Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Looney Tunes kortfilmer 1942-2008 - Dubbningar?

Startat av Daffy Duck, 5 november 2016 kl. 16:19:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2022 kl. 13:40:30


Och på den medverkade Staffan Hallerstam, Johan Hedenberg, Gunnar Ernblad, Per Sandborgh, och minst en okänd kvinnlig skådespelare, men jag antar att det inte är Mediadubb Internationals Looney Tunes-dubbning trots att Per Sandborgh medverkar? (Han gör bland annat Ture Tupp)

Är det inte Louise Reader ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Heter Bugs Bunny Gets The Boid Snurre Sprätt Får Pippi på svenska?

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2022 kl. 15:25:11
När jag köper från den sista kommer dert oftaste inte.

Jag fattar inte varför hemsidan värgar skicka min beställingaer :'( :'( :'( :'('


Bland annat hr jag köpte TAZMANIA 1 (VHS) och DOCTOR SNUGGLES VOL 2 (VHS),

Lars skickar när du betalat och verifierat om du bara lagt till omslag i ditt köp. Eller så tröttnade han på alla stavfel och smilisar ;D

gstone

Citat från: Jabberjaw skrivet 14 februari 2022 kl. 15:46:01
Lars skickar när du betalat och verifierat om du bara lagt till omslag i ditt köp. Eller så tröttnade han på alla stavfel och smilisar ;D

Vad menar du ?

HUr vet du något om mig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2022 kl. 15:18:32
Är det inte Louise Reader ?

Jag tyckte inte att det lät som det, men det är väl inte helt omöjligt att det är hon.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Zebastian

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2022 kl. 19:12:43
Jag tyckte inte att det lät som det, men det är väl inte helt omöjligt att det är hon.
Kan du fixa ljudprov? Det behöver bara vara så man hör

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 14 februari 2022 kl. 15:25:11
När jag köper från den sista kommer dert oftaste inte.

Jag fattar inte varför hemsidan värgar skicka min beställingaer :'( :'( :'( :'('


Bland annat hr jag köpte TAZMANIA 1 (VHS) och DOCTOR SNUGGLES VOL 2 (VHS),

Hm, det enda problemet jag haft med boavideo är att totalt fem stycken av de tolv jag beställde senast inte fanns i lager, men jag fick tillbaka pengarna för dem, så det var inget stort problem ändå tycker jag.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Zebastian skrivet 14 februari 2022 kl. 19:14:11
Kan du fixa ljudprov? Det behöver bara vara så man hör

Då har jag fixat röstprov. Personligen tycker jag att ljudkvalitén är helt okej, detta är nämligen den bästa ljudkvalité jag kan fixa röstprover från vhs på i dagsläget.

Det första klippet är ett röstprov på Daisy Lous röst i kortfilmen "Hare Splitter", i klippet hör man även Staffan Hallerstam som Snurre och Per Sandborgh som hans rival.

Det andra klippet är ett röstprov på Hazel Witch (kallas bara för Farmor/Häxan i svenska dubbningen) ur kortfilmen "Bewitched Bunny".

Jag la också till ett röstprov på Marsianen Marvins röst. Jag tycker rösten låter lite som Per Sandborgh när han gjorde Homer i Simpsons, samt när han gjorde en utomjording i gamla DuckTales, men jag är inte 100% säker och hoppas att någon kan bekräfta eller dementera.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2022 kl. 21:24:39
Då har jag fixat röstprov. Personligen tycker jag att ljudkvalitén är helt okej, detta är nämligen den bästa ljudkvalité jag kan fixa röstprover från vhs på i dagsläget.

Det första klippet är ett röstprov på Daisy Lous röst i kortfilmen "Hare Splitter", i klippet hör man även Staffan Hallerstam som Snurre och Per Sandborgh som hans rival.

Det andra klippet är ett röstprov på Hazel Witch (kallas bara för Farmor/Häxan i svenska dubbningen) ur kortfilmen "Bewitched Bunny".

Jag la också till ett röstprov på Marsianen Marvins röst. Jag tycker rösten låter lite som Per Sandborgh när han gjorde Homer i Simpsons, samt när han gjorde en utomjording i gamla DuckTales, men jag är inte 100% säker och hoppas att någon kan bekräfta eller dementera.
Kvinnan låter int särskilt lik Louise Raeder
Mars Marvin låter lite som Homer Simpsons,så de kan va Per Sandborgh

Erika

Den kvinnliga röstskådespelaren låter bekant. Håller med om det låter som det är Per Sandborgh som gör Marvins röst.

TonyTonka

Citat från: Erika skrivet 14 februari 2022 kl. 21:37:32
Den kvinnliga röstskådespelaren låter bekant. Håller med om det låter som det är Per Sandborgh som gör Marvins röst.

Jag håller med att hon låter bekant, jag är dock inte säker på om det är samma kvinnliga skådespelare i båda klippen.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 14 februari 2022 kl. 21:41:09
Jag håller med att hon låter bekant, jag är dock inte säker på om det är samma kvinnliga skådespelare i båda klippen.  ???

Lyssnade på klippet med Hazel igen, tycker det finns en liten likhet med Susanne Barklund - är dock inte till 100% säker...

Steffan Rudvall

Marvin borde antagligen vara Per Sandborgh och Daisy Lou låter lite som Lena Ericsson tycker jag.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 februari 2022 kl. 22:05:25
Marvin borde antagligen vara Per Sandborgh och Daisy Lou låter lite som Lena Ericsson tycker jag.

Nja, Lena Ericsson gör Daisy Lou i en annan dubbning av kortfilmen, och jag kan inte höra någon nämnvärd likhet mellan de två insatserna, men helt omöjligt är det väl inte.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D