Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dubbning som skolprojekt

Startat av Julius, 22 oktober 2010 kl. 09:07:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Julius

Hej,

Som projektarbete i min skola skulle jag vilja översätta och dubba en amerikansk långfilm. Jag har inga planer att distribuera den på något sätt, ej heller tjäna pengar på den. Endast jag och några närstående (min lärare och några nära vänner) kommer att få se resultatet. Hur ser det ut rent legalt på den fronten?

Julius

Daniel Hofverberg

Det är en bra fråga. Nu är jag ingen juridisk expert, men utifrån mina begränsade kunskaper tror jag att det är lugnt så länge som resultatet inte kommer att visas offentligt.

SwedishKuriboh

Jag gjorde samma sak som projektarbete när jag gick gymnasiet, och ingen har haffat mig, så du bör klara dig!

Lycka till, måste jag önska dig... det var inte lätt för mig, och jag tog ändå bara ett 20-minuters avsnitt av en serie!  :P

Julius

Citat från: SwedishKuriboh skrivet 22 oktober 2010 kl. 12:25:57
Jag gjorde samma sak som projektarbete när jag gick gymnasiet, och ingen har haffat mig, så du bör klara dig!

Lycka till, måste jag önska dig... det var inte lätt för mig, och jag tog ändå bara ett 20-minuters avsnitt av en serie!  :P

Tack så mycket :) Hur redovisade du i din logg den juridiska biten eller undrade din lärare överhuvudtaget?

SwedishKuriboh

Citat från: Julius skrivet 23 oktober 2010 kl. 14:17:58
Tack så mycket :) Hur redovisade du i din logg den juridiska biten eller undrade din lärare överhuvudtaget?
Nej du, han verkade inte vara särskilt intresserad av några juridiska inlägg whatsoever. Jag skrev i loggen om vad jag hade spelat in och när och när man skulle redovisa för klassen tog jag en scen jag var extra nöjd över och visade!

Elios

Hade verkligen velat göra ett projekt om dubbning när jag gick i skolan.  8)

MOA

Citat från: Elios skrivet 11 mars 2022 kl. 15:20:56
Hade verkligen velat göra ett projekt om dubbning när jag gick i skolan.  8)
Vill jag också