Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bästa Hunger Games-filmen🏹

Startat av E, 4 januari 2020 kl. 10:10:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

The Hunger Games (2012)
3 (50%)
The Hunger Games: Catching Fire (2013)
1 (16.7%)
The Hunger Games: Mockingjay Del 1 (2014)
1 (16.7%)
The Hunger Games: Mockingjay Del 2 (2015)
1 (16.7%)

Antal personer som röstat: 6

E

Motivera gärna :)

Såhär tycker jag om dom: (VARNING FÖR SPOILERS)

The Hunger Games:
bra insatser av Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Amandla Stenberg mfl, bra musik och slutfighten mot Cato är snyggt gjord, sen är filmen lite sorglig också när Rue dör (She die you young :'(). Kan också nämna att jag blev helt chockad när jag läste att Ceasar Flickerman spelas av Stanley Tucci :o jag kände inte alls igen honom här

Catching Fire:
helt okej, fortfarande bra insatser, kom inte på mer att säga

Mockingjay Del 1 & 2
Första var lite tråkig men lite spännande. Andra var nog den bästa för det var en bra avslutning och Jennifer Lawrence skådespelar som bäst här.

Jag röstar på den sista

Elios

Tycker att den första är allra bäst för där är ju startskottet för själva tävlingen. Finner dem andra lite tråkiga på något sätt förutom den sista som summerar sagan.  ;D

Elios

Vem i filmen är det förresten som använder en sån pilbåge som finns i rubriken?^^

E

Citat från: Elios skrivet  5 januari 2020 kl. 20:43:09
Vem i filmen är det förresten som använder en sån pilbåge som finns i rubriken?^^
Ingen alls, jag tog med den för det är ju pilbågar med i filmerna ;)

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  6 januari 2020 kl. 16:39:10
Ingen alls, jag tog med den för det är ju pilbågar med i filmerna ;)

Så sant men då är nog en sån pilbåge en för alla.  ;D

jimstrom

Tycker Catching fire är bäst, Jennifer Lawrence får visa mer vad hon kan göra som skådespelerska i den. Som många andra uppföljare dock, så står den inte på egna ben, så det är nödvändigt att se The Hungergames innan för att förstå något av handlingen.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Citat från: jimstrom skrivet 16 april 2020 kl. 13:46:02
Tycker Catching fire är bäst, Jennifer Lawrence får visa mer vad hon kan göra som skådespelerska i den. Som många andra uppföljare dock, så står den inte på egna ben, så det är nödvändigt att se The Hungergames innan för att förstå något av handlingen.

Det håller jag med om men tycker ändå hon är bäst i den första Hunger Games. Mest action där.  ;D

Elios

Får nog fan se om den första. I den får jag iallafall ihop konceptet.  ;D

Elios

Mina kompisar reagerade i den första Mockingjay att va, det var nog första gången som jag hörde Jennifer Lawrence sjunga.  ::)