Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Idol

Startat av E, 10 september 2018 kl. 15:47:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

En betydligt högre klass ikväll jämfört med gårdagskvällen. Ikväll tyckte jag bäst om Nadja Holm och Nova Luther, som båda två var fantastiska - otroliga sångröster, bra låtval och imponerande scenspråk. Mycket välförtjänt att de gick vidare. :)

Indra Elg var också riktigt bra, och jag uppskattar verkligen hennes originella röst. Men jag kan hålla med juryn att hon känns något spretig, och att låtvalet inte var världens bästa. Men jag hoppas verkligen att hon får wildcard av juryn på fredag...

Isabella Ohlsson var ganska bra, men inget särskilt lyckat låtval som inte riktigt framhävde hennes röst. Linnéa Samuelsson och Rebecka Assio var helt okej, men bitvis en del falska toner och blev tyvärr lite surt mellan varven - de har varit bättre än så här tidigare, även om båda två ändå var bättre än alla killarna igår.

gstone

Är dubbar med i Idol ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 16 september 2020 kl. 16:51:24
Är dubbar med i Idol ?

De som är med nu tror jag inte dubbat, men diverse deltagare tidigare år har dubbat vet jag
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Citat från: gstone skrivet 16 september 2020 kl. 16:51:24
Är dubbar med i Idol ?
Det har pratats om det i ämnet tidigare ;)


Citat från: Elios skrivet 12 oktober 2019 kl. 21:01:33
Nu ska vi se här:

Daniel Lindström som vann Idol 2004 ska tydligen ha sjungit i Bilar.
Det närmsta han nog har gjort i dubbningssammanhang.  ;D

Loreen medverkade också i Idol 2004 och gjorde ju rösten till Smurfan i den första riktiga spelfilmen om Smurfarna 3D.  ;D

Ola Svensson som var med i Idol 2005 som också spelar fotboll, har sjungit i den svenska versionen i High School Musical 2 (som för övrigt suger) och även varit med och sjungit låten Fire i den senaste Camp Rock 2: The Final Jam.  ;D

Måns Zelmerlöw var ju också med i Idol 2005 och var bästis med Ola då. Han har gjort rösten i tre filmer jag sätt på bio som är Planet 51, Trassel och även då i Trolls.  ;D

Sebastian Karlsson som vi nämnde tidigare här kom ju 2:a i Idol 2005.
Han har tydligen varit med i en hel del dubbningar här igenom åren ser jag. Men jag undrar dock om det är samma Sebastian Karlsson!?^^   ???

Danny Saucedo var med i Idol 2006 men han hade även innan dess varit med i en liten roll i Ondskan. Han berättar ju i samband med Tommy Nilssons dag i 2016 års Så mycket bättre att dem båda gjorde rösten till Sammy i Sammys Äventyr-Den Hemliga Vägen. Men man kan också höra honom i Discodaggarna och även i Prinsessan Lillifee 2: Den lilla enhörningen.  ;D

Erik Segerstedt kom 2:a i Idol 2006 (trots att han faktiskt hade åkt ut någon gång innan men då någon hade hoppat av så tog dem in han igen) har medverkat som den onda Hans i Frost samt också i Discodaggarna.  ;D

Mattias Andréasson kom 5:a i året därpå, Idol 2007 och efter det gick han med i gruppen Emd ihop med Erik och Danny. Där han tillsammans med dem så är hans ända dubbningsroll i Discodaggarna.  ;D

Alice Svensson kom 2:a året efter alltså Idol 2008 och hon ska tydligen varit med i några Dubbningar ser jag på hemsidan men är dock väldigt osäker på om det är hon!?  ???

