Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den officiella röstprovstråden

Startat av TonyTonka, 22 januari 2019 kl. 19:29:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Disneyfantasten

#136
Okej, då har jag hört ljudklippen här är vad jag tycker;

(Ingemar Wallén som Blås verkade tyvärr inte fungera av någon anledning)

- Anders Pontén som Grimsby var bättre än jag hade väntat mig och insatsen är godkänd

- angående Amanda Renberg som Kikki, Pippi & Titti, om det var de som hade ljusa röster så tycker jag att insatsen var bra

- när jag hörde att Kocken Louis spelats av Gunnar Uddén så tänkte jag att det kändes för mycket med tre röster hos KM Studio, jag var också skeptisk till en början, men insatsen var bättre än väntat, den franska brytningen är bra, så jag får väl ge insatsen godkänt

- Gunnar Uddén var överraskande bra som Keoken & Snoken, rösten ekade, så jag får väl ge den godkänt

- varken Anders Öjebo eller Gunnar Uddén var särskilt lyckade som Sjöhästen trots att båda är duktiga skådespelare och talar med bra inlevelse, båda hade helt enkelt för manliga röster, Charlie Elvegård Sr båda med hästlängder

- Sofia Caiman och de andra passade bra som Ariels systrar

- Sofia Caiman och Meta Roos fungerade båda över förväntan i rollen, bägge två ligger under samma nivå som Charlotte Ardai Jennefors, som gjorde en godkänd insats, alla tre är absolut bättre än Christel Körner och Monica Forsberg även om ingen av dem är i närheten av Eva-Britt Strandbergs nivå

- Adellas röst lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den

- Alana lät som Maria Kihl, som enligt mig gjorde en helt okej insats

- Akvatas röst lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den

- Aristas röst lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den

- Attinas röst lät bekant, men jag kunde inte riktigt placera den

- Birgitta Fernström lät inte särskilt lyckad som Attina, hon lät helt enkelt för gammal och konstlad, utan tvekan enligt mig den absolut sämsta utav Ariels systrars röster

- Hanna Storm-Nielsen lät helt okej som Arista

- Liza Öhman lät helt okej som Adella och Arista

- Myrra Malmberg passade bra som Akvata, och trots att man är van vid henne som Ariel så störs jag inte alls av detta

(förresten så har jag för mig att Liza Öhman spelade Perlan, någon som vet om det stämmer?)

TonyTonka

Disneyfantasten: Alla röster i klippet med Amanda Renberg förutom den manliga är Kicki, Pippi och Titti. Amanda använder olika röstlägen för alla tre.  :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 19 januari 2021 kl. 22:15:02
Disneyfantasten: Alla röster i klippet med Amanda Renberg förutom den manliga är Kicki, Pippi och Titti. Amanda använder olika röstlägen för alla tre.  :)

Okej, till den tredje av dem lät hon för mörk för att passa, tycker att hon kunde ha förställt rösten till alla tre...

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 januari 2021 kl. 22:13:02
Okej, då har jag hört ljudklippen här är vad jag tycker;

(Ingemar Wallén som Blås verkade tyvärr inte fungera av någon anledning)


De fungerar att lyssa på klippet med Fredrik Beckmann som Blås via dator. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 20 januari 2021 kl. 08:19:32
De fungerar att lyssa på klippet med Fredrik Beckmann som Blås via dator. :)

Använde mig av paddan igår, provade nyss min jobbdator och det fungerade!

Jag får säga att Fredrik Beckman är helt okej som Blås...


Disneyfantasten

Någon som har ljudklipp på följande;

- rösterna i originaldubbningen av Törnrosa

- rösterna i originaldubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna

- rösterna till Harpan och Jätten i originaldubbningen av Pank och Fågelfri

- rösterna i originaldubbningen av Askungen

- alla Björnligan-medlemmarnas röster i DuckTales (både MediaDubb, KM och SDI Medias versioner, samt deras röster i Nya DuckTales)

- alla röster till karaktärerna Scooby-Doo, Daphne och Fred (då jag märkt att flera insatser saknas i hemsidan Dubbnings Wiki)

(kommer kanske på mera senare)

TonyTonka

Här kommer en hög Scooby-Doo röstprover, requestat av Disneyfantasten. :)

I denna omgången:

Håkan Serner som Scooby-Doo
Tor Isedal som Scooby-Doo
Börje Ahlstedt som Fred
Meg Westergren som Daphne
Mikael Roupé som Scooby-Doo (ljudklippet saknar Roupés namn eftersom att jag inte visste att det var han som gjorde rollen när jag gjorde röstprovet)
Suzanna Dilber som Daphne
Jonas Kruse som Fred
Anna Persson som Daphne
Nick Atkinson som Fred
Annelie Bhagavan som Daphne (jag beklagar mansrösten mitt i klippet, jag tog ljudet från en letsplay på youtube då jag inte hittade åt mitt egna ex av spelet med insatsen)

Nick Atkinsons insats var inte en request, men jag skickade med den i fall att någon annan vill höra den. :)

Mer kommer i nästa inlägg.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

#144
I den andra och sista omgången finns ett gäng röstprover, som visserligen inte blev requestade, men jag tänker att de kan komma till användning också.

