står fast vid den.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2023 kl. 00:12:01Lägg av

Gör det själv, du får lära dig att leva med att alla inte tycker som du. (jag har inga problem alls med den suveräna Trollet i Parken och det stör mig inte det minsta att många andra inte gillar den)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2023 kl. 00:16:43Jag tar det här personligt  >:(
Varför det...? Det är väl inte du som har regisserat Rio 2, vilket bör vara enda anledningen att ta en sådan åsikt personligt...