Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vilka har ni sett på bio?

Startat av Disneyfantasten, 2 januari 2018 kl. 17:04:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

För en gångs skull så kommer jag att se Frost 2 samma dag som filmen har premiär...

Sedan kommer det en ny generation biofilmer från Disney & Pixar som jag kommer att se nästa år...

>Framåt = världspremiär 2020-03-06; kommer att se den antingen 2020-03-15 eller 2020-03-29

>Själen = Sverigepremiär 2020-08-28; kommer att se den 2020-09-13 om allt går som planerat

>Raya and The Last Dragon = Sverigepremiär 2021-01-03; kommer att se den antingen 2021-01-10, 2021-01-17, 2021-01-24 eller 2021-01-31 beroende på hur planeringarna ser ut, vad som inträffar och

>Otitlad Pixar Animation Studios film = amerikansk premiär 2021-06-18, skulle gissa att den vid det här laget antagligen har Sverigepremiär omkring augusti-september

>Otitlad Walt Disney Animation Studios film = amerikansk premiär 2021-11-24, skulle gissa att den vid det här laget har Sverigepremiär omkring januari-februari 2022

>Otitlad Pixar Animation Studios film = amerikansk premiär 2022-03-11, skulle gissa att den vid det här laget har Sverigepremiär ungefär samma månad

>Otitlad Pixar Animation Studios film = amerikansk premiär 2022-06-17, skulle gissa att den vid det här laget har Sverigepremiär omkring augusti-september

>Otitlad Walt Disney Animation Studios film = amerikansk premiär 2022-11-23, skulle gissa att den vid det här laget har Sverigepremiär omkring januari-februari 2023

>Otitlad Pixar Animation Studios film = amerikansk premiär 2023-06-16, skulle gissa att den vid det här laget har Sverigepremiär omkring augusti-september

>Otitlad Walt Disney Animation Studios film = amerikansk premiär 2023-11-22, skulle gissa att den vid det här laget antagligen har Sverigepremiär omkring januari-februari 2024

Vad gäller The One and Only Ivan (Sverigepremiär 2020-10-16) och Cruella (amerikansk premiär 2021-05-28) så beror det på huruvida filmerna dubbas eller inte...

gstone

Vilka filmer i år kommer dubbas  ?( tror ni ? )

Är det någon som har typ en lista över filmer som kommer ut i Sverige på bio eller streaming detta år som möjligen kan dubbas ?

Typ en lista över nya  filmer i åt det chansen är rätt stor att den dom dubbas ?

Vore kul och veta vilka dubbade filmer man eventuellt kan såsen framemot i år !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Tror ni Den Hemliga Trädgården som kommer ut it kommer dubbas ?


Då det verkar vara en film menade för hela familjen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Kanske lite sen uppdatering, men jag gillade Star Wars: The Rise of Skywalker som jag såg 1 timme och 30/40 minuter efter att jag skrev att jag skulle se den den 21 December, men jag var på bio ungefär 6 timmar innan detta postas och såg Jojo Rabbit (jag vann två biljetter i en tävling som MovieZine anordnade) och den var fantastisk. Extremt rolig lik alla Taika Waititis filmer, aningen dramatisk ändå och en väldigt bra satir om Andra Världskriget som ändå var rätt tänkvärd (föredrog denna över The Boy in the Striped Pyjamas som jag såg på en engelskalektion förra terminen, den tyckte jag var för kort för sitt eget bästa och därför knöt jag inte an till karaktärerna på samma sätt som i Jojo Rabbit). En del repliker fastnade verkligen med mig och jag garanterar att jag kommer införskaffa denna på Blu-Ray när den väl släppts. Rekommenderar starkt, men aningen mer till er som gillar Taika Waititis tidigare filmer och inte avskräcks av tanken att se en film som, även fast det är satir, liksom kretsar kring Nazisterna och Andra Världskriget överlag.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Tror ni Weathering with You som kommer på om några veckor kommer dubbas ? Det är japansk animerad film.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag har  parta med en person på SF Studios som  berättade för mig att filmen Den Hemliga Trädgården som kommer i vår INTE  kommer dubbas. Tänkte bara att alla borde veta 🙂
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Var och kollade på Spies in Disguise med min kompis klockan kvart över tre. Riktigt underhållande film som jag mer än gärna rekommenderar. Fantastisk animation, speciellt vattnet och gräset såg nästan ut att vara animerat av Disney, och majoriteten av skämten landade.
   De svenska rösterna var riktigt bra, Dogge Doggelito var fantastisk och Christian Hedlund var nästan oigenkännlig, övriga röster var även de riktigt bra men just de två stack ut lite mer än de andra, vill gärna höra Dogge dubba mer efter detta.
   Skulle mer än gärna vilja se en fortsättning på denna. Ger den en stark 9,4 av 10. Rekommenderar starkt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 31 januari 2020 kl. 20:00:10
Var och kollade på Spies in Disguise med min kompis klockan kvart över tre. Riktigt underhållande film som jag mer än gärna rekommenderar. Fantastisk animation, speciellt vattnet och gräset såg nästan ut att vara animerat av Disney, och majoriteten av skämten landade.
   De svenska rösterna var riktigt bra, Dogge Doggelito var fantastisk och Christian Hedlund var nästan oigenkännlig, övriga röster var även de riktigt bra men just de två stack ut lite mer än de andra, vill gärna höra Dogge dubba mer efter detta.
   Skulle mer än gärna vilja se en fortsättning på denna. Ger den en stark 9,4 av 10. Rekommenderar starkt.

