Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Roland Hedlund (1933 - 2019)

Startat av TonyTonka, 16 mars 2019 kl. 01:01:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

E

Det var tråkigt😢 Häromdagen så såg jag Jägarna för första gången och där var han med

Minns också att han var med i Rasmus på luffen och spelade polisen Andersson

Vila i frid😢

Erika


Disneyfantasten

Även om jag tycker riktigt illa om En Jycke i Klassen (och andra sådana serier som totalförstör Disney) så var det ändå tråkigt att höra...

Vila i frid...

Å andra sidan medverkade han dock i en av många kända långfilmer med Astrid Lindgren; Rasmus på Luffen! (tack för din upplysning Erik Dahlberg)

Ska dock erkänna att det var först idag som jag hörde talas om honom...

Elios

Erkänner också. Jag har heller ingen aning om vem han var förrän idag.
Visste som sagt då inte mycket om honom
Men får kolla in mer vad han har gjort.

Vila i frid!  :-[

E

Jag sökte precis på honom på hemsidan och han står med i övriga röster av 101 Dalmatiner 2 - Tuffs äventyr i London och Min lilla åsna (2002-års dubbning). Undrar vem han dubbade i dom ???

Daniel Hofverberg

Vila i frid. :)

Roland har onekligen varit med i ganska många filmer, plus dessutom några dubbningar, men är nog ganska okänd för gemene man.

Han kommer ju för övrigt från Ersmark strax utanför Skellefteå. Dessutom var han under 1990-talet chef för Västerbottensteatern här i Skellefteå; en post som numera innehas av Fransesca Quartey som ju också varit med i en del dubbningar.