Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Söker dessa program?

Startat av Disneyfantasten, 8 april 2022 kl. 12:09:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Fred skrivet  8 april 2022 kl. 17:53:39
Söker ett otecknat program om en gris och anka på en bondgård som gick antingen på SVT eller TV4 runt millennieskiftet. Tror att ankan hette Kvacki, grisen hette något också men det namnet kommer jag inte ihåg.


Kollade runt på Svensk mediedatabas, och hittade SVT visade 1998 en tv-serie som heter Pigge och Kvacky. Kan det vara den? 

Fred

Citat från: Erika skrivet  8 april 2022 kl. 18:50:52

Kollade runt på Svensk mediedatabas, och hittade SVT visade 1998 en tv-serie som heter Pigge och Kvacky. Kan det vara den? 

Det är nog den, ja.

Tack för infon.

Disneyfantasten

Ingen som vet något om kvinnan i husvagnen och talande roboten?

Jag kom på ett program till nyss som jag minns att jag en gång såg, jag minns ett avsnitt med en talande toalett.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2022 kl. 21:06:41Ingen som vet något om kvinnan i husvagnen och talande roboten?

Jag kom på ett program till nyss som jag minns att jag en gång såg, jag minns ett avsnitt med en talande toalett.
Är det säkert att ingen kan hjälpa mig med dessa två?

Jag kom på ett till program jag såg som barn: det är en serie med några barn i huvudrollerna samt en levande nallebjörn med rörande mun när den talar, den är ungefär lika stor som barnen och låter även som ett barn sett till rösten, ett av barnen heter Ronja och jag minns att i introt så häller ett av barnen ut vatten från en stor tratt som rinner ner för en trappa, jag minns att en kvinna sjunger introt.

Någon som kan hjälpa mig här med?