Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem är bäst som Homer Simpson?

Startat av Mathilda Gustafsson, 24 december 2020 kl. 05:00:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Homer Simpson?

Per Sandborgh (TV serien)
6 (66.7%)
Anders Byström (Simpsons filmen)
3 (33.3%)

Antal personer som röstat: 9

Mathilda Gustafsson

Vem är bäst på att spela Homer Simpson?

Här kan man höra Per Sandborgh:

https://youtu.be/3J3Iq8w9mI8

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 24 december 2020 kl. 05:00:42
Vem är bäst på att spela Homer Simpson?

Här kan man höra Per Sandborgh:

https://youtu.be/3J3Iq8w9mI8
Jag röstar på Per då jag tycker att av alla språks Homer är han den som är mest lik originalrösten.

MOA

Måste säga Per Sandborgh.Anders Byström låter bara hemsk

Elios

Jag kan inte ens höra att det är Per i klippet ens.^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 24 december 2020 kl. 17:22:13
Jag kan inte ens höra att det är Per i klippet ens.^^
Det är Per men han låter inte som Per vilket är väldigt skickligt av honom.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 18:43:15
Det är Per men han låter inte som Per vilket är väldigt skickligt av honom.
Bra imitation av Dan Castellaneta

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 december 2020 kl. 18:43:15
Det är Per men han låter inte som Per vilket är väldigt skickligt av honom.

Ja absolut. Är helt jävla stum. Så imponerande att det inte är sant. Det var ändå lite synd att dem inte fortsatte dubba Simpsons efter att ha sett det där.  :o

jimstrom

Jag förstår fortfarande inte varför alla tycker att filmen är dåligt dubbad? Jag tycker Anders Byström gör en fullt godkänd Homer, och alla karaktärernas röster passar bra, det är väl möjligtvis några översättningsmissar här och var, men det är inget som drar ner filmens betyg dubbningsmässigt enligt mitt tycke.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Sabelöga

Citat från: jimstrom skrivet 25 december 2020 kl. 14:08:44
Jag förstår fortfarande inte varför alla tycker att filmen är dåligt dubbad? Jag tycker Anders Byström gör en fullt godkänd Homer, och alla karaktärernas röster passar bra, det är väl möjligtvis några översättningsmissar här och var, men det är inget som drar ner filmens betyg dubbningsmässigt enligt mitt tycke.
Jag håller med dej i det du säjer förutom Homer. Homer är det absolut sämsta i hela dubbningen så det är plågsamt och gör det omöjligt att titta på, hadde han låtit som han gör i TV-serien skulle inte jag heller ha några klagomål då, som du säjer, alla andra karaktärer låter bra och det inte finns några större klagomål på översättningen. Men när Homer låter nu som han gör...
Houba !

MOA

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 25 december 2020 kl. 16:15:25
Jag håller med dej i det du säjer förutom Homer. Homer är det absolut sämsta i hela dubbningen så det är plågsamt och gör det omöjligt att titta på, hadde han låtit som han gör i TV-serien skulle inte jag heller ha några klagomål då, som du säjer, alla andra karaktärer låter bra och det inte finns några större klagomål på översättningen. Men när Homer låter nu som han gör...
Har bara hört lite Homer i filmen men han låter så dålig