Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Martin Söderhjelm

Startat av gstone, 12 februari 2016 kl. 16:03:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Martin Söderhjelm är en mycket bra dubbnings regissör, hans skicklighet  är oneklig  och hans dubbning värdiga originalet. Dom är alla av hög kvalitet. Doreen Denning är den bästa svenska dubbnings regissören någonsin. Men Martin Söderhjelm är en respektabel tvåa. Så tack Mr Söderhjelm för att ha gett Sverige chansen att se så många underbara filmer med bästa möligan kvalitet. Dina dubbningar var värdiga originalet och jag önskar verkligen att jag kunde höra din dubbbning av Pongo och de 101 dalmatinerna. 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elias Prenbo

Ja, Martin Söderhjelm var en härlig regissör, och inte minst är han ju känd för sångtexterna i Djungelboken.


Det vore intressant att höra hans dubbning av Pongo och De 101 Dalmatinerna (även om jag alltid kommer att föredra Monica Forsbergs dubbning med bland annat Mona Seilitz som Cruella De Vil).

Elios

Tycker också han var en jätte bra regissör. 
Man hade önskat han var med oss längre. 
Men vi minns Martin Söderhjelm för hans unika insatser inom dubbningsregi.