Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Pokémon (anime)

Startat av Anders, 18 maj 2013 kl. 23:13:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 mars 2020 kl. 14:00:24
På den svenska creditera listan står det att vissa av Pokemon klonerna skulle vara dubbade men dem gör ju bara ljud och säger sina namn och i Sverige änväder man ju alltid dem amerikanska rösterna för alla pokémon så kan det verkligen stämma att man dubbat dessa Pokemons.

Ja, i svenska dubbningar tar man in skådespelare för att göra ljudeffekter och läten också. Det har hänt innan att svenska skådisar gör Pokémon röster i vissa avsnitt. T.ex någon replik från Cubone i avsnitt 9 " Den hårda skolan".

Men det kan mycket väl vara så att skådespelare spelar in ljud men deras insats tas bort i mixningen  och ersätts med det engelska ljudspåret som t.ex dubbningen av LEGO Hidden Side.  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Richardo skrivet  8 december 2019 kl. 04:45:42
Alla avsnitten av Master Quest, och övriga pokémon avsnitten, var på TV4play ca år 2010.
Hur är det egentligen har Säsong 3-5 dubbats i sin helhet eller inte?

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 mars 2020 kl. 17:48:18
Hur är det egentligen har Säsong 3-5 dubbats i sin helhet eller inte?
Nej bara bitvis.
Houba !

Steffan Rudvall

#168
Citat från: Richardo skrivet  8 december 2019 kl. 04:45:42
Alla avsnitten av Master Quest, och övriga pokémon avsnitten, var på TV4play ca år 2010.
Richardo säger ju att hela säsong 5 och alla andra säsonger funnits dubbade i sin helhet  på TV4 Play

Alexander

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 mars 2020 kl. 19:37:46
Richardo säger ju att hela säsong 5 och alla andra säsonger funnits dubbade i sin helhet  på TV4 Play

När TV4 play har haft säsong 3-5 har det inte varit fulla säsonger, som de hade till övriga säsonger till exempel säsong 6 och framåt

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet  3 mars 2020 kl. 19:57:10
När TV4 play har haft säsong 3-5 har det inte varit fulla säsonger, som de hade till övriga säsonger till exempel säsong 6 och framåt
Precis, säsong 6 och framåt är kompletta.
Houba !

Samlaren

Säsong 3-5 dubbades aldrig hela säsonger (Ingen vet varför) Jag tycker ändå att det är konstigt att t.ex säsong 5 så dubbades endast de sista avsnitten.

TV4Play hade heller aldrig säsong 1 komplett och den säsongen dubbades 79 avsnitt på och 3avsnitt dubbades inte för de bannades utanför Japan.

Så säsong 1-2 är kompletta säsong 3-5 är inkompletta medan de andra säsongerna är helt kompletta.

Alexander

Citat från: Samlaren skrivet  4 mars 2020 kl. 22:30:43
Säsong 3-5 dubbades aldrig hela säsonger (Ingen vet varför) Jag tycker ändå att det är konstigt att t.ex säsong 5 så dubbades endast de sista avsnitten.

TV4Play hade heller aldrig säsong 1 komplett och den säsongen dubbades 79 avsnitt på och 3avsnitt dubbades inte för de bannades utanför Japan.

Så säsong 1-2 är kompletta säsong 3-5 är inkompletta medan de andra säsongerna är helt kompletta.

Jag är säker på att de sista Master Quest avsnitten dubbades för att de är listade enligt Pokémons officiella säsongsuppdelning som början på säsong 6.

Sabelöga

Citat från: Alexander skrivet  5 mars 2020 kl. 00:10:33
Jag är säker på att de sista Master Quest avsnitten dubbades för att de är listade enligt Pokémons officiella säsongsuppdelning som början på säsong 6.
Korrekt
Houba !

Steffan Rudvall

Nu kan man se säsong 13 Diamond and Pearl: Sinnoh League Victors på Pokémon Tv  men säsong 22 finns bara på Viaplay.

E

Vem är det som dubbar Professor Juniper som är med i Unova-säsongerna

Hon börjar prata vid 8:26 i detta avsnitt https://watch.pokemon.com/sv-se/player.html?id=dc93f149a12046b789688e7b02ec54a5

MammaP

I Pokémon Indigo League, säsong 1, avsnitt 36 (vid namn "Pikachus farväl") finns en sång mitt i avsnittet. Rösten är väldigt bekant och är troligtvis en kändis från 90-talet, men vem? Någon annan som kan hjälpa? Serien finns just nu på Netflix.

Jag frågade min 90-talsexpert om det var Mauro Scocco men det är det tydligen inte. Kanske Tommy Körberg? Sen har jag slut på gissningar.

Elios

Citat från: MammaP skrivet 12 april 2020 kl. 16:25:15
I Pokémon Indigo League, säsong 1, avsnitt 36 (vid namn "Pikachus farväl") finns en sång mitt i avsnittet. Rösten är väldigt bekant och är troligtvis en kändis från 90-talet, men vem? Någon annan som kan hjälpa? Serien finns just nu på Netflix.

Jag frågade min 90-talsexpert om det var Mauro Scocco men det är det tydligen inte. Kanske Tommy Körberg? Sen har jag slut på gissningar.

Har du något röstklipp så man kan lyssna?^^

Steffan Rudvall

 99 % säker på att det är är Tommy Körberg

Alexander

Vill gärna ha ett röstklipp, men det kan vara Tommy Nilsson men det var många år sedan jag såg det avsnittet, så är inte säker förrän jag har fått lyssna på nytt