Mariette Hansson var med och komma 4:a i Idol 2009. Hon ska som jag ser det gjort sin första roll i den nya Playmobil-Filmen.   ;D

Daniel Norberg som är allas våran roliga Youtubekomiker har för er som kanske inte vet medverkat i Idol 2010 och han har ju precis med börjat dubba lite ser jag.  ;D

Andreas Weise var också med samma år i Idol 2010 och har börjat dubba nu i år där han också medverkat i senaste Playmobil-Filmen men också i tidigare Uglydolls. (Need some Rockn'Roll!  ;D

Molly Hammar (F.d. Pettersson Hammar)
var ju med i Idol 2011 där hon kom 4:a, gjorde i år sin dubbnings debut i den nya Lejonkungen.  ;D

Robin Stjernberg kom ju 2:a samma år i Idol 2011 (Där för övrigt både han och Amanda Fondell gått på samma gymnasium som jag  ;D) var med i filmen Camp Rock.  ;D

Kan ju med tillägga att nu var det inte Idol men år 2012 då det var X-Factor här i Sverige så slog ju Oscar Zia igenom och han medverkade i Grottmannen Dug.  ;D
Även Frida Sandén som medverkade då har också gjort lite dubbat genom åren.  ;D

Nu kan jag inte om fler Idoler har medverkat i fler dubbningar än så. Har inte kollat så mycket på senare år. Dock ett värt program att se. Bättre än Melodifestivalen iallafall.  ;D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Lite bättre prestationer ikväll än i måndags, men det är ändå solklart att tjejerna i år överlag ligger på en mycket högre nivå än killarna... Ikväll tyckte jag bäst om Simon Karlsson, som gjorde riktigt bra ifrån sig och både sjöng bra och hade en passande låt. Välförtjänt att han gick vidare.

Sångmässigt sjöng Caspar Camitz också riktigt bra, men jag har lite svårt för honom då jag tycker att han spelar över och det blir lite för mycket av allt. Men jag kan ändå förstå att han gick vidare, så utifrån kvällens prestationer känns det ändå ganska rättvist.

Jag tycker om Mattias Nederman och uppskattar hans sångröst, men ikväll valde han helt klart en låt som inte alls passade honom. Därför blev det också lite surt mellan varven, och han borde ha valt någon helt annan låt.

Herman Silow var inte särskilt bra ikväll, utan jag tyckte han sjöng påtagligt falskt under stora delar av sången. Edvin Hakimzadeh var bättre röstmässigt, men istället lät han ansträngd och onaturlig; och flåsade väldigt ofta under låten på ett lite märkligt sätt. Därför blev jag totalt oberörd av båda de två, fastän de varit bra tidigare.

Vad tyckte ni andra?

Daniel Hofverberg

När man nu hört alla 22 som tävlat i kvalveckan, så märker man verkligen vilken kvalitetsskillnad det är mellan tjejerna och killarna i år. Bäst ikväll var utan tvekan Maya Arctaedius, som var helt fantastisk - fantastisk sångröst, imponerande scenspråk och proffsig. :)

Näst bäst tycker jag att Paulina Pancenkov var, som sjunger väldigt bra och är scenvan och proffsig, även om låten hon valt milt uttryckt inte är någon av mina favoriter.

Tara Naderpour och Tess Gustafsson var bra och sjöng bra, men en aning menlösa och gav inget alltför bestående intryck.

Melissa Lund sjunger väldigt bra och hade valt en bra låt, men stack inte riktigt ut på samma sätt som jag hade önskat.

Ella Hedström var bra och lyckades förvånansvärt väl med att få den här gamla låten att kännas modern. Hon sjunger bra, men jag kan tycka att hon ibland blir lite för mycket.

Det var förståeligt och mycket välförtjänt att Maya gick vidare, men lite förvånansvärt att Tess gick vidare då jag inte tyckte hon stack ut alltför mycket.

Men jag hoppas och tror att Paulina får wildcard imorgon. Jag skulle också gärna sett att Tara får wildcard, som jag tycker mycket om men som inte riktigt fick visa vad hon gick för ikväll.

