Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Problem med ämnet dubbningskollage

Startat av Adam Larsson, 8 juni 2020 kl. 17:33:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag har råkat ut för samma sak, idag när jag kollat in sidan så har den plötsligt blivit vit, skumt är vad det är...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juni 2020 kl. 22:01:46
Jag har råkat ut för samma sak, idag när jag kollat in sidan så har den plötsligt blivit vit, skumt är vad det är...
Problemet är tydligen ett citat av mitt Lena Ericsson det är inte mitt inlägg men det står att jag har citerat mitt inlägg med Lena Ericsons kollage vilket jag inte har gjort

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juni 2020 kl. 22:06:03
Problemet är tydligen ett citat av mitt Lena Ericsson det är inte mitt inlägg men det står att jag har citerat mitt inlägg med Lena Ericsons kollage vilket jag inte har gjort

Nej, det har du inte, du har bara rättat till en sak som var fel, du råkade ta med Kayley av misstag (som ju spelas av Myrra Malmberg) och du gjorde snabbt ett nytt, tog bort det gamla och ersatte med det nya där det istället var hennes mamma Lady Julianna...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 juni 2020 kl. 22:08:01
Nej, det har du inte, du har bara rättat till en sak som var fel, du råkade ta med Kayley av misstag (som ju spelas av Myrra Malmberg) och du gjorde snabbt ett nytt, tog bort det gamla och ersatte med det nya där det istället var hennes mamma Lady Julianna...
Jag bytte bara bilden men nu har jag tydligen citerat mig själv så att det har blivit någon slags glitch fast jag har inte citerat mig själv

Daniel Hofverberg

Efter att jag både raderat Steffans senaste inlägg, ändrat Disneyfantastens inlägg för att ta bort citat av ett av Steffans inlägg och till sist även gått in och raderat den bifogade filen på Lena Ericsson fysiskt från disken verkar tråden äntligen fungera igen. :) Men det behövdes alltså alla tre åtgärder för att tråden skulle bli normal igen, så det var tydligen en kombination av flera faktorer...

Möjligen kanske problemet berodde på att Steffan hade bifogat en väldigt stor bild - Lena Ericsson.jpg hade en upplösning på hela 5576 x 4184 pixels, som jag kan tänka mig kanske var för stort för forumprogramvaran att hantera... Komprimera gärna ned bilden till en lite mer hanterbar storlek (i pixels), och bifoga den sedan på nytt.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juni 2020 kl. 10:35:10
Efter att jag både raderat Steffans senaste inlägg, ändrat Disneyfantastens inlägg för att ta bort citat av ett av Steffans inlägg och till sist även gått in och raderat den bifogade filen på Lena Ericsson fysiskt från disken verkar tråden äntligen fungera igen. :) Men det behövdes alltså alla tre åtgärder för att tråden skulle bli normal igen, så det var tydligen en kombination av flera faktorer...

Möjligen kanske problemet berodde på att Steffan hade bifogat en väldigt stor bild - Lena Ericsson.jpg hade en upplösning på hela 5576 x 4184 pixels, som jag kan tänka mig kanske var för stort för forumprogramvaran att hantera... Komprimera gärna ned bilden till en lite mer hanterbar storlek (i pixels), och bifoga den sedan på nytt.
Jag har nu bifogat en komprimerad version av bilden det konstiga är ju att bliden bifogades den 2 Juni men problemet uppstod igår

MOA


Anders M Olsson


Adam Larsson


MOA


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 juni 2020 kl. 15:09:58
Jag försökte ladda upp en bild
Först ska du bifoga bilden sedan posta inlägget sedan kopiera bildens länk klistra in markera länken och sedan trycker du på knappen med Mona Lisa

MOA



Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 20 juni 2020 kl. 15:36:27

Här är en video om hur man gör bilden stor


https://youtu.be/0bMpp-4ZhzA

Kopiera bildens länk klistra in och markera länken och sedan trycker du på knappen med Mona Lisa om du vill att bilden ska bli stor

MOA

Den här videon har tagits bort av innehållsleverantören