Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Piff & Puff: Räddningspatrullen 2022

Startat av Steffan Rudvall, 17 februari 2022 kl. 21:59:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 maj 2022 kl. 13:28:27
Undrar vem som kommer spela Pärlan `?
På svenska? Om Johan Hedenberg är tillbaka som Oskar så blir det väl Lena Ericsson antar jag...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 maj 2022 kl. 13:39:52
På svenska? Om Johan Hedenberg är tillbaka som Oskar så blir det väl Lena Ericsson antar jag...

Bor hon inte i danmark ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Verkar som  Wynnchel och Duncan från röjar ralf kommer vara och enligt Wikipedia ska Svinpäls och Doctor Grym vara med.

Men jag vet inte om någon av dom  kommer ha repilker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Det är karatärer från andra bolag med.

Som Paramount Pictures och en från Dreamworks.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Keegan-Michael Key spelar Bjornson the Cheesemonger  och en grod medarbetare,
Da'Vone McDonald kommer göra rösten till isbjören jimmy.,


Will Arnett spelar Sweet Pete en vixen peter  pan och  Flula Borg spelar DJ Herzogenaurach

Dennis Haysbert är också med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Denna kommer idag, Går det att fixa credits?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 maj 2022 kl. 08:42:45
Denna kommer idag, Går det att fixa credits?
Den har inte släppts än, men med största sannolikhet borde det finnas utsatta dubbcredits för alla språk efter sluttexterna. I enstaka fall har det hänt att dessa varit felaktiga eller ofullständiga (nu senast Ice Age: Buck Wilds äventyr), men i 9 fall av 10 brukar nya filmer och credits ha någorlunda kompletta dubbcredits utsatta. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 maj 2022 kl. 08:48:09
Den har inte släppts än, men med största sannolikhet borde det finnas utsatta dubbcredits för alla språk efter sluttexterna. I enstaka fall har det hänt att dessa varit felaktiga eller ofullständiga (nu senast Ice Age: Buck Wilds äventyr), men i 9 fall av 10 brukar nya filmer och credits ha någorlunda kompletta dubbcredits utsatta. :)
filmen finns på Disney plus nu

simon.bjornen

Rösterna i filmen.
Men är inte Pärlan med?

Steffan Rudvall

Citat från: simon.bjornen skrivet 20 maj 2022 kl. 09:20:25
Rösterna i filmen.
Men är inte Pärlan med?
Jag tycker att de övriga rösterna listas lite konstigt här, Det brukar ju inte stå Övriga röster som att det skulle vara en karaktär... Pärlan borde vara med i filmen eftersom att vi trailern verkade vara så att de ska återförena Räddningspatrullen för att rädda henne.

Daniel Hofverberg

#85
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 maj 2022 kl. 09:36:02
Jag tycker att de övriga rösterna listas lite konstigt här, Det brukar ju inte stå Övriga röster som att det skulle vara en karaktär...
Dessutom ovanligt få namngivna rollfigurer - på Disney+ brukar det vara betydligt fler namngivna rollfigurer och färre "Övriga röster"... :(

Även de norska, danska och finska dubbcreditsen ser för övrigt likadana ut, där "Övriga röster" står femtioelva gånger...

För övrigt tycker jag det är väldigt irriterande att det på Disney+ är så vanligt att de inte längre sätter ut inspelningstekniker eller mixtekniker, utan ofta "bara" regissör och översättare - det är förvisso bättre än på SVT, som inte ens sätter ut regissör, men likväl långt ifrån optimalt. :( Med Bjarne Heuser som regissör är det förvisso mycket möjligt att han också varit inspelningstekniker (regisserande tekniker), men säkert är det inte då det funnits fall då han "bara" regisserat.

Oskar

Jag har titta på då hör att delvis skådespelare från media dubb/Lasse svensson t.ex Oskar-johan hedenberg svinpäls-per sandborgh.

simon.bjornen

Anders Öjebo stod med, någon som vet vilken röst han gör ?

Christer

Citat från: simon.bjornen skrivet 20 maj 2022 kl. 10:48:16
Anders Öjebo stod med, någon som vet vilken röst han gör ?

Efter eftertexterna:
Spoiler
Darkwing Duck
[close]


Några jag kunde identifiera:
Lumiere, Svinpäls, Skeletor - Per Sandborgh
Fule Sonic, Paul Rudd - Christian Hedlund
Peter Pan - Ole Ornered

Steffan Rudvall

Ni som har sett filmen använder Per Sandborgh samma röst som han gjorde i MediaDubbs originaldubbning till Svinpäls?