Daniel Hofverberg

Jag hade inga problem att rösta på Indra i alla fall, vare sig via telefon eller i appen. Däremot fick jag försöka några gånger innan jag lyckades ringa och rösta på Maya, som i början inte funkade via telefon (men däremot i appen). Och jag tror faktiskt inte att TV4 skulle fuska med röster, utan med största sannolikhet stämmer nog resultatet.

Lite synd att Tess Gustafsson åkte ut, då hon utan tvekan sjöng bra - men hon stack inte riktigt ut på samma sätt som de andra tjejerna, så jag har förståelse för om folk "glömde bort" henne... Dock likväl orättvist, då flera av killarna ikväll utan tvekan var sämre än henne. :(

Jag tycker ändå det blev hyfsat rättvist resultat, och alla mina favoriter är med till fredagsfinalerna; vilket nog aldrig har hänt förut. :)

Ikväll var Nova Luther och Nadja Holm i särklass bäst, som båda två var helt fantastiska och är både naturliga och proffsiga på scenen samt sjunger fantastiskt. Fortsätter det så här borde någon av de två vinna i år. :)

Maya Arctaedius var lite sämre än hon varit tidigare, och hade inget suveränt låtval, men hon är ju fantastisk så jag är mycket glad att hon trots allt gick vidare. Indra Elg är jag också mycket förtjust i, och även om hon kanske inte var som bäst just ikväll så har hon ju en väldigt unik och originell röst som verkligen sticker ut. Dessutom måste det vara väldigt svårt att kunna göra bra ifrån sig när man i direktsändning får veta att man blivit utvald som wildcard, för att bara sekunder senare stå på scen och börja sjunga...

Jag har haft lite svårt för Ella Hedström tidigare, då jag tyckt att hon blivit lite för mycket, men igår och idag har jag faktiskt börjat uppskatta henne. Hon var riktigt bra ikväll, och hon sjunger ju utan tvekan bra samtidigt som hon är originell som artist (om än inte just röstmässigt).

Men ikväll blev det verkligen uppenbart hur mycket bättre de flesta tjejer är än killarna i år, och bland killarna var det ett flertal som hade ganska svajiga insatser med sura toner... Framförallt Gabriel och Herman var jag inte särskilt imponerade av ikväll, som ärligt talat sjöng ganska falskt. Mattias gjorde heller ingen suverän insats, fastän jag har tyckt om honom tidigare - och hur sjutton tänker man när man i ett sådant här program väljer att sjunga "Stad i ljus"...? Däremot var Caspar bättre än vanligt, och det här är första gången jag faktiskt tyckt om honom.


För övrigt uppskattar jag verkligen att TV4 i år har infört att man kan rösta gratis via app (5 gånger per deltagare), så att man inte behöver ringa eller SMSa (vilket man heller inte kan göra om man har kontantkort i mobilen och bara har ett visst antal samtal som ingår; om man inte manuellt har fyllt på pengar också). Också trevligt att man inte behöver installera en särskild app för ändamålet, på samma sätt som med Melodifestivalen, utan att det går via TV4 Play- och C More-apparna (och någon av dem har man förmodligen redan installerad i telefonen). :)

Det återstår att se om det gör någon skillnad för den "tjejslakt" som nästan oundvikligen brukar inträffa varje höst, men det finns i alla fall en chans - det är flera i min bekantskapskrets som aldrig brukar orka ringa och rösta när det faktiskt kostar pengar, och när man vet att det kostar några kronor är det förmodligen många bland de som inte är inbitna fans som inte ids rösta. Men det är inte alls otroligt att de kan vara mer angelägna att rösta när man kan göra det gratis, särskilt om de redan har någon av apparna installerade så att det inte krävs mycket till ansträngning.

