Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Värsta röstskådespelarvalen

Startat av MOA, 30 augusti 2020 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2023 kl. 20:10:02Du nämnde ju "Disneys största popstjärna" och då kom jag att tänka på Frost eftersom den filmen blev en enorm hit och slog rekord och har vunnit enorm popularitet världen över så till en grad att det även sålts leksaker och allt möjligt, plus att låten "Slå Dig Fri" blev extra populär bland barnen, den sjungs på engelska av Idina Menzel.
Elsa är ingen popstjärna ju o det är ju underförstått att jag menar Miley Cyrus

Skokaka

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 19:25:01Men MOA sa ju att hon inte gillar Staffan Hallerstams insats och det blir ju exakt samma sak om man har Leo som vuxen!

Nöj er med Emelie Clausen! Tänk hur coolt är det inte att Tails delar röst med Disneys kändaste popstjärna!
Dock i spelen så kanske Tails kunde få en barnröst först, men sen när han blir för gammal så är det Elina som tar över rollen.

Men Emelie som nu är Tails är jag nöjd med, om vi syftar på Tails nu för tiden...

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 20:15:38Elsa är ingen popstjärna ju o det är ju underförstått att jag menar Miley Cyrus

På vilket sätt skulle inte Elsa vara en popstjärna? Popstjärna är ju trots allt synonym med en person som är en gigantisk hit vilket passar in på Elsa då hon vunnit enorm popularitet vida när hennes film lanserades på bioduken.

Och vem i hela världen är Miley Cyrus? Jag har aldrig hört talas om henne förut och jag har kollat, varken Walt Disney Animation Studios, Pixar Animation Studios eller DisneyToon Studios har mig veterligen skapat en karaktär som heter så.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2023 kl. 20:32:38På vilket sätt skulle inte Elsa vara en popstjärna? Popstjärna är ju trots allt synonym med en person som är en gigantisk hit vilket passar in på Elsa då hon vunnit enorm popularitet vida när hennes film lanserades på bioduken.

Och vem i hela världen är Miley Cyrus? Jag har aldrig hört talas om henne förut och jag har kollat, varken Walt Disney Animation Studios, Pixar Animation Studios eller DisneyToon Studios har mig veterligen skapat en karaktär som heter så.
Miley Cyrus är skådespelarskan bakom Hannah Montana som är Disneys största popstjärna. Om Elsa varit en riktig människa så skulle hon kanske räknas som popstjärna men det är hon inte hon är animerad och framställs inte heller som popstjärna i sina filmer fast hon kan sjunga men det kan alla Disney Prinsessor och de är inte popstjärnor.

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 21:17:36Miley Cyrus är skådespelarskan bakom Hannah Montana som är Disneys största popstjärna. Om Elsa varit en riktig människa så skulle hon kanske räknas som popstjärna men det är hon inte hon är animerad och framställs inte heller som popstjärna i sina filmer fast hon kan sjunga men det kan alla Disney Prinsessor och de är inte popstjärnor.

Fast Hannah Montana är ju skräp, liksom Disneys allt annat live-action sitcoms med undantag för Descendants-franschisen.

Marcusen

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2023 kl. 21:22:53Fast Hannah Montana är ju skräp, liksom Disneys allt annat live-action sitcoms med undantag för Descendants-franschisen.
Enligt dig, men Hannah Montana var enormt populärt och Miley Cyrus blev genom det också enormt stor

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2023 kl. 20:32:38Och vem i hela världen är Miley Cyrus? Jag har aldrig hört talas om henne förut och jag har kollat, varken Walt Disney Animation Studios, Pixar Animation Studios eller DisneyToon Studios har mig veterligen skapat en karaktär som heter så.

https://youtu.be/M11SvDtPBhA

och hur kan vi glömma?

https://youtu.be/My2FRPA3Gf8

hennes senaste ( och kanske bästa ) låt:

https://youtu.be/aS1no1myeTM

MOA

Citat från: Marcusen skrivet 11 februari 2023 kl. 19:25:01Men MOA sa ju att hon inte gillar Staffan Hallerstams insats och det blir ju exakt samma sak om man har Leo som vuxen!

