Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle ni ha gjort det?

Startat av Skokaka, 17 mars 2023 kl. 23:11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 29 augusti 2023 kl. 22:45:19Till viss del, handlingen i det är jämförbart med en hel del avsnitt från Quack Pack (som själv var lite väl många avsnitt med bizarra handlingar).

Ursäkta att jag frågar men på vilket sätt har många avsnitten i Quack Pack bisarra handlingar och vilka avsnitt gäller det?

Timon och Pumbaa har massor av avsnitt som är till för humorns skull och de allra flesta avsnitten fungerar väl igenom.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 augusti 2023 kl. 22:47:34Ursäkta att jag frågar men på vilket sätt har många avsnitten i Quack Pack bisarra handlingar och vilka avsnitt gäller det?

Timon och Pumbaa har massor av avsnitt som är till för humorns skull och de allra flesta avsnitten fungerar väl igenom.
Ett par stycken:

* The Late Donald Duck, där Kalle drar en riktigt lång ursäktsförklaring för Kent Korre till varför han är sen (som visar sig vara sann i slutet).
* The Germinator där en ondskefull doktor krymper sig själv och tar sig in i Kalles kropp för att sprida bakterier (plus att hans hjärna framställs som ett teknologiskt rum).
* Tasty Paste, där Knattarna blir stormrika på ett recept som de köper från Gwumpki, men som sedan spårar ur och blir till ett stort monster (det visar sig vara en dröm i slutändan, men ändå).
* Duck Quake, främst för scenen där Kalle ger igen på Knattarna som resulterar i att Gwumpki jagar deras hus och skjuter på det med en stridsvagn.

Nu rör det sig om ett fokus på humor, men till och med för tecknade serier känns just dessa avsnitt riktigt absurda och tänjer på "suspension of disbelief".
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 augusti 2023 kl. 22:40:37I Timon och Pumbaa (en fantastisk serie) så hade jag personligen slopat avsnittet "Amazon Quiver" som i mina ögon är det mest ologiska, mest långsökta och det mest bisarra av alla avsnitt i hela serien, om ni har sett avsnittet så kanske ni förstår vad jag menar? (serien hade utan tvekan mått betydligt bättre av att slopa det avsnittet, iallafall i mitt tycke)
Åh, avsnittet där Timon och Pumbaa gömmer sig i ett träd från en panter? Tja, att de gömmer sig i trädet i så många år utan att äta något och blir gamla i slutet verkar konstigt. Och pantern borde förresten ha gett upp, och att den stannar där och förväntar sig att de någonsin kommer ut verkar visst ologiskt... Jag förstår nog hur du menar.

Daniel Hofverberg

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2023 kl. 20:28:47Åh, avsnittet där Timon och Pumbaa gömmer sig i ett träd från en panter? Tja, att de gömmer sig i trädet i så många år utan att äta något och blir gamla i slutet verkar konstigt. Och pantern borde förresten ha gett upp, och att den stannar där och förväntar sig att de någonsin kommer ut verkar visst ologiskt... Jag förstår nog hur du menar.
Jag håller med att det avsnittet känns lite väl svårköpt. Det sistnämnda man kan väl kanske köpa, men stannar man i ett träd utan att ha något att äta lär man ju knappast överleva mer än någon eller några veckor...

(Och ska pantern överleva måste ju han också äta, så då kan han ju knappast vänta utanför trädet hela dagarna - således bör det ha varit möjligt att invänta när han går därifrån)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2023 kl. 20:28:47Åh, avsnittet där Timon och Pumbaa gömmer sig i ett träd från en panter? Tja, att de gömmer sig i trädet i så många år utan att äta något och blir gamla i slutet verkar konstigt. Och pantern borde förresten ha gett upp, och att den stannar där och förväntar sig att de någonsin kommer ut verkar visst ologiskt... Jag förstår nog hur du menar.

Exakt.

Pantern är en Jaguar, baserat på hur avsnittets titel är då Jaguarer lever vilt i Syd & Centralamerika medans Leoparder lever vilt i Afrika & Asien.

En panter är nämligen en melanistisk variant av Leopard eller Jaguar.

Men poängen var det jag påpekade, undrar om hur de någonsin blev unga igen efter avsnittet eller hur de kunde vara kvar i trädet på 95 år som dessutom är så korta

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 augusti 2023 kl. 20:38:02Jag håller med att det avsnittet känns lite väl svårköpt. Det sistnämnda man kan väl kanske köpa, men stannar man i ett träd utan att ha något att äta lär man ju knappast överleva mer än någon eller några veckor...

