Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Star Wars originaltriologi

Startat av Zebastian, 23 juni 2022 kl. 20:28:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Original eller specialversion?

Originalversion
6 (100%)
Specialversion
0 (0%)

Antal personer som röstat: 6

Zebastian

Föredrar ni originalversionerna eller specialversionerna?

Lillefot

Standard-versionerna. De praktiska effekterna känns mer trovärdiga.

Och vissa av ändringarna i special-versionerna får en bara att gnugga sig i huvudet (exempelvis dialogen "McClunkey" som de fått Greedo att säga i upplagan på Disney+).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Steffan Rudvall

Det här med vem som skjuter först är ju också onödigt att ändra i varje utgåva.

Adam

Genomsnittligt föredrar jag originalen, men annars finns faktiskt en del förändringar som jag uppskattar i specialutgåvorna, som exempelvis när Kejsar Palpatines originalskådis Marjorie Eaton ersattes av The one and only Ian McDiarmid i Rymdimperiet slår tillbaka, eller när fönster tillades i Cloud CityBespin i samma film, osv.
För några år sedan fanns dessutom en viss Adywan, en Star Wars-fantast som själv gjorde sina egna redigerade utgåvor av originaltrilogin, och de var i sanningens namn inte heller så dåliga.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