Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Roliga Dubblänkar

Startat av Christian Hedlund, 19 mars 2006 kl. 23:33:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Här är en länk med en massa klipp på mannen som gör många av rösterna i Family Guy

http://www.sethmacfarlane.org/

Skicka gärna fler om ni har!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christer

McFarlane är visserligen mycket duktig, men jag tycker det känns lite egotrippat att skapa en serie och sen spela nästan alla huvudrollerna själv. (Peter, Brian, Stewie)

PAAATE

Citat från: Christer skrivet 20 mars 2006 kl. 07:08:12
McFarlane är visserligen mycket duktig, men jag tycker det känns lite egotrippat att skapa en serie och sen spela nästan alla huvudrollerna själv. (Peter, Brian, Stewie)

Tss, det hade jag också gjort. Mest för att det hade varit roligare ju fler roller man spelat. :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christian Hedlund

Citat från: Patrik skrivet 20 mars 2006 kl. 16:16:08
Citat från: Christer skrivet 20 mars 2006 kl. 07:08:12
McFarlane är visserligen mycket duktig, men jag tycker det känns lite egotrippat att skapa en serie och sen spela nästan alla huvudrollerna själv. (Peter, Brian, Stewie)

Tss, det hade jag också gjort. Mest för att det hade varit roligare ju fler roller man spelat. :P

Håller med ... det håller nere kostnaderna och måste vara otroligt kul!

Tänker inte ta ifrån honom hans talang ...

har du något emot Simpsonsskådisarna också?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christer

Simpsonsskådisarna har inte skapat Simpsons.

Christian Hedlund

Citat från: Christer skrivet 22 mars 2006 kl. 11:58:59
Simpsonsskådisarna har inte skapat Simpsons.

Tänkte bara kolla om du var mä .. ;)
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

GaBBe


Christian Hedlund

#7
Den här hoppas jag ALLA har sett .. om inte ... SKÄMMES!


http://snabbstart.com/film/roesterna-fraan-the-simpsons.aspx
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Carl Barks lover

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. The Simpsons är genom-usel. Jag skulle kunna gödsla min trädgård med det innehållet. Och jag struntar i att dom förställer underbart, skådespelarna är genomusla. Jag gillar Robin Williams, han är bra.

GaBBe

Robin Williams är en mycket irriterande man...

Peter

Citat från: Sun Studio skrivet 23 mars 2006 kl. 18:56:01
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. The Simpsons är genom-usel. Jag skulle kunna gödsla min trädgård med det innehållet. Och jag struntar i att dom förställer underbart, skådespelarna är genomusla. Jag gillar Robin Williams, han är bra.

Varför tycker du det? Eller vänta, vi formulerar om; vad skiljer röstskådespelarna i Simpsons från alla andra röstskådespelare?
----
Peter

Erika

Citat från: GaBBe skrivet 24 mars 2006 kl. 00:07:09
Robin Williams är en mycket irriterande man...
Håller med. Det enda jag någonsin stått ut med honom i är "Mork & Mindy".

Christian Hedlund

Citat från: Peter Tägtström skrivet 24 mars 2006 kl. 06:00:14
Citat från: Sun Studio skrivet 23 mars 2006 kl. 18:56:01
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. The Simpsons är genom-usel. Jag skulle kunna gödsla min trädgård med det innehållet. Och jag struntar i att dom förställer underbart, skådespelarna är genomusla. Jag gillar Robin Williams, han är bra.

Varför tycker du det? Eller vänta, vi formulerar om; vad skiljer röstskådespelarna i Simpsons från alla andra röstskådespelare?

Motivera varför den tecknade serie som gått längst i världen är dålig ...
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

PAAATE

Citat från: Christian Hedlund skrivet 24 mars 2006 kl. 22:09:41
Citat från: Peter Tägtström skrivet 24 mars 2006 kl. 06:00:14
Citat från: Sun Studio skrivet 23 mars 2006 kl. 18:56:01
Jag har sagt det förut och jag säger det igen. The Simpsons är genom-usel. Jag skulle kunna gödsla min trädgård med det innehållet. Och jag struntar i att dom förställer underbart, skådespelarna är genomusla. Jag gillar Robin Williams, han är bra.

Varför tycker du det? Eller vänta, vi formulerar om; vad skiljer röstskådespelarna i Simpsons från alla andra röstskådespelare?

Motivera varför den tecknade serie som gått längst i världen är dålig ...

För att FOX har korkade kanalchefer möjligen. Hatar dem... Men hatar inte Simpsons. Bara kände för att förolämpa cheferna på FOX.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Peter

Ja, serien har hållt på 17 säsonger (enligt Imdb.com). Om skådespelarna verkligen var genomusla hade The Simpsons aldrig sänts så länge. Dan Castellaneta har gjort så mycket mer än Simpsons, en lista återfinns i hans profil på följande sida; http://www.imdb.com/name/nm0144657/. Jag efterlyser att man sakligen motiverar varför man tycker att en röstskådespelare gjort dåligt ifrån sig istället för att säga "jag tycker den är bra, och den är dålig, punkt". Visst, man behöver inte skriva utförligt, men sånt som mitt exempel skapar bara irritation samtidigt som det är onödigt elakt mot dem som omtalas.

Nu är ju knappast någon från Simpsons-gänget här inne och kollar, men svenska röstskådespelare tror jag definitivt tittar här, och att få se "XXX är dåligt blä" är ju knappast bra PR för vare sig skådespelaren, dubbningsstudios, dubbningssidan osv. osv.
----
Peter