Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Äventyrsdags (Adventure Time), credits?

Startat av Alex, 20 november 2011 kl. 19:51:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

cooladdis

Har någon märkt att i allafall i säsong1 av äventyrs dags avsnitten, så finns det en liten vinkande snigel i varge avsnitt! ;D


Alex

Citat från: cooladdis skrivet  2 januari 2012 kl. 18:42:42
Har någon märkt att i allafall i säsong1 av äventyrs dags avsnitten, så finns det en liten vinkande snigel i varge avsnitt! ;D
Ja, den finns med i alla avsnitt i hela serien, utom avsnitt 2 i första säsongen ("Trouble in Lumpy Space"). Lite kul att försökta hitta den.

cooladdis

jag har hört att det gjorts en ny adventure time serie där finn är fionna (en tjej version) och jake är cake en urgullig katt!( i tjej version).
och alla andra roller är utbytta te.x: is-kungen har blivit is-drottningen, prinsessan bubbelgum har blivit prins bubbelgum os.v!
den kommer på cartoon network 5 september! jag håller tummarna för att det kommer på dvd också! det är dubbat!
kort sagt så är den nya serien pricis som den gamla bara att alla personer eller djur han blivit det motsatta könet!
P.S Finn och Jake är inte med utan bara det utbytta rollerna!

kolla bilden av Fionna och cake:


Lilla My

Citat från: cooladdis skrivet  4 januari 2012 kl. 20:24:41
jag har hört att det gjorts en ny adventure time serie där finn är fionna (en tjej version) och jake är cake en urgullig katt!( i tjej version).
och alla andra roller är utbytta te.x: is-kungen har blivit is-drottningen, prinsessan bubbelgum har blivit prins bubbelgum os.v!
den kommer på cartoon network 5 september! jag håller tummarna för att det kommer på dvd också! det är dubbat!
kort sagt så är den nya serien pricis som den gamla bara att alla personer eller djur han blivit det motsatta könet!

... Det där låter bara dumt, om jag ska vara ärlig. Vad är det för mening med det? ???

Daniel Hofverberg

Jag tycker också att det låter minst sagt skumt.  Och cooladdis: Hur kan du veta att den serien har dubbats till svenska? Ska det inte börja sändas förrän i september, så låter det tidigt för serien att dubbas redan nu, och vanligtvis brukar ju inte någon gå ut med vilka serier som beställts dubbning på så tidigt.

cooladdis

Ja! jag tycker också att det är skumt, men ändå spännande att se hur den blir och jag tror jag är 99% säker att den dubbas på svenska för några få serier av den har släppts i andra länder och det är mer än ett halv år kvar tills den kommer hit så tills dess tror jag att dom gör fler av den serien och dubbar några till svenska som vi får till cartoon network den 5 september sen kommer vi få fler allt efter som! :)

Alex

#22
"Fionna and Cake" är bara ett enda specialavsnitt av Adventure Time, och inte någon ny serie.

Avsnittet kom ut på engelska den 5 september förra året. Har ingen koll på hur mycket av den svenska dubben som har sänts, då jag inte har Cartoon Network, så jag har ingen aning när den kommer sändas på svenska.

cooladdis

Jag har hört att det kommer ut många fler och att det kommer sändas ut någon dag under det här året på cartoon network!

cooladdis

och den serien sändes ut på engelska 3 september 2011 och kommer till sverige 2012! >:(

Alex

Det har bara gjorts ett "Fionna and Cake"-avsnitt, och enligt seriens skapare Pendleton Ward ska det möjligtvis göras en till sådan, med fokus på figuren Marshall Lee (pojkversion av Marceline). Men "många fler" skulle jag inte tro. Vet du vilket som var det senaste avsnittet som sändes på svenska på Cartoon Network, Cooladdis? F&C är det nionde avsnittet i säsong 3.

PS: Istället för att göra flera inlägg på raken, kan du redigera ett tidigare inlägg genom att klicka på "ändra".

cooladdis

#26
1.jag vet!

2.JAG vet!!

3.JAG VET!!!

och jag är säker på att det kommer fler än bara två avstitt!!!!!!!!!!!!!!!! >:(

kolla in videon till ett av fionna and cake avsnitten!


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ps_ZZQDBYPc



cooladdis

och här kommer en vidio ( fast på engelska) , som bevis på att det kommer bli en egen episode! ( säsong)
av fionna and cake!

KLICKA HÄR!:

http://www.youtube.com/watch?v=7I9_wUxk5Ko&feature=player_detailpage

Daniel Hofverberg

Som jag kan se är det där bara en promotrailer för ett specifikt avsnitt, och jag hör ingenting konkret i trailern som talar om en hel serie eller fler än enstaka avsnitt.

Men om du vet med säkerhet att det handlar om fler än enstaka avsnitt, så får du mer än gärna dela med dig av dina källor för det.

cooladdis

#29
okej, det gör jag gärna men först undrar jag om alla vet att episode betyder avsnitt!?
och att new betyder ny!? ::)

P.S du Daniel...  du är ganska vis! ;)