Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Namn på tecknad 90 tals-serie!

Startat av Cadpig, 21 januari 2008 kl. 11:14:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2020 kl. 22:49:06
På den tiden hade jag nog inte tillgång till Cartoon Network (det tror jag bara att jag hade fram till runt 1995 - 1996), så det förklarar att jag inte har något minne av serien...

Sändes den i textad originalversion, eller på engelska utan text?

Verkar i alla fall intressant, så tråkigt att den inte sänts i Skandinavien efter det... :(

Den sändes på engelska utan text.

Anders

Minns någon tecknad serie som hade ett franskt intro som gick någon gång runt 2000. Minns inte vilken kanal. Den handlade om två systrar som hamnade på ett barnhem efter att de tror att deras föräldrar har dött, som var ute på en resa. På barnhemmet har de en kvinnlig föreståndare som är väldigt sträng mot dem. De har däremot en väldigt snäll läkare vid namn Dr. Frank på barnhemmet. Denne visar sig dock senare vara skurken i serien. Det visar sig senare även att deras föräldrar är livs levande, men är fast i en snöstorm eller något liknande. Minns någon detta?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Erika

Citat från: Anders skrivet 11 februari 2020 kl. 17:02:58
Minns någon tecknad serie som hade ett franskt intro som gick någon gång runt 2000. Minns inte vilken kanal. Den handlade om två systrar som hamnade på ett barnhem efter att de tror att deras föräldrar har dött, som var ute på en resa. På barnhemmet har de en kvinnlig föreståndare som är väldigt sträng mot dem. De har däremot en väldigt snäll läkare vid namn Dr. Frank på barnhemmet. Denne visar sig dock senare vara skurken i serien. Det visar sig senare även att deras föräldrar är livs levande, men är fast i en snöstorm eller något liknande. Minns någon detta?

"Sophie & Virginie"! :)

Anders

Citat från: Erika skrivet 11 februari 2020 kl. 17:50:47
"Sophie & Virginie"! :)
Tusen tack!  :D Jag hade ett minne av att den ena systern hette så, men jag trodde det stavades "Virgin". Så jag provade att inkludera det som nyckelord i olika sökningar på Google för att hitta namnet, men denna stavning förklarar varför jag inte fick rätt resultat. Var det Trean den gick på?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Erika

Citat från: Anders skrivet 11 februari 2020 kl. 18:11:18
Tusen tack!  :D Jag hade ett minne av att den ena systern hette så, men jag trodde det stavades "Virgin". Så jag provade att inkludera det som nyckelord i olika sökningar på Google för att hitta namnet, men denna stavning förklarar varför jag inte fick rätt resultat. Var det Trean den gick på?

Den visades på både TV3 och Fox Kids. Jag tror även Jetix visade den, men är ej säker.