Steffan Rudvall

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 18 september 2020 kl. 22:29:31
Jag misstänker att TV4 fuskat med rösterna bara för att dom ogillar Tess. Indra och Gabriel fick säkert minst röster för det gick inte alls att rösta på dom. Tess var bäst
Det stämmer att det har varit problem med att rösta https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/EpomRK/rostningsproblem-i-idol--gick-inte-att-ringa

Daniel Hofverberg

Väldigt tråkigt att Indra Elg åkte ut, och jag tycker det var orättvist - visserligen var hon inte lika bra som vanligt och hade inte valt någon optimal låt, men både Gabriel, Niklas och Mattias var betydligt sämre än henne ikväll. I mina ögon var Mattias klart sämst ikväll, så obegripligt att han inte ens hängde löst; däremot rättvist att Niklas hängde löst.

Tråkig start på säsongen, men jag har ändå viss förståelse då Indra trots allt har en väldigt originell och säregen röst som jag förstår att inte alla kommer uppskatta.

Imponerande att de trots allt lyckades få ihop ett så pass välgjort program, trots att alla deltagarna sjöng från sina hotellrum. Klart bäst ikväll var Nova Luther och Nadja Holm, som båda två var helt fantastiska och gjorde otroliga prestationer med både bra scenspråk och fantastiska sångröster; vilket måste vara svårt att få till under de här premisserna - och så var ju Nadja sjuk till och med, vilket inte alls märktes. Maya Arctaedius kom inte långt därefter, som också var väldigt bra och gjorde bra ifrån sig - hon var bättre än under båda gångerna förra veckan, så hon verkar bara bli bättre och bättre.

Paulina Pancenkov var också riktigt bra, och Simon Karlsson var bättre än väntat och bättre än han varit tidigare.

Men jag förstår inte riktigt vad som pågår med Mattias Nederman - jag har tyckt mycket om honom under audition och slutaudition, men han var inte särskilt bra förra veckan och riktigt dålig ikväll. Ingen lyckad start, och han sjunger lite för falskt mellan varven... Nu tycker jag faktiskt att han har fått för många chanser, och förtjänar att åka ut.

Daniel Hofverberg

För en gångs skull ett rättvist resultat igår kväll - Gabriel var klart sämst med god marginal, så fullt rättvist att han åkte ut. Dels hade han valt en tråkig och okänd låt, och dels sjöng han påtagligt falskt och satte ärligt talat inte särskilt många toner. :( Dock orättvist att Ella hängde löst, men på sätt och vis kan jag förstå det då hon inte riktigt stack ut igår kväll på samma sätt som de andra tjejerna.

Mattias och Niklas var betydligt bättre än förra veckan, men ändå inte alltför imponerande.

Klart bäst ikväll var Nova Luther, som är helt fantastisk - hon sjunger mycket bra, har en fantastisk utstrålning, känns professionell och naturlig och har ett imponerande scenspråk. Hon känns redan nu som en färdig artist, och sjöng låten t.o.m. bättre än originalet. :)

Näst bäst var Nadja Holm, som jag tycker gjorde väldigt bra ifrån sig trots att hon var sjuk och sjöng från hotellrummet. Även Caspar var oväntat bra, och Paulina Pancenkov var väldigt bra.

Maya Arctaedius var kanske inte riktigt lika bra som vanligt, men ändå riktigt bra.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2020 kl. 20:10:34
För en gångs skull ett rättvist resultat igår kväll - Gabriel var klart sämst med god marginal, så fullt rättvist att han åkte ut.

Nu blir jag förolämpade ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 oktober 2020 kl. 12:40:17
Nu blir jag förolämpade ! >:(
Om du känner så får du gärna motivera varför du tyckte han var bra just igår.

Märk väl att jag har tyckt om Gabriel tidigare, men just igår var han verkligen inte bra...

Daniel Hofverberg

I så fall är det väl bäst att förtydliga att det här gäller Gabriel Abdulahad; ingen annan.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  4 oktober 2020 kl. 15:46:22
Men snälla nån, jag vet att du heter Gabriel men du fattar väl att han menar en annan med samma namn. Eller tävlar du i Idol?
Gstone heter också Gabriel. Jag tror inte Gstone bryr sig om programmet utan han blir bara kränkt för att hans namn förolämpas

Ja , det stämmer att jag heter Gabriel ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.