Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 27 maj 2024 kl. 21:05:50Hur går det med att ta reda på rösterna i Karl-Alfred  VHS Ohoj-Oboj ?
Jag tror att Håkan mohede, Nina gunke, Kenneth milldolf är med i vhs utgåva som har samma dubbning som tv visning.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 27 maj 2024 kl. 23:33:22Jag tror att Håkan mohede, Nina gunke, Kenneth milldolf är med i vhs utgåva som har samma dubbning som tv visning.
Har verkligen Karl-Alfred sänts på TV med svenskt tal...? På vilken kanal då? När SVT sände Karl-Alfred-kortfilmer under 1980- och 1990-talet var det i alla fall i textad originalversion, det är jag 99% säker på.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2024 kl. 23:40:47Har verkligen Karl-Alfred sänts på TV med svenskt tal...? På vilken kanal då? När SVT sände Karl-Alfred-kortfilmer under 1980- och 1990-talet var det i alla fall i textad originalversion, det är jag 99% säker på.
Jag läste fel jag tror att står Alfred Anka eftersom jag var trött.

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 maj 2024 kl. 23:40:47Har verkligen Karl-Alfred sänts på TV med svenskt tal...? På vilken kanal då? När SVT sände Karl-Alfred-kortfilmer under 1980- och 1990-talet var det i alla fall i textad originalversion, det är jag 99% säker på.
Jag vet inte om det sänder i svenska dubbning vissa i t.ex cartoon network.

gstone

Kan du få tag i credits till Våra Vänner Djuren ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2024 kl. 09:59:00Kan du få tag i credits till Våra Vänner Djuren ?
Den måste jag medge helt har gått mig förbi - var, när och hur har den sänts eller släppts...?

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 november 2023 kl. 23:00:29Kan du skaffa credits till Apple Plus filmen Tyg kaninen ( The Velveteen Rabbit ) ?
Sent omsider ser jag nu att Apple TV+ äntligen har fått dit rätt dubbcredits för Den lilla tygkaninen, istället för de felaktiga creditsen hämtad från Snobben. Tyvärr något bristfälliga credits, med bara två namngivna rollfigurer och alla andra som "Övriga röster", men betydligt bättre än ingenting i alla fall. Credits kommer vid nästa uppdatering. :)

Inte för att någon lär vilja se en julfilm i maj månad, men ändå bra att de löst problemet...

Jag ser också att Apple nyligen släppt en ny Snobben-special, Välkommen hem, Franklin, som jag också håller på att skriva av dubbcredits till.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 maj 2024 kl. 02:30:50Sent omsider ser jag nu att Apple TV+ äntligen har fått dit rätt dubbcredits för Den lilla tygkaninen, istället för de felaktiga creditsen hämtad från Snobben. Tyvärr något bristfälliga credits, med bara två namngivna rollfigurer och alla andra som "Övriga röster", men betydligt bättre än ingenting i alla fall. Credits kommer vid nästa uppdatering. :)

Inte för att någon lär vilja se en julfilm i maj månad, men ändå bra att de löst problemet...

Jag ser också att Apple nyligen släppt en ny Snobben-special, Välkommen hem, Franklin, som jag också håller på att skriva av dubbcredits till.
Jättebra 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Har du lagt upp credits till byggvalparna ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 maj 2024 kl. 22:21:26Har du lagt upp credits till byggvalparna ?
Nej, för senast jag kollade fanns inga utsatta dubbcredits på Byggvalparna på Disney+. Men tydligen har det tillkommit sedan senast jag kollade, för nu ser jag att det finns. :)

Då ska jag ordna det, men kan ta lite tid då det ser ut att vara unika credits för varje enskilt avsnitt...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2024 kl. 08:33:31+. Men tydligen har det tillkommit sedan senast jag kollade, för nu ser jag att det finns. :)

Då ska jag ordna det, men kan ta lite tid då det ser ut att vara unika credits för varje enskilt avsnitt...
Jättebra  :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jaf önskar credits till Walt Disney Sagobibliotek volym 2
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 maj 2024 kl. 08:33:31Nej, för senast jag kollade fanns inga utsatta dubbcredits på Byggvalparna på Disney+. Men tydligen har det tillkommit sedan senast jag kollade, för nu ser jag att det finns. :)

Här är skärmdumpar av svenska dubbcredits till de nio första dubbelavsnitten av Byggvalparna. Det är bara dessa nio som finns på Disney+ i Sverige ännu så länge. Det blir ganska omfattande om varje avsnitt har egna credits.

På Disney+ i USA finns totalt 21 dubbelavsnitt, men enligt TheTVDB finns det totalt 46 enkelavsnitt, d.v.s. 23 dubbelavsnitt som har sänts på Disney Jr. Det är möjligt att serien är under produktion, så att fler avsnitt tillkommer efter hand.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 maj 2024 kl. 17:27:58Här är skärmdumpar av svenska dubbcredits till de nio första dubbelavsnitten av Byggvalparna. Det är bara dessa nio som finns på Disney+ i Sverige ännu så länge. Det blir ganska omfattande om varje avsnitt har egna credits.

På Disney+ i USA finns totalt 21 dubbelavsnitt, men enligt TheTVDB finns det totalt 46 enkelavsnitt, d.v.s. 23 dubbelavsnitt som har sänts på Disney Jr. Det är möjligt att serien är under produktion, så att fler avsnitt tillkommer efter hand.
Tack 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]