Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneyskurkar (inom Disneys filmer och serier)

Startat av Disneyfantasten, 28 oktober 2018 kl. 21:16:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Har iof aldrig riktigt sätt Amos Slade som skurk men han är ju väldigt oshyst om man säger så mot räven Micke.

Det beror på vilken karaktär man fokuserar på;

Mickes fiender är Amos Slade, Tjifen och Björnen.

Molles fiende blir Björnen då den anfaller både honom själv och hans husse och det blir en slutstrid mellan dem.

Björnen är ju inte direkt filmens huvudskurk, men han är en av dem.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Vart är ålarna Flotsam och Jetsam?

Jag valde att hoppa över dem då de är de mörkaste sidekicken någonsin inom Disney, detta är kanske en smaksak, men jag tycker att det är för mycket skurk i dem (så tycker jag med en del av skurkarna), men annars har du 100% rätt!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Och Jafar förstås men fattade väl att du redan hade räknat upp honom.

Exakt, jag tycker det är onödigt att räkna upp samma skurkar till flera olika filmer och därför valde jag att hoppa över Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans, De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London, Lilo och Stitch-uppföljarna, Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil, samt Askungen 2 & 3.

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Sen är det väl också dessa tre spådamerna som håller i ett öga är ju rätt elaka med.

Ja, men de är alldeles för smarta, vilket bland annat bevisas i massor av "Hos Musse" avsnitt!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Vem är egentligen Stampe? Menar du Smolk som spelas av Ulf Brunnberg?

Stopp och belägg! Smolk är egentligen inte ond alls, han blir ju god i slutet! Jag har ju till-och-med redan skrivit det i den här tråden!

Jag menar Stampe, det är han som ryter och beter sig som ett djur och som jagar Dot!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Man räknar Clayton som skurk jo visst men känns som att en del blir ledsna på slutet över hans öde som jag dock inte riktigt förstår. Tycker för övrigt Sabor kunde ha fått mer utrymme i filmen då jaguaren hade påverkat filmen betydligt mer när Jane och Professor Porter kommer in i bilden. Jaha då var det slut med den jaguaren kändes det bara som.

Stopp och belägg! Sabor är ingen jaguar, hon är en leopard!

Jaguarer finns bara vilda i Syd & Centralamerika och Tarzan utspelar sig ju i Afrika!

Leoparder däremot finns både i Afrika och Asien! (Sabor är en leopard, vilken jag alltid vetat)

Dessutom var Clayton faktiskt redan med i Disneys "Topp 30 lista av skurkar" (deras lista, inte min)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Här ska väl han Kron också vara med.

Ja, det har du rätt i, men Carnotaurus är huvudskurken!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Men här är ju med hennes hantklangare  Cloak och Dagger för att inte med tala om lillhajen Underström.

Eftersom Morgana är Ursulas syster valde jag att göra samma sak med henne som med Ursula!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Sen även med väl hundfångaren och så var det väl någon till som jag inte kommer på just nu.

Hundfångaren ja, han skulle mycket väl kunna fånga alla slags djur!

De enda andra jag kommer på är Si & Am, som redan var med i första Lady och Lufsen filmen!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Sen var det väl med han betjänten som spelades av Andreas Nilsson.

Till att börja med var han redan med i 101 Dalmatiner (1996)!

För det andra är han inte alls en skurk, då han är snäll och inte vill någon illa och så blir han ju god i slutet, därför tycker jag det känns helt fel att kalla honom skurk!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Här var väl med hon den blonda tjejen Helga medkumpan till Rourke om mitt minne inte sviker mig.  ???

Du har helt rätt, men jag valde att hoppa över henne av den enkla anledningen att jag inte räknar Atlantis till mina favoriter bland Disneyfilmerna och så är den inte heller den populäraste Disneyfilmen (men överlag tycker jag att det ändå är en hyfsad film)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Räknas inte egentligen alla rymdvarelser förutom Stitch som onda till en början?
Att dem vill fånga in honom menade jag.

Egentligen kan man väl inte kalla dem skurkar! Det är bara Gantu som är den egentliga skurken!

Visserligen utgör Yumba, Pleakley och även Stitch lite av filmens hot, men alla dem blir snälla och därför räknar jag inte dem som skurkar!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Kapten Long John Silver då och dem andra sjömännen?

John Silver see jag inte som skurk! Han antagoniserar aldrig Jim! Han blir ju faktiskt god i slutet och räddar Jims liv!

Det är bara Scroop som är den riktiga skurken, då han hugger av Mr Arrows rep så att han dras med i svarta hålet och dör!

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Ja Skurkar ja det är mest det att dem ju är på det hela elaka på sitt sätt särskilt hon Darla Sherman men tandläkaren är ju inte så ond så att man skulle klä ut sig till honom under halloween.  ::)

Tandläkaren fångar ju in Nemo till sitt akvarium från det vilda havet! Han är ju ansvarig till att Marwin tvingas söka efter sin son genom hela filmen!

Disneyfantasten

#29
Citat från: Elios skrivet 29 oktober 2018 kl. 01:56:27
Sen med väl han som förråder dem.

Vilken förrädare är det du syftar på? Är det Rico eller Weasley? Den förstnämnda förråder ju hästen Buck och båda Rico och Weasley blir instängda i en tågvagn tillsammans med Bröderna Willie!