Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Taran och den magiska kitteln

Startat av gstone, 1 juni 2020 kl. 11:40:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vakterna låter som Mikael Roupé, Stefan Frelander, Thomas Engelbrektson, Kenneth Milldoff, Håkan Mohede, Dan Bratt och Andreas Nilsson!

Disneyfantasten

Älvflickan låter som Lena Ericsson!

Älvpojken låter som Leo Hallerstam, men tyvärr inte tillräckligt för att dra några säkra slutsatser...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 21:49:46
Älvflickan låter som Lena Ericsson!

Älvpojken låter som Leo Hallerstam, men tyvärr inte tillräckligt för att dra några säkra slutsatser...

Håller med. Lena Ericsson känns helt klart som en utav dem.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 november 2020 kl. 21:11:07
Jag kom på en till som jag tror hade passat som Den Hornkrönte Kungen; Stefan Ljungqvist!  :)

Jag tror även att Per Sandborgh och Torsten Wahlund hade kunnat göra ypperliga tolkningar av denna skurk!  :)

Även Mikael Persbrandt hade varit riktigt väl passande!  :)

Adam

Citat från: jimstrom skrivet 22 november 2020 kl. 00:08:14
Vem skulle ha varit den Hornkrönte då? Mitt val går nog till Hans Gustafsson, då han har ett liknande tonfall som John Hurt, men om dom skulle haft en stjärna istället, had jag nog velat hör Ernst-Hugo Järegård i den rollen.
Lite sent svar på detta ämne, kantänka, men jag hade gärna velat höra Mikael Samuelson (aka Jafar) i rollen, då även han har ett tonfall i rösten som liknar John Hurt, samt en mycket asgrym stämma som passar till skurkar (som exempelvis hans roll som Jafar i Aladdin).
Vet för övrigt att Mikael Samuelson enbart medverkat i en enda dubbning (vilken dessutom inte var gjord av KM), men häftigt och intressant hade det varit om KM Studio anlitat honom som Den hornkröntes röst, om KM hade stått för omdubbningen.
(Personliga Off-topic-ord: Mikael var dessutom nästan värd att medverka i fler dubbningar, även i dem som KM Studio gjort)
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 april 2021 kl. 22:31:29
Jag tror även att Per Sandborgh och Torsten Wahlund hade kunnat göra ypperliga tolkningar av denna skurk!  :)

Även Mikael Persbrandt hade varit riktigt väl passande!  :)

Jag kom på även flera som skulle passa; Jan Åström, Rolf Lassgård, Björn Granath, Sven-Bertil Taube, samt som jimstrom tidigare nämnt Hans Gustafsson!  :) (kommer kanske på fler senare)

MOA

Fast e Kenneth Milldoff & han i originaldubbningen bra?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 31 juli 2021 kl. 15:00:12
Fast e Kenneth Milldoff & han i originaldubbningen bra?

Ja, det är de!  :)