Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 september 2020 kl. 21:06:37
Det här är min ultimata versionen av Disneydags

1: Klassiskt intro, med sång
2:Kortfilm
3: TV-serie
4: Kortfilm
5:TV-serie
6: Kortfilm
7:TV-serie
8:Kortfilm
9: TV-serie
10: Kortfilm
11:TV-serie
12: Kortfilm
13:TV-serie
14:Gemensamt outro
Det är omöjligt det blir ju nästan tre timmar

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 september 2020 kl. 21:07:57
Det är omöjligt det blir ju nästan tre timmar

Såhär då kanske?

1. Det klassiska "Disneydags" introt; www.youtube.com/watch?v=rq9rhQTewdo (fast en kortare variant av denna förstås)
2. Avsnitt ur en TV-serie
3. Två kortfilmer
4. Avsnitt ur en TV-serie
5. Outro

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 september 2020 kl. 21:15:58
Såhär då kanske?

1. Det klassiska "Disneydags" introt; www.youtube.com/watch?v=rq9rhQTewdo (fast en kortare variant av denna förstås)
2. Avsnitt ur en TV-serie
3. Två kortfilmer
4. Avsnitt ur en TV-serie
5. Outro
Ja det skulle funka bra :)

JK Animation

Jag skulle nog föredra att ha en kortfilm i mitten och en på slutet för bättre tempo och gladare avslutning, som det var vid millenieskiftet.

JK Animation

Vad skulle ni föredra vid ett återinförande av det klassiska introt? Att det visas med svarta sidor eller att det 16:9-beskärs?
Följdfråga: Om minutversionen används, ska man återanvända klippen från mitten av 90-talet eller byta ut vissa eller alla klipp mot klipp från nyare serier i 16:9-format?

JK Animation

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 september 2020 kl. 21:23:30
Vad sägs om det här?


  • Kortfilm
  • Tv-serie
  • Kortfilm
  • Tv-serie
  • Kortfilm
Ja, varför inte?

Steffan Rudvall

Citat från: JK Animation skrivet 19 september 2020 kl. 21:26:05
Ja, varför inte?
Jag tänkte att kortfilmerna inte bara behöver vara gamla kortfilmer utan även modernare kortfilmer från tex Musses verkstad

Steffan Rudvall

Citat från: JK Animation skrivet 19 september 2020 kl. 21:21:03
Vad skulle ni föredra vid ett återinförande av det klassiska introt? Att det visas med svarta sidor eller att det 16:9-beskärs?
Följdfråga: Om minutversionen används, ska man återanvända klippen från mitten av 90-talet eller byta ut vissa eller alla klipp mot klipp från nyare serier i 16:9-format?
Man kanske kunde återskapa de gamla introt fast med nyare serier jag menar alltså att allt ska göras om från början förutom själva låten

JK Animation

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 september 2020 kl. 21:27:58
Man kanske kunde återskapa de gamla introt fast med nyare serier jag menar alltså att allt ska göras om från början förutom själva låten
Det är lite så jag menar med följdfrågan. Att ha klipp från t.ex. Milo Murphey's lag, Trassel, "nya" DuckTales, 101 Dalmatian Street etc.

Steffan Rudvall

Citat från: JK Animation skrivet 19 september 2020 kl. 21:36:16
Det är lite så jag menar med följdfrågan. Att ha klipp från t.ex. Milo Murphey's lag, Trassel, "nya" DuckTales, 101 Dalmatian Street etc.
Jag menar inte att det ska vara klipp från serier utan som de gamla introt special animerade sekvenser med karaktärer från olika serier som på ett sätt hör ihop

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 september 2020 kl. 21:15:58
Såhär då kanske?

1. Det klassiska "Disneydags" introt; www.youtube.com/watch?v=rq9rhQTewdo (fast en kortare variant av denna förstås)
2. Avsnitt ur en TV-serie
3. Två kortfilmer
4. Avsnitt ur en TV-serie
5. Outro
Låter bra

JK Animation

Vid en återstart av Disneydags tycker jag att det är viktigt att övervikten av Pluto-filmer 2016-2019 inte upprepas. En bra fördelning vore 30% Kalle Anka, 25% Musse Pigg, 20% Pluto, 15% Långben och 10% Silly Symphony/övriga kortfilmer i en tydligt omväxlande ordning.

Steffan Rudvall

Citat från: JK Animation skrivet 29 september 2020 kl. 16:19:15
Vid en återstart av Disneydags tycker jag att det är viktigt att övervikten av Pluto-filmer 2016-2019 inte upprepas. En bra fördelning vore 30% Kalle Anka, 25% Musse Pigg, 20% Pluto, 15% Långben och 10% Silly Symphony/övriga kortfilmer i en tydligt omväxlande ordning.
Pluto filmer tror jag nog att de visade för att de oftast inte förekommer så mycket tal så att man inte behövde texta så mycket

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 september 2020 kl. 16:21:12
Pluto filmer tror jag nog att de visade för att de oftast inte förekommer så mycket tal så att man inte behövde texta så mycket

Det låter logiskt :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

JK Animation

Så här dags på en fredag, alternativt halv 7, vore en mycket bra sändningstid för Disneydags. Det vore härligt att kunna se framemot en klassisk kortfilm om ung. 22 min och en till om ung. 52 min.