Nöj er med Emelie Clausen! Tänk hur coolt är det inte att Tails delar röst med Disneys kändaste popstjärna!
Hannah Montana, lul
Tänk att de blev så mycket diskussion om detta,jag skrev bara en åsikt om en opassande röst & helt plötsligt blev de största diskussionen om Miley Cyrus 

gstone

Mimmi Sandén  som Lincoln Loud är ju fel på alla sätt.
No good deed goes unpunished
No act of charity goes unresented
That's my new creed
My road of good intentions
Led where such roads always lead
No good deed
Goes unpunished!

MOA

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 23:19:02Mimmi Sandén  som Lincoln Loud är ju fel på alla sätt.
För att hon e tjej?

gstone

That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 23:38:45Mycket därför.
Jag menar, att en kvinna gör rösten till en liten pojke är väl en bra idé? Det blir ganska tjatigt om man ersätter en roll bara för att personen blir för gammal för rollen hela tiden. Så jag ser inget annat alternativ i detta fallet...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 april 2023 kl. 23:38:45Mycket därför.
Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2023 kl. 18:53:44Jag menar, att en kvinna gör rösten till en liten pojke är väl en bra idé? Det blir ganska tjatigt om man ersätter en roll bara för att personen blir för gammal för rollen hela tiden. Så jag ser inget annat alternativ i detta fallet...
Ja, är det en rollfigur med en besvärlig ålder strax innan målbrottet så är det nästan ett måste med en kvinnlig skådis för att det ska bli praktiskt genomförbart.

I originalversionen av Lugn i stormen spelas ju Lincoln av hela fem olika skådespelare (!), då man tvingats byta ut skådespelaren varenda gång den förra kommit in i målbrottet, och det är väl knappast ett bättre alternativ att tvingats vänja sig vid nya röster inför var och varannan säsong... Plus att det måste bli en administrativ mardröm för en dubbningsstudio att skriva så korta kontrakt, och hitta nya skådespelare för samma rollfigur stup i kvarten - det fungerar säkert hjälpligt i USA, där de har så stora resurser och fler att välja bland, men i Sverige skulle det bli väldigt opraktiskt och dyrt. Även i den norska dubbningen är det för övrigt en kvinnlig skådespelare som spelar Lincoln, och detsamma gäller förmodligen även många andra länder.

Dessutom är det ju inte direkt enkelt för barn att medverka i långvariga TV-serie-dubbningar, nu när det under senare år blivit så tuffa regler när det gäller att kunna få ledigt från skolan - det är inte som på min tid att föräldrarna bara ansökte om ledigt, och så blev det nästan automatiskt beviljat, utan sannolikheten att nuförtiden få ledigt från grundskolan regelbundet för att medverka i en dubbning lär vara liten. Vi har ju trots allt skolplikt av en anledning...

För en långfilm går det förmodligen att lösa hjälpligt, då det ju oftast rör sig om en kort tidsperiod och det kanske går att förlägga en del utanför skoltid, men för en TV-serie på hela sex säsonger (så mest troligt mer eller mindre regelbunden inspelning i flera års tid) lär det bli väldigt besvärligt... Med andra ord: För varje rollfigur där man kan välja någon som gått ut grundskolan är det en fördel.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet  3 april 2023 kl. 18:53:44Jag menar, att en kvinna gör rösten till en liten pojke är väl en bra idé? Det blir ganska tjatigt om man ersätter en roll bara för att personen blir för gammal för rollen hela tiden. Så jag ser inget annat alternativ i detta fallet...
Det är fel ! >:(
That's my new creed
No good deed
Goes unpunished!

Lilla My