Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Så vad tyckte ni om kvällens mello? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Adam

Citat från: TonyTonka skrivet  5 februari 2022 kl. 22:47:32
Så vad tyckte ni om kvällens mello? ^^
En intressant start på årets upplaga, kan jag säga. Cornelia Jakobs tyckte jag var värd att gå direkt till final, då hennes bidrag var ett av de bättre för kvällen och så gillade jag starkt hennes sångröst. (Sedan var det rätt häftigt också att hon var dotter till Jakob Samuel i The Poodles!🤘)

I år är det för övrigt 20 år sedan Melodifestivalen blev till den uttökade musiktävling den är idag. 2002-års upplaga är också den allra mest nostalgiska för mig, då tävlingen bjöd på jättemånga bra bidrag det året. (som jag fortfarande älskar, dessutom)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Trodde att skåningen skulle åka ut

Sabelöga

Citat från: MOA skrivet  5 februari 2022 kl. 23:36:37
Trodde att skåningen skulle åka ut
Vilken av dom? Var inte ovanligt många skåningar idag?
Houba !

MOA

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  6 februari 2022 kl. 00:34:00
Vilken av dom? Var inte ovanligt många skåningar idag?
Danne Stråhed heter han tydligen

Lilla My

Danne Stråhed är en legend - hur folk inte vet vem han är förbluffar mig haha

TonyTonka

Citat från: Lilla My skrivet  6 februari 2022 kl. 14:48:26
Danne Stråhed är en legend - hur folk inte vet vem han är förbluffar mig haha

Den enda anledningen till att jag vet vem han är att han är med i Blödaren som MonteFjanton haft med i Felix Recenserar, haha.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Sabelöga

Citat från: TonyTonka skrivet  6 februari 2022 kl. 14:51:09
Den enda anledningen till att jag vet vem han är att han är med i Blödaren som MonteFjanton haft med i Felix Recenserar, haha.
Jasså är det han?
Citat från: Lilla My skrivet  6 februari 2022 kl. 14:48:26
Danne Stråhed är en legend - hur folk inte vet vem han är förbluffar mig haha
Ja själv tyckte jag alla bidragen var rätt dåliga. Så jag minns inte ens vilken låt han framförde.
Houba !

Lilla My

Jag såg inte ens Mello igår men Danne är en legend i alla fall.


https://www.youtube.com/watch?v=v3YzNvWUOeA

Daniel Hofverberg

Jag tyckte det var ett ganska svagt startfält igår. Klart bäst var Cornelia Jakobs, som hade en riktigt bra och minnesvärd låt. Och Robin Bengtsson var också ganska bra. Men sen blev det inte mycket att hurra för, även om Malou Prytz inte var så tokig; men klart sämre än hennes tidigare låtar.

Och hur i allsin dar som Danne Stråhed kunde gå till Andra Chansen är bortom mitt förstånd, med en låt som var den absolut största smörja som världen någonsin har skådat...! :o


För övrigt är det ju otroligt att den där appen ständigt ska strula, och igår blev det ju värre än någonsin - vilket också gjorde att hela det planerade resultatförloppet med poängutdelning á la Eurovision Song Contest helt gick om intet... :(

Jag var heller inte helt förtjust i Oscar Zia som programledare, som var sämre än jag hade väntat mig. Han var ärligt talat inte särskilt rolig alls, och när han väl hade roliga poänger så hade han nästan ingen komisk tajming. Och så blev det ju inte bättre av allt röststrul, som gjorde att stackars Oscar såg väldigt obekväm ut...
(Okej, själva skämten i sig är förstås inte Oscars fel, utan manusförfattare som skriver, men det kändes helt klart som sämre nivå på manuset än tidigare år)

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 februari 2022 kl. 17:41:12
Och hur i allsin dar som Danne Stråhed kunde gå till Andra Chansen är bortom mitt förstånd, med en låt som var den absolut största smörja som världen någonsin har skådat...! :o

Eftersom att man bara körde telefonomröstning igår pga appstrulet så kan ju det ha något med saken att göra. Jag tänker att de som gillar Dannes låt bäst helst röstar via telefon.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Simon Axelsson

Men sen blev det inte mycket att hurra för, även om Malou Prytz inte var så tokig; men klart sämre än hennes tidigare låtar.
[/quote]

Håller absolut med om att det inte fanns mycket mer att hurra för, men Malou tyckte jag nog var absolut sämst. Bokstaveringsdelen av låten var ju bedrövlig; "B, A, N, A, S, bananas". Fantastiskt låtskrivande där!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 februari 2022 kl. 17:41:12
Jag tyckte det var ett ganska svagt startfält igår. Klart bäst var Cornelia Jakobs, som hade en riktigt bra och minnesvärd låt. Och Robin Bengtsson var också ganska bra. Men sen blev det inte mycket att hurra för, även om Malou Prytz inte var så tokig; men klart sämre än hennes tidigare låtar.

Och hur i allsin dar som Danne Stråhed kunde gå till Andra Chansen är bortom mitt förstånd, med en låt som var den absolut största smörja som världen någonsin har skådat...! :o


För övrigt är det ju otroligt att den där appen ständigt ska strula, och igår blev det ju värre än någonsin - vilket också gjorde att hela det planerade resultatförloppet med poängutdelning á la Eurovision Song Contest helt gick om intet... :(

Jag var heller inte helt förtjust i Oscar Zia som programledare, som var sämre än jag hade väntat mig. Han var ärligt talat inte särskilt rolig alls, och när han väl hade roliga poänger så hade han nästan ingen komisk tajming. Och så blev det ju inte bättre av allt röststrul, som gjorde att stackars Oscar såg väldigt obekväm ut...
(Okej, själva skämten i sig är förstås inte Oscars fel, utan manusförfattare som skriver, men det kändes helt klart som sämre nivå på manuset än tidigare år)
Vad tyckte du om Shirley Clamp?

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet  6 februari 2022 kl. 21:14:35
Eftersom att man bara körde telefonomröstning igår pga appstrulet så kan ju det ha något med saken att göra. Jag tänker att de som gillar Dannes låt bäst helst röstar via telefon.
Det tror jag också. Det kan nog också vara en förklaring till att Malou Prytz kom sist, då hennes målgrupp nog gärna röstar via appen.

Citat från: MOA skrivet  6 februari 2022 kl. 21:36:22
Vad tyckte du om Shirley Clamp?
Låten var väl inte tokig och hon sjunger ju alltid bra - men det kändes som att man hört hela låten förut, och den var ju inte det minsta originell...

Vize

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 februari 2022 kl. 17:41:12
Och hur i allsin dar som Danne Stråhed kunde gå till Andra Chansen är bortom mitt förstånd, med en låt som var den absolut största smörja som världen någonsin har skådat...! :o
Håller med. Däremot heter det semifinal i år och inte andra chansen.