(Och ska pantern överleva måste ju han också äta, så då kan han ju knappast vänta utanför trädet hela dagarna - således bör det ha varit möjligt att invänta när han går därifrån)

Det är inte den biten, hur gick det för dem efteråt när de blev unga igen, dessutom: jaguaren borde ha tyckt att det inte var värt besväret och letat efter något annat att äta.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2023 kl. 20:41:33Det är inte den biten, hur gick det för dem efteråt när de blev unga igen, dessutom: jaguaren borde ha tyckt att det inte var värt besväret och letat efter något annat att äta.
Exakt, man borde inte bara stå och vänta hela livet på att ett byte kommer ut och jaguaren borde ha tröttnat, såklart... Och tänkt om avsnitten tar plats efter serien? :o

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2023 kl. 21:03:56Exakt, man borde inte bara stå och vänta hela livet på att ett byte kommer ut och jaguaren borde ha tröttnat, såklart... Och tänkt om avsnitten tar plats efter serien? :o

Precis, just det avsnittet, samt avsnittet där en Lemur ska gifta bort Pumbaa med ett flick-Vårtsvin, men i slutet visar det sig att Lemuren själv är ett Vårtsvin (visserligen inte i närheten av lika långsökt som det tidigare nämnda avsnittet, men ändå rätt förvirrande) samt avsnittet där Rafiki berättar för Zazu om hur Timon och Pumbaa träffades (det med Hertigens dotter, samt också att Simba ska ha blöjan bytt, varför han nu skulle ha det, jag menar, han är ju ändå vuxen, och sen när har lejon blöjor egentligen?), hade man slopat dessa tre hade man haft en närmast perfekt serie. (i mitt tycke)

Nu finns det ju 86 avsnitt av Timon och Pumbaa, och jag har tyvärr inte alla i huvudet, men de flesta avsnitten tycker jag fungerar väl.

Även i fallen med Aladdin TV-serien, Trassel TV-serien och Hos Musse, hade man slopat Kung Mamood, Monty, Morsan, Farsan, Shelby och Fru Sköldpadda från dessa hade man haft närmast perfekta serier. (i mitt tycke)

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 29 augusti 2023 kl. 22:55:32Ett par stycken:

* The Late Donald Duck, där Kalle drar en riktigt lång ursäktsförklaring för Kent Korre till varför han är sen (som visar sig vara sann i slutet).
* The Germinator där en ondskefull doktor krymper sig själv och tar sig in i Kalles kropp för att sprida bakterier (plus att hans hjärna framställs som ett teknologiskt rum).
* Tasty Paste, där Knattarna blir stormrika på ett recept som de köper från Gwumpki, men som sedan spårar ur och blir till ett stort monster (det visar sig vara en dröm i slutändan, men ändå).
* Duck Quake, främst för scenen där Kalle ger igen på Knattarna som resulterar i att Gwumpki jagar deras hus och skjuter på det med en stridsvagn.

Nu rör det sig om ett fokus på humor, men till och med för tecknade serier känns just dessa avsnitt riktigt absurda och tänjer på "suspension of disbelief".

Om jag nu sett dessa har jag isåfall glömt det, men det finns 39 stycken avsnitt av denna serie och de jag kommer ihåg eller har sett tycker jag har fungerat bra trots sina konstigheter.

De du nämner låter i mina ögon inte alls i närheten av lika långsökta eller onödiga som Amazon Quiver avsnittet eller Kung Mamood, Morsan, Farsan, Monty, Shelby eller Fru Sköldpadda

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2023 kl. 21:39:06Precis, just det avsnittet, samt avsnittet där en Lemur ska gifta bort Pumbaa med ett flock-Vårtsvin, men i slutet visar det sig att Lemuren själv är ett Vårtsvin (visserligen inte i närheten av lika långsökt som det tidigare nämnda avsnittet, men ändå rätt förvirrande) samt avsnittet där Rafiki berättar för Zazu om hur Timon och Pumbaa träffades (det med Hertigens dotter, samt också att Simba ska ha blöjan bytt, varför han nu skulle ha det, jag menar, han är ju ändå vuxen, och sen när har lejon blöjor egentligen?), hade man slopat dessa tre hade man haft en närmast perfekt serie. (i mitt tycke)

Nu finns det ju 86 avsnitt av Timon och Pumbaa, och jag har tyvärr inte alla i huvudet, men de flesta avsnitten tycker jag fungerar väl.

Även i fallen med Aladdin TV-serien, Trassel TV-serien och Hos Musse, hade man slopat Kung Mamood, Monty, Morsan, Farsan, Shelby och Fru Sköldpadda från dessa hade man haft närmast perfekta serier. (i mitt tycke)
Också avsnittet där en get är i vägen för Timon och Pumbaa, men i slutet så visar det sig vara Fred, en annan surikat som är bekant med Timon. Sen så visar det sig att de två var getter i kostym hela tiden, vilket uppenbarligen gör noll sense! Och så attackerar de Fred. Det är nog inte canon förmodligen...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 31 augusti 2023 kl. 21:47:45Också avsnittet där en get är i vägen för Timon och Pumbaa, men i slutet så visar det sig vara Fred, en annan surikat som är bekant med Timon. Sen så visar det sig att de två var getter i kostym hela tiden, vilket uppenbarligen gör noll sense! Och så attackerar de Fred. Det är nog inte canon förmodligen...