I denna omgången:

Harry Goldstein som Scrappy-Doo (Scooby-Doo: Duell i Spökstaden)
Bert-Åke Varg som Shaggy (Scooby-Doo kassettbandet från 1987)
Bert-Åke Varg som Scooby-Dum (Scooby-Doo och Scooby-Dum LP-skivan från 1979)
Okänd som Scrappy-Doo (Sun Studios dubbning av Scooby-Doo och Scrappy-Doo)
Gunnar Ernblad som Fred (Scooby-Doo kassettbandet)
Irene Lindh som Velma  (Kanal 10)

Då återstår Scooby-Doo, Velma och Daphnes röster från kassettbandet från 1987. Tyvärr kunde jag inte utkröna vem som var vem av dem när jag gjorde röstproven, så jag skippade dem. Det gick heller inte att göra ett röstprov på Scoobys röst, då "insatsen" i princip bara består av Bert-Åke Varg som skäller som en hund med jämna mellanrum.

Ingen av rösterna från "Scooby-Doo och den hemsökta skivstudion" (Michael B. Tretow, Anders Glenmark, Liza Öhman, Agneta Olsson och Peter Lundblad) återfinns heller här, då jag inte äger skivan och heller inte sett den på youtube. :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 26 maj 2021 kl. 16:28:03
Här kommer en hög Scooby-Doo röstprover, requestat av Disneyfantasten. :)

I denna omgången:

Håkan Serner som Scooby-Doo
Tor Isedal som Scooby-Doo
Börje Ahlstedt som Fred
Meg Westergren som Daphne
Mikael Roupé som Scooby-Doo (ljudklippet saknar Roupés namn eftersom att jag inte visste att det var han som gjorde rollen när jag gjorde röstprovet)
Suzanna Dilber som Daphne
Jonas Kruse som Fred
Anna Persson som Daphne
Nick Atkinson som Fred
Annelie Bhagavan som Daphne (jag beklagar mansrösten mitt i klippet, jag tog ljudet från en letsplay på youtube då jag inte hittade åt mitt egna ex av spelet med insatsen)

Nick Atkinsons insats var inte en request, men jag skickade med den i fall att någon annan vill höra den. :)

Mer kommer i nästa inlägg.
Citat från: TonyTonka skrivet 26 maj 2021 kl. 16:34:00
I den andra och sista omgången finns ett gäng röstprover, som visserligen inte blev requestade, men jag tänker att de kan komma till användning också.

I denna omgången:

Harry Goldstein som Scrappy-Doo (Scooby-Doo: Duell i Spökstaden)
Bert-Åke Varg som Shaggy (Scooby-Doo kassettbandet från 1987)
Bert-Åke Varg som Scooby-Dum (Scooby-Doo och Scooby-Dum LP-skivan från 1979)
Okänd som Scrappy-Doo (Sun Studios dubbning av Scooby-Doo och Scrappy-Doo)
Gunnar Ernblad som Fred (Scooby-Doo kassettbandet)

Då återstår Scooby-Doo, Velma och Daphnes röster från kassettbandet från 1987. Tyvärr kunde jag inte utkröna vem som var vem av dem när jag gjorde röstproven, så jag skippade dem. Det gick heller inte att göra ett röstprov på Scoobys röst, då "insatsen" i princip bara består av Bert-Åke Varg som skäller som en hund med jämna mellanrum.

Ingen av rösterna från "Scooby-Doo och den hemsökta skivstudion" (Michael B. Tretow, Anders Glenmark, Liza Öhman, Agneta Olsson och Peter Lundblad) återfinns heller här, då jag inte äger skivan och heller inte sett den på youtube. :(
Tack så mycket för detta! Det hjälper inte bara Disneyfantasten utan det underlättar också för mig.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 maj 2021 kl. 16:36:51
Tack så mycket för detta! Det hjälper inte bara Disneyfantasten utan det underlättar också för mig.

Det är alltid trevligt att vara till hjälp. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Som tillägg så måste jag säga att nu när jag lyssnade på insatsen igen efter många år, så tycker jag att Anna Perssons röst bär en viss likhet med Myrra Malmbergs röst, vilket jag inte tänkte på när jag hörde insatsen sist. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 26 maj 2021 kl. 16:28:03
Här kommer en hög Scooby-Doo röstprover, requestat av Disneyfantasten. :)

I denna omgången:

Håkan Serner som Scooby-Doo
Tor Isedal som Scooby-Doo
Börje Ahlstedt som Fred
Meg Westergren som Daphne
Mikael Roupé som Scooby-Doo (ljudklippet saknar Roupés namn eftersom att jag inte visste att det var han som gjorde rollen när jag gjorde röstprovet)
Suzanna Dilber som Daphne
Jonas Kruse som Fred
Anna Persson som Daphne
Nick Atkinson som Fred
Annelie Bhagavan som Daphne (jag beklagar mansrösten mitt i klippet, jag tog ljudet från en letsplay på youtube då jag inte hittade åt mitt egna ex av spelet med insatsen)

Nick Atkinsons insats var inte en request, men jag skickade med den i fall att någon annan vill höra den. :)

Mer kommer i nästa inlägg.
Håkan Serner & Tor Isedal lät int så bra

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 26 maj 2021 kl. 16:44:46
Som tillägg så måste jag säga att nu när jag lyssnade på insatsen igen efter många år, så tycker jag att Anna Perssons röst bär en viss likhet med Myrra Malmbergs röst, vilket jag inte tänkte på när jag hörde insatsen sist. ^^
Ja vem hon nu e