Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Pluto TV

Startat av Xfinger, 1 april 2022 kl. 19:56:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Xfinger

https://www.mobil.se/nyheter/gratis-streamingtjanst-lanseras-i-sverige-film-serier-barnprogram-och-mer

18e maj.
Går att prova redan nu via vpn.
Rejält utbud på On demand.
Bara fråga hur mycket som kommer finnas svensk dubbat, kikade igenom lite, mycket av de animerade filmerna tror jag aldrig ens har dubbats, några kände man väl igen.

Steffan Rudvall

Citat från: Xfinger skrivet  1 april 2022 kl. 19:56:11
https://www.mobil.se/nyheter/gratis-streamingtjanst-lanseras-i-sverige-film-serier-barnprogram-och-mer

18e maj.
Går att prova redan nu via vpn.
Rejält utbud på On demand.
Bara fråga hur mycket som kommer finnas svensk dubbat, kikade igenom lite, mycket av de animerade filmerna tror jag aldrig ens har dubbats, några kände man väl igen.
Den här låter väldigt intressant men lite konstigt att Paramount är iom deras Paramount Plus.

KurageDHH

#2
Har även provat den via VPN. Rejält massa digitala streamingkanaler förutom i USA, även i Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien! Dock visar Storbritannien inga serier från Nickelodeon (varken Nicktoons eller live-action) som i andra länder.

Får se hur många säsonger av South Park (från Comedy Central) dom tänker lägga till i Pluto TV-utbudet (hela serien som på Viaplay och Paramount+?).
Förutom horribla och dötråkiga Dora Utforskaren (lika sämst som Teletubbies) hoppas jag att dom lägger även till Svampbob Fyrkant (får se hur många säsonger det blir också). :)

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet  2 april 2022 kl. 18:24:25
Har även provat den via VPN. Rejält massa digitala streamingkanaler förutom i USA, även i Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Spanien och Italien! Dock visar Storbritannien inga serier från Nickelodeon (varken Nicktoons eller live-action) som i andra länder.

Får se hur många säsonger av South Park (från Comedy Central) dom tänker lägga till i Pluto TV-utbudet (hela serien som på Viaplay och Paramount+?).
Förutom horribla och dötråkiga Dora Utforskaren (lika sämst som Teletubbies) hoppas jag att dom lägger även till Svampbob Fyrkant (får se hur många säsonger det blir också). :)
Ja Dora kan gå & hänga sig

gstone

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  2 april 2022 kl. 23:58:13
Den förstås kommer inte ha något Hey Arnold! eller något annat intressant :(

Hey Arnold! är skit >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet  2 april 2022 kl. 23:58:13
Den förstås kommer inte ha något Hey Arnold! eller något annat intressant :(
Det var trista nyheter.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 april 2022 kl. 15:34:57
Det var trista nyheter.
Det är inga nyheter, det är tankar dock tankar som antagligen stämmer.

Samlaren

Inget konstigt det då Paramount+ inte heller har några äldre animerade serier dubbade

gstone

Citat från: Samlaren skrivet  3 april 2022 kl. 23:00:24
Inget konstigt det då Paramount+ inte heller har några äldre animerade serier dubbade

Jag önskar dom hade Den vilda familjen Thornberry :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

#9
En gratis streamingstjänst och folk klagar på vad de inte har....ingen som ser vad de har istället som faktiskt är bra?

EDIT: Hey Arnold The Movie, verkar ju finnas på pluto.tv. Så visst finns det något med dem.

Hey Arnold på svenska

Fick svar från Pluto TV när jag frågade. "Hej jag undrar om Pluto TV som kommer att lanseras i Sverige den 18 maj, kommer ha tillgång till äldre serier från Nickelodeon som Hey Arnold! och Rugrats och andra serier med den svenska dubbningen? "


Svaret blev.

"I dagsläget har jag inte exakt programinformation. Det kommer dock finnas ett flertal kanaler med innehåll från Nickelodeon, så det är absolut inte en omöjlighet."

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

KurageDHH

Frågan är bara om det finns svenskt ljudspår bevarat för Hey Arnold! och Rugrats eller nån annan äldre Nicktoons-serie när dessa är varken tillgängliga på Viaplay eller Paramount+.

gstone

Citat från: KurageDHH skrivet  7 april 2022 kl. 18:57:20
Frågan är bara om det finns svenskt ljudspår bevarat för Hey Arnold! och Rugrats eller nån annan äldre Nicktoons-serie när dessa är varken tillgängliga på Viaplay eller Paramount+.

Hoppas verkilen inte att svenskt ljudspår finns bevarade för Hey Arnold! !

Hoppas hoppas ingen någonsin får Se Hey Aronld på svenska igen :D

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  7 april 2022 kl. 19:30:02
Hoppas verkilen inte att svenskt ljudspår finns bevarade för Hey Arnold! !

Hoppas hoppas ingen någonsin får Se Hey Aronld på svenska igen :D
Det får vi se om dom släpper hey arnold på svenska dubbningen eller svenska text det beror på om kvaliteten på ljudbandet annars behöver inte dubbar på svenska eftersom den serien riktade till skolbarn. Många skolbarn behöver lära sig engelska.

Samlaren

Citat från: Oskar skrivet  7 april 2022 kl. 20:46:50
Det får vi se om dom släpper hey arnold på svenska dubbningen eller svenska text det beror på om kvaliteten på ljudbandet annars behöver inte dubbar på svenska eftersom den serien riktade till skolbarn. Många skolbarn behöver lära sig engelska.

