Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lady och Lufsen (2019)

Startat av gstone, 10 maj 2019 kl. 14:15:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

I höst kommer en remake på Lady och Lufsen.

Den kommer att släppas enbart på streaming tjänsten Disney+.

Justin Theroux, Jennifer Anistions man ska göra rösten till Lufsen

Sam Elliot från A Star is Born ska göra rösten till Trofast och

Komkiern Ashley Jensen( Gnomeo och Julia) ska gör Jackie som är en Kvinnlig version av Jock

Filmen kommer att inhålla gammal sånger och några nya och kommer att använda riktiga hundar isället för datoranimerad.

Undra om den kommer dubbas till Svenska vilka som kommer göra rösterna.

Särkilt undra  vem som för sjunga han är Fräck på svenska i den här filmen om den dubbas.

Katterna sång kommer ändra för att göra den mindre Rasistisk.   

Musik superstjärnan Janelle Monáe Kommer bidra med låtar och göra rösten till Peg.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Vad var det som gjorde katternas säng så rasistisk?^^

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 10 maj 2019 kl. 16:26:05
Vad var det som gjorde katternas säng så rasistisk?^^

De är av rasen Siameskatt och av någon anledning anser asiatiska att Siameskatter är rasistiska, förstår inte varför, har aldrig känt det så... (jag är ju född i Sverige och är också autistisk)

Så de ska byta ras i spelfilmen...

På tal om det, om det skulle göras en spelfilmsversion av AristoCats (jag säger om), så antar jag att Shun-Gon (Siameskatten med kinesisk brytning/dialekt som spelar både piano och trummor) också hade bytt ras...

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Undrar om den  här filmen kommer dubbas ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Bara så att all förstår så tänkte jag klarar göra en sak. Katterna kommer inte tas bort och inte eller deras sång. Men dom kommer inte längre vara Siames katter och deras sång kommer helt skrivas om. Men själva katterna kommer vara kvar och ha en sång.

Det verkar vara en bra comprise inget tas bort men all rasistiska element ändra för att vi lever i år 2019 och inte på 50-talet längre.

Jag är själv nöjd med detta.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  1 september 2019 kl. 23:25:24
Bara så att all förstår så tänkte jag klarar göra en sak. Katterna kommer inte tas bort och inte eller deras sång. Men dom kommer inte längre vara Siames katter och deras sång kommer helt skrivas om. Men själva katterna kommer vara kvar och ha en sång.

Det verkar vara en bra comprise inget tas bort men all rasistiska element ändra för att vi lever i år 2019 och inte på 50-talet längre.

Jag är själv nöjd med detta.

Okej. Ja det lät ju nice.  ;)

Elios

Såg trailern här om dagen. Ska bli kul och se.
Men varför går denna direkt till den kommande nya kanalen Disney + och inte på bio!?  ???

gstone

Citat från: Elios skrivet  2 september 2019 kl. 01:38:44
Såg trailern här om dagen. Ska bli kul och se.
Men varför går denna direkt till den kommande nya kanalen Disney + och inte på bio!?  ???

Har ingen amning. Men min gissning är att det är för lågt intresse för det.

Kan arså att det är för lite marknad för en remake av  Lady och Lufsen.

Jag bryr mig inte så mycket då filmen ändå värkar ha en bio värdig rollista. Vilket är de viktigast.

En sak vet jag dock säkert.

Anledningen till det är riktiga hundar och inte helt CGI som Lejonkungen är just för att den inte ska gå på bio och därför var budgeten alldeles för lågt för att göra filmen på det sättet.



[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet  2 september 2019 kl. 01:38:44
Men varför går denna direkt till den kommande nya kanalen Disney + och inte på bio!?  ???
Min gissning är att Disney gör så för att öka intresset för Disney+, och ge presumtiva kunder ett incitament att faktiskt börja abonnera på Disney+. Trots allt verkar ju de flesta andra långfilmer som ska finnas på Disney+ ända från starten vara sådana som redan finns tillgängliga på DVD och Blu-Ray, så då vill man nog hitta på någon exklusiv film för att folk ska "tvingas" ge tjänsten en chans. På så sätt kan man utnyttja det vid marknadsföring, och gå ut med att filmen "Endast kommer finnas på Disney+".

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 september 2019 kl. 15:09:11
Anledningen till det är riktiga hundar och inte helt CGI som Lejonkungen är just för att den inte ska gå på bio och därför var budgeten alldeles för lågt för att göra filmen på det sättet.

Jag tror snarare det är för att hundar är lättare att ha med i "riktiga" filmer än vilda djur, alltså att vilda djur nuförtiden inte får vara med i filmer av djuretiska skäl, så att det bara är domesticerade djur som får användas i filmer och att det är därför man använder CGI-djur i spelfilmer...

Så jag tror att de nog kommer att använda viss CGI-teknik till filmen, jag tror det skulle vara svårt att få en riktig bäver att rulla ner för backen...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2019 kl. 20:29:30
Jag tror snarare det är för att hundar är lättare att ha med i "riktiga" filmer än vilda djur, alltså att vilda djur nuförtiden inte får vara med i filmer av djuretiska skäl, så att det bara är domesticerade djur som får användas i filmer och att det är därför man använder CGI-djur i spelfilmer...

Så jag tror att de nog kommer att använda viss CGI-teknik till filmen, jag tror det skulle vara svårt att få en riktig bäver att rulla ner för backen...

Detta vad jag har hört i alla fall.

Och jag skulle inte tro att bvären är med. Han var en så liiten rool i orginalet.

Men Jag hoppas att det är sant att katterna kommer ändras och deras sång skrivas om istället för dom bara tas bort.

Jag vill gärna ha med katterna på något sätt !

Och det finns en sak som kan tyda på att katterna  med vilket att Tant Sara kommer vara den roll har blivit vald. Fast i den här version är hon yngre och afroamerikan.

Men hon är fortfarande betydligt äldre än Husse och Matte.

Så det är i alla fall bra !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 september 2019 kl. 20:56:09
Och jag skulle inte tro att bvären är med. Han var en så liiten rool i orginalet.

Så du menar att djurparken inte är inblandad i remake-filmen överhuvudtaget?

Hur blir de då av med munkorgen...

Jag vet iallafall att Jock kommer att vara en hona i spelfilmen och heta Jackie... (likaväl som Måsart kommer att vara en hona i spelfilmsversionen av Den Lilla Sjöjungfrun)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2019 kl. 21:03:25
Så du menar att djurparken inte är inblandad i remake-filmen överhuvudtaget?

Hur blir de då av med munkorgen...

Jag vet iallafall att Jock kommer att vara en hona i spelfilmen och heta Jackie... (likaväl som Måsart kommer att vara en hona i spelfilmsversionen av Den Lilla Sjöjungfrun)

Djurparken kan mycket väl vara. Vi vet vädigt lite om handligen än såm långe. En källa som jag tivlar högst på sa att babisen inte kommer vara.

Men samma post skrev också att Faster Sara inte skulle vara med och det visade vara helt falsk. Så man vet aldrig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.