Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Soundtracks

Startat av moviefan, 6 juni 2017 kl. 16:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka soundtracks har ni ?  Har det funnits soundtrack till  Det Magiska Svärdet-Kampen om Kamelot ?   

Jag har på svenska

Den Lilla Sjöjungfrun
Pocahontas
Skönheten och Odjuret
Lejonkungen

Andra till animerade filmer

Prinsen av Egypten (engelska)
Happy Feet (filmens score)
Tarzan (Original)
Shrek (filmens score)
Mulan (Original)
Rhythm Of The Pride Lands (Tillhör Lejonkungen)
Barbie filmerna (Låtar från de första filmerna som kom)
Dinosaur (Filmens score)

Jag har också filmmusiken till:

A Beautiful Mind
Titanic
Requiem For A Dream
The Green Mile
Deep Blue Sea
Edward Scissorhands
Pearl Harbor
Gladiator
Free Willy (till både ettan och 2an)
Twister

När det gäller Lejonkungen, så undrar jag varför vissa låtar inte är med på soundtracket.
Tex  Våran jord är inte stor och Hula sången. Jag gillar verkligen Lea Halalela, den är med
på Rythm Of The Pride Lands, men är inte med i filmen. Den heter även Shadowland.  ;D




TonyTonka

Citat från: moviefan skrivet  6 juni 2017 kl. 16:45:24

När det gäller Lejonkungen, så undrar jag varför vissa låtar inte är med på soundtracket.
Tex  Våran jord är inte stor och Hula sången. Jag gillar verkligen Lea Halalela, den är med
på Rythm Of The Pride Lands, men är inte med i filmen. Den heter även Shadowland.  ;D

Om jag minns rätt så sjunger Zazu bara ungefär 1-2 meningar, så Disney ansåg kanske att det inte var värt att ta med den på skivan eftersom att den ändå inte var särskilt lång.  Vad gäller Hula-sången, så vet jag inte riktigt, om jag minns rätt så var den ganska mycket längre än det som Zazu sjöng, men å andra sidan var den inte jätte lång heller, så kanske Disney även där tyckte att den var för kort. Men det är bara rena spekulationer från min sida. Det var dessutom extremt länge sedan jag såg Lejonkungen, så sångerna kan vara längre än jag minns dem. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

moviefan

Har det funnits soundtrack till Don Bluth filmerna Tummelisa och Pingvinen och Lyckostenen ? 

moviefan

Har det funnits svenska soundtracks till Prinsen av Egypten, Spirit hästen från vildmarken och andra filmer från bla Dreamworks ?