Då behövs det också ett till tvådelat avsnitt som plockas bort, och då vet jag vilket: avsnittet där Timons mamma kommer på besök som också visar sig vara Fred!

Så fem avsnitt bort från serien, varav ett är ett längre Specialavsnitt och de andra egentligen är ett halvt avsnitt om du förstår vad jag menar.

(det kan finnas fler avsnitt i olika Disney-serier som jag kanske vill skriva om eller plocka bort för att få närmast perfekta serier, och detsamma gäller även vissa karaktärer i serierna, men det är de tidigare nämnda jag kommer på just nu, det KAN hända att jag kommer på fler senare, men annars tycker jag de flesta avsnitt och karaktärer i många utav Disneys serier höjer intrycket och går att tycka om, och de flesta av antagonisterna är väl formade antagonister)

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2023 kl. 21:44:51Om jag nu sett dessa har jag isåfall glömt det, men det finns 39 stycken avsnitt av denna serie och de jag kommer ihåg eller har sett tycker jag har fungerat bra trots sina konstigheter.

De du nämner låter i mina ögon inte alls i närheten av lika långsökta eller onödiga som Amazon Quiver avsnittet eller Kung Mamood, Morsan, Farsan, Monty, Shelby eller Fru Sköldpadda
Kanske inte lika långsökt, ja. Men jag skulle argumentera för att mängden bizarra avsnitt i Quack Pack är fler än vad Timon och Pumbaa består av, eller åtminstone en större del i proportion till den totala mängden avsnitt.
Om jag är en Apatosaurs.

MOA

Måste nog säga att Nya Äventyr Med Nalle Puh hade klarat sig bra utan avsnittet"Trap As Trap Can"En vänlig heffaklump känns som en prototyp till Heffa men aningen outvecklad.Varför e Farsan så allergisk?Allt slutar med att han fångar sig själv i fällan.Av alla avsnitt jag sett i programmet e detta de svagaste hittills.Vet att dom medverkar i ett annat avsnitt men de har jag int sett än.Nya Äventyr Med Nalle Puh har i alla fall helkönstiga scener,obehagligt & random

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 31 augusti 2023 kl. 23:42:22Måste nog säga att Nya Äventyr Med Nalle Puh hade klarat sig bra utan avsnittet"Trap As Trap Can"En vänlig heffaklump känns som en prototyp till Heffa men aningen outvecklad.Varför e Farsan så allergisk?Allt slutar med att han fångar sig själv i fällan.Av alla avsnitt jag sett i programmet e detta de svagaste hittills.Vet att dom medverkar i ett annat avsnitt men de har jag int sett än.Nya Äventyr Med Nalle Puh har i alla fall helkönstiga scener,obehagligt & random
Det är subjektivt hur de upplevs, men personligen anser jag att de flesta av seriens "knasiga" scener bidrar till charmen som den har. Sjumilaskogen är trots allt inte den plats där det förekommer särskilt mycket logik.

Och pm du tyckte det avsnittet var konstigt så är jag intresserad av om vad du kommer tycka om avsnittet "The Monster Frankenpooh".
Om jag är en Apatosaurs.

Disneyfantasten

Filmen Det Var En Gång Filmstudio;

- Den verkliga speltiden är bara 9 minuter, jag hade gjort den längre, kanske närmare 40 minuter, dels för fler karaktärers skull och dels för mer dialogs skull.

- Även om det är många karaktärer från huvudstudions långfilmer och kortfilmer med i denna serie (543 st) så fattas det fortfarande alldeles för många karaktärer, så jag hade sett till att de blivit fler än dubbelt så många.

- Jag hade även lagt till karaktärer som är otecknade, som Mary Poppins till exempel, och då skulle dessa karaktärer vara tecknade här.

- Jag hade även lagt till karaktärer från Pixars filmer, de kanske inte är från samma studio, men samtliga långfilmer har också skapats i samarbete med Disney, därför hade jag även låtit dessa få vara med.

- Jag hade även lagt till karaktärer från Förtrollad, Vem Satte Dit Roger Rabbit?, The Nightmare Before Christmas och DisneyToons produktioner, även om dessa inte kommer från huvudstudion.

(kommer kanske på mer senare...)

Hur tycker ni om denna kortfilm? Har ni några egna tankar om den?