Jag tycker den borde finnas och flera andra nickeloodeon serier då Viacom inte tycks satsa ngt på Paramount+ med vad som gäller äldre Nick serier

Goliat

Lite osäker på hur det blir med svenskt tal. Majoriteten är engelskt talande titlar och inte sett något direkt med svensk undertext ens, mindre med tal. Men det kanske blir något unikt här kanske, om det kommer med svensk dubbning.

Goliat

Tänkte installera appen idag men det gick inte så bra. Står dock den ska funka från och med idag, kanske tar en stund innan den går igång hos Play butik kanske.

Goliat

Krångel med vpn och fick ta ner appen via Amazon så gick den att installera. Men verkar som den inte riktigt är igång än. Kanske tar ett tag innan den är helt uppdaterad kanske.

Får detta felmeddelanden i appen:

Goliat

Testade installera om och fick nu detta. Är nog något tillfälligt. Hoppas den börjar funka under dagen.

Funkar btw med vpn om man ställer in på USA dock.

Goliat

Såg också, kommer upp i en sekund på svenska menyn nere. Är det loggan på viafree?

Första bilden är vpn usa och andra är svenska.

Anders M Olsson

Citat från: Goliat skrivet 18 april 2022 kl. 08:44:10
Tänkte installera appen idag men det gick inte så bra. Står dock den ska funka från och med idag, kanske tar en stund innan den går igång hos Play butik kanske.

Men... det står ju den 18 maj!

Det är bara den 18 april idag.

Goliat

Citat från: Anders M Olsson skrivet 18 april 2022 kl. 10:03:57
Men... det står ju den 18 maj!

Det är bara den 18 april idag.

Nämen åh! Haha måste läst helt galet. 😂😂😂

Goliat

Funkar nu, och det förekommer en del svenska kanaler bland annat en med TMNT, Spongebob Squarepants, Blandade Tecknade samt Avatar den sista Luftbändaren.

Som om demand är majoriteten Viafrees utbud, saknas dock tecknade filmer helt där tyvärr.

Marcusen

Vad är det löna? Det verkar ju som att kanalerna visar exakt samma saker avsnitt och filmer varje dag.

Goliat

Citat från: Marcusen skrivet 20 maj 2022 kl. 17:25:54
Vad är det löna? Det verkar ju som att kanalerna visar exakt samma saker avsnitt och filmer varje dag.

Kanalerna visar samma serie men inte samma avsnitt, den blandar avsnitten. (Tittat på catfish i två dagar och inte sett samma avsnitt två gånger)

Filmerna är dock få och inga tecknade på on demand, då det är utbudet från Viafree.

Marcusen

Citat från: Goliat skrivet 21 maj 2022 kl. 08:55:14
Kanalerna visar samma serie men inte samma avsnitt, den blandar avsnitten. (Tittat på catfish i två dagar och inte sett samma avsnitt två gånger)

Filmerna är dock få och inga tecknade på on demand, då det är utbudet från Viafree.
Jo av tv-serierna om jag tror jag är någon filmerna så visar de samma varje dag har nämligen sett flera avsnitt av flera serier återkomma varje dag

Goliat

Citat från: Marcusen skrivet 21 maj 2022 kl. 09:07:13
Jo av tv-serierna om jag tror jag är någon filmerna så visar de samma varje dag har nämligen sett flera avsnitt av flera serier återkomma varje dag

Kan du ta några exempel? Tror inte vi tittat på samma kanal. Bra att veta vilka som repeterar. :) Bra att du uppmärksammar, missat, men inte tittat på mer än 2 kanaler.

Marcusen

Citat från: Goliat skrivet 21 maj 2022 kl. 09:23:48
Kan du ta några exempel? Tror inte vi tittat på samma kanal. Bra att veta vilka som repeterar. :) Bra att du uppmärksammar, missat, men inte tittat på mer än 2 kanaler.
Jag skulle titta om programmen hade svensk dubb och då märkte jag att iCarly sända samma avsnitt varje dag eller iallafall Så upprepas avsnitten.

Goliat

Citat från: Marcusen skrivet 21 maj 2022 kl. 09:28:27
Jag skulle titta om programmen hade svensk dubb och då märkte jag att iCarly sända samma avsnitt varje dag eller iallafall Så upprepas avsnitten.

Va störande. Upplevde precis samma sak just nu, det går precis i repris av Catfish också, jag såg förmiddag och eftermiddag, så det kan förklara att jag missade.

Undrar lite hur det funkar egentligen om det är en bugg eller hur mycket de kommer repetera.

BPS

Är det inte bättre att skaffa en riktig streamingtjänst? Om live kanalerna bara sänder exakt samma avsnitt varje dag?

Goliat

Citat från: BPS skrivet 23 juli 2022 kl. 20:19:28
Är det inte bättre att skaffa en riktig streamingtjänst? Om live kanalerna bara sänder exakt samma avsnitt varje dag?

De sänder inte samma avsnitt varje dag, däremot spelar de samma avsnitt två dagar i rad, så man får titta vart annan dag för att se ny, däremot verkar de repetera detta efter två veckor också. Repris, så samma avsnitt visas 4 gånger per månad.

Detta är ju menat som en kanal och inte on demand, även om det också finns (dock ej med det på kanalerna).

Det finns bland annat som on demand, star trek, andromeda, south park m.f. den kommer för hoppningsvis växa med fler kanaler.

Jabberjaw

Riktigt bra tjänst enligt mig. Skulle gärna betala för sänds mycket jag tittar på via Pluto TV. Man kan ladda hem deras app på Android TV och mobil enhet och börja titta direkt utan några inlogg eller registrering överhuvudtaget. Och så kan man köra frukost med Svampbob Fyrkant eller Crime :)

Så jag hoppas verkligen att det kommer mer tecknat. Men finns även Avatar - The Last Airbender.