Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Jag har nu genom mail fått veta vilken  Peter Johansson det var som dubbade Playmovbil Filmen. Så nu hr fåt svar på det !!! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet 24 september 2019 kl. 14:48:42
Jag har nu genom mail fått veta vilken  Peter Johansson det var som dubbade Playmovbil Filmen. Så nu hr fåt svar på det !!! :D

Så vilken av dem var det då?

Daniel Hofverberg

Precis - har man sagt A får man säga B också...

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 augusti 2019 kl. 11:35:54
Skumt, det måste jag undersöka närmare; då mina uppgifter kommer direkt från dubbningsstudion och således inte borde kunna vara felaktiga...

Jag ska undersöka saken. :)

Bala är vargbrodern och Lali är vargsystern och därför är jag rätt säker på att det är tvärtom!  ;)

Alexander

#1131
Turtlepower! Nickelodeons Teenage mutant ninja turtles, TMNT (2012) creditslista finns på Dubbox. Alla 5 säsonger.  :)
http://nouw.com/dubbox

Disneyfantasten

Skulle ni kunna fixa credits till bl.a. Annedroider, Pepparkornen, Havets Stjärna, Rudi Kapplöpningsgrisen, Parallax, osv.  :) (dessa är väldigt bra serier om ni frågar mig)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 oktober 2019 kl. 22:41:52
Skulle ni kunna fixa credits till bl.a. Annedroider, Pepparkornen, Havets Stjärna, Rudi Kapplöpningsgrisen, Parallax, osv.  :) (dessa är väldigt bra serier om ni frågar mig)
Parallax har funnits ute credits till på sajten i ett par års tid. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/parallax/

Rudi - kapplöpningsgrisen verkar tyvärr inte vara möjligt att få fram mer uppgifter än de som står under eftertexterna. Företaget som gjorde dubbningen har gått i konkurs, och jag vet inte var annars man skulle kunna få fram information från... :(

Havets stjärna verkar också vara svår att få fram särskilt mycket mer om än vad som står under eftertexterna, då serien dubbats av SDI Media som ju som bekant inte lämnar ut uppgifter. Möjligen kanske SVT har fått in fler uppgifter än de valt att publicera, men annars är det nog bara röstidentifiering som gäller tyvärr. Jag ska undersöka saken när jag har tid. :)

Jag är ganska säker på att jag redan fått tag i dubbcredits till Pepparkornen, men kanske inte alla säsonger. Jag ska kolla det, och fråga efter det jag inte har.

Jag ska kontakta Eurotroll och försöka få fram dubbcredits till Annedroider. :)

Jag håller med dig att alla fyra är bra serier, och framförallt Parallax är ju en väldigt bra och nästintill klassisk serie - en mycket välgjord australiensisk serie. :)

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2019 kl. 22:50:45
Parallax har funnits ute credits till på sajten i ett par års tid. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/parallax/

Rudi - kapplöpningsgrisen verkar tyvärr inte vara möjligt att få fram mer uppgifter än de som står under eftertexterna. Företaget som gjorde dubbningen har gått i konkurs, och jag vet inte var annars man skulle kunna få fram information från... :(

Havets stjärna verkar också vara svår att få fram särskilt mycket mer om än vad som står under eftertexterna, då serien dubbats av SDI Media som ju som bekant inte lämnar ut uppgifter. Möjligen kanske SVT har fått in fler uppgifter än de valt att publicera, men annars är det nog bara röstidentifiering som gäller tyvärr. Jag ska undersöka saken när jag har tid. :)

Jag är ganska säker på att jag redan fått tag i dubbcredits till Pepparkornen, men kanske inte alla säsonger. Jag ska kolla det, och fråga efter det jag inte har.

Jag ska kontakta Eurotroll och försöka få fram dubbcredits till Annedroider. :)

Jag håller med dig att alla fyra är bra serier, och framförallt Parallax är ju en väldigt bra och nästintill klassisk serie - en mycket välgjord australiensisk serie. :)

Visst är det så att Pepparkornen dubbades av Eurotroll?

Disneyfantasten


Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 oktober 2019 kl. 23:03:51
Visst är det så att Pepparkornen dubbades av Eurotroll?
Ja, både Pepparkornen, Annedroider och Parallax dubbades av Eurotroll. :)

Majoriteten av allt som SVT beställt dubbning av under de senaste 10 - 15 åren är det ju Eurotroll som dubbat, även om det då och då förekommer att de anlitat andra studior - gissningsvis kanske inte Eurotroll hinner med allt, med tanke på att mängden dubbat material på SVT Barn ökat lavinartat under senare år...

Alexander

#1137
Citat från: gstone skrivet  6 april 2018 kl. 22:32:45
Vilka är rösterna i Tom och Jerry och Trollkarlen från Oz och Tom & Jerry: En nötknäckarsaga?

Emma Lewin Sundberg gör iallafall rösten till Dorothy i "Tillbaka till Oz"

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  5 oktober 2019 kl. 17:35:24
Emma Lewin Sundberg gör rösten till Dorothy i "Tillbaka till Oz"

Var hon yngre när hon då spelade Dorothy? (eftersom hon spelat Iridessa i samtliga Tingeling-filmer 2008-2014)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 oktober 2019 kl. 17:43:29
Var hon yngre när hon då spelade Dorothy? (eftersom hon spelat Iridessa i samtliga Tingeling-filmer 2008-2014)

Tom & Jerry: Tillbaka till landet Oz, kom 2016. Så hon var äldre än i Tingeling filmerna.  :)

Här är ett klipp med Emma som Dorothy, så får du höra hennes insats.

https://m.youtube.com/watch?v=NJZs7blcu9w&t=2s