Vem tror var Walters mamma röst på svenska ? Vem lätt det som ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Har någon sätt Dolittle på svenska än ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2020 kl. 20:04:13
Vem tror var Walters mamma röst på svenska ? Vem lätt det som ?

Jag kände igen rösten, men jag kunde inte riktigt sätta fingret på vem det var, säkert någon bland övriga röster på creditslistan. Hon var dessutom med i typ enbart en scen (även Jesper Adefelt medverkade i enbart en scen, två repliker typ, och han står med bland övriga röster).
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: gstone skrivet 31 januari 2020 kl. 20:04:44
Har någon sätt Dolittle på svenska än ?

Nej men ska se den på engelska nästa vecka.   :o

Simon Axelsson

Kom hem från Bad Boys For Life för en knapp halvtimme sedan. Alltså, jävlar. Fan vad rolig den var och actionsekvenserna var asgrymma. Skitcool film med fruktansvärt välgjord action och massvis med roliga repliker. Alla medverkande var fantastiska i sina roller, Will Smith' och Martin Lawrence' kemi var på topp.     
Jag kommer med all säkerhet köpa den (och resten av trilogin) så fort den släpps på Blu-Ray. Jag ser verkligen fram emot den fjärde filmen i serien och rekommenderar alla som tyckt att de tidigare filmerna i serien varit underhållande, alla som gillar Will Smith, alla som gillar grym action och så vidare att gå och kolla på Bad Boys For Life. Riktigt stark 9:a, typ 9,6.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

E

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 februari 2020 kl. 21:08:14
Kom hem från Bad Boys For Life för en knapp halvtimme sedan. Alltså, jävlar. Fan vad rolig den var och actionsekvenserna var asgrymma. Skitcool film med fruktansvärt välgjord action och massvis med roliga repliker. Alla medverkande var fantastiska i sina roller, Will Smith' och Martin Lawrence' kemi var på topp.     
Jag kommer med all säkerhet köpa den (och resten av trilogin) så fort den släpps på Blu-Ray. Jag ser verkligen fram emot den fjärde filmen i serien och rekommenderar alla som tyckt att de tidigare filmerna i serien varit underhållande, alla som gillar Will Smith, alla som gillar grym action och så vidare att gå och kolla på Bad Boys For Life. Riktigt stark 9:a, typ 9,6.
Är det inte bättre om du redigerar din lista med filmer du sett på bio istället för att berätta om alla nya som du ser

Simon Axelsson

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  2 februari 2020 kl. 21:18:13
Är det inte bättre om du redigerar din lista med filmer du sett på bio istället för att berätta om alla nya som du ser

Kanske det, men det känns lite roligare med mindre recensioner. Jag skulle ju kunna göra både och, men jag har nog lite svårt att hitta min lista
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats