Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

En hopplös häxa

Startat av Samlaren, 22 februari 2018 kl. 12:43:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  3 maj 2020 kl. 22:19:53
När tror ni den dubbades ? Och har SVT Play kvar den ? ???
SVT Play har den. Jag tror den har visats på SVT med engelska tal några år innan den dubbades

Anders M Olsson

#31
Nu har Netflix äntligen släppt den fjärde säsongen av Världens sämsta häxa med svensk dubbning och svenska texter.



Så jag har återaktiverat mitt Netflixabonnemang, i alla fall för den kommande månaden.

Just nu testar jag ett alldeles nyutvecklat nerladdningsprogram för Netflix kallat AnyStream.

Det har visserligen en del konstigheter för sig, men verkar på det hela taget väldigt lovande och ger minst lika bra kvalité som FlixGrab och FlixGrab+.

Just nu kan AnyStream bara ladda ner från Netflix och Amazon Prime, men det verkar som om de planerar att bygga in support för fler streamingtjänster framöver. Högst på önskelistan står Disney+.

MOA

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 oktober 2020 kl. 22:28:51
Nu har Netflix äntligen släppt den fjärde säsongen av Världens sämsta häxa med svensk dubbning och svenska texter.



Så jag har återaktiverat mitt Netflixabonnemang, i alla fall för den kommande månaden.

Just nu testar jag ett alldeles nyutvecklat nerladdningsprogram för Netflix kallat AnyStream.

Det har visserligen en del konstigheter för sig, men verkar på det hela taget väldigt lovande och ger minst lika bra kvalité som FlixGrab och FlixGrab+.

Just nu kan AnyStream bara ladda ner från Netflix och Amazon Prime, men det verkar som om de planerar att bygga in support för fler streamingtjänster framöver. Högst på önskelistan står Disney+.
Lizette Pålsson Sälling?Aldrig sett förut

Anders M Olsson

SVT Barn började en ny reprisomgång av En hopplös häxa i går, d.v.s. den gamla serien från 1998-2001.

Serien finns att se på SVT Play både på svenska och engelska.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet  7 februari 2022 kl. 18:35:23

Serien finns att se på SVT Play både på svenska och engelska.

Hur får man det till svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2022 kl. 19:33:55
Hur får man det till svenska ?

Om du väljer avsnitten som finns under rubriken "Säsong 1" så är de på svenska. Avsnitten under rubriken "Säsong 1 - Engelska" är på engelska med svensk text. Varje avsnitt finns alltså upplagt två gånger med olika språk. Man måste välja språk genom att starta den önskade versionen. Det går inte att byta språk inne i avsnitten.

Racnar

Har alla tre säsonger dubbats av En hopplös häxa?

Anders M Olsson

Citat från: Racnar skrivet 22 augusti 2022 kl. 02:23:32Har alla tre säsonger dubbats av En hopplös häxa?
Ja. Och en ny reprisomgång av alla tre säsongerna börjar på SVT Barn den 22 september. Man kommer att visa ett avsnitt om dagen, alla veckans dagar utom fredagar.

Sen finns det faktiskt en fortsättning som ibland anses som den fjärde säsongen, ibland som fristående serie. Den heter Weirdsister College och jag tror att den varken har dubbats till svenska eller visats på SVT.