Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelares första dubbningsroll

Startat av Disneyfantasten, 10 februari 2019 kl. 13:23:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2019 kl. 20:23:11
>Dan Bratt;
utöver det verkar han dock inte göra så mycket nuförtiden
Vad menar du med det ???, han är ju fortfarande aktiv inom dubbning och sånt

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 februari 2019 kl. 20:23:11
>Mikael Roupé;
Senaste dubbningsroll; vet ej (dock verkar han inte göra så mycket nuförtiden)
Hans senaste dubbroll var Earl i Det regnar köttbullar 2 (2013)

Numera har han en egen studio där han dubbar reklamfilmer

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2019 kl. 21:32:20
>Sanna Nielsen;

Första dubbningsroll; titelrollen i 1998-års omdubbning av Alice i Underlandet

Senaste dubbningsroll hittills; vet ej (jag tror knappt att hon dubbat särskilt mycket, men jag tror att hon är med i dubbningar då och då om hon har tid och möjlighet och om hon får bra lön för det också)
Alice är den enda dubbrollen som hon gjort ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 februari 2019 kl. 17:24:01
>Dan Ekborg;
Senaste dubbningsroll; vet ej (men han verkar fortfarande dubba då och då, han var väl med i TV-serien Pirater i Huset Intill ifjol)

>Ingvar Kjellson;
Sista dubbningsroll; Prins John i Robin Hood 1974
Dans senaste dubbroll var också som Jultomten i The Christmas Chronicles (2018)

Ingvars sista dubbroll var som Kung Gustaf VI Adolf i Pettson och Findus - Kattonauten (2000)

Jag vet att dom tecknade Pettson-filmerna delvis är svensk-producerade men det mesta gjordes utomlands så jag tycker att det räknas

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 maj 2019 kl. 21:26:18
Dans senaste dubbroll var också som Jultomten i The Christmas Chronicles (2018)

Ingvars sista dubbroll var som Kung Gustaf VI Adolf i Pettson och Findus - Kattonauten (2000)

Jag vet att dom tecknade Pettson-filmerna delvis är svensk-producerade men det mesta gjordes utomlands så jag tycker att det räknas

Ingvar var med i det susar i säven på 80-talet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 11 februari 2019 kl. 21:51:19
Även om hon skådespelade för första gången i FernGully: Den sista regnskogen, medverkade hon första gången i en dubbning år 1989, då hon sjöng i den svenska versionen av Don Bluths Änglahund. :)

Vet du vilken sång?

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 15 maj 2019 kl. 21:15:00
Hans senaste dubbroll var Earl i Det regnar köttbullar 2 (2013)

Numera har han en egen studio där han dubbar reklamfilmer

Hoppas han kommer tillbaka i framtiden

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 15 maj 2019 kl. 22:46:53
Vet du vilken sång?

Kommer ni snart och tar mig med (Originaltitel: You Will Come Home) är låten hon sjunger. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: TonyTonka skrivet 20 maj 2019 kl. 03:38:43
Kommer ni snart och tar mig med (Originaltitel: You Will Come Home) är låten hon sjunger. :)

Till viss del kan jag bara inte låta bli att tänka på när jag hör hennes namn Charlize Theron efter Mighty Joe Young Även fast jag här tycker att hon inte alls passar i den rollen som hon gör då jag tycker Charlize Theron låter mer mörkare kan man säga en Lizettes mer normala lite ljusare röst. Men var inte oroliga jag tänker också på Mimmie Pigg när jag hör henne. Där passar hon helt perfekt.
Dock är jag inte alltid lika förtjust i henne i andra prinsessor hon gör men är ändå gått eftertraktad som Askungen.  8) :D

Disneyfantasten

Jag ÄLSKAR Lizette Pålsson! Hon hör till mina många favoritskådespelare och framförallt är hon (liksom Myrra Malmberg) starkt förknippad med just Disneyprinsessor (hon är lysande som Snövit, Askungen, Alice, Törnrosa och Ariel, likaväl som Malmberg är lysande som Lena, Ariel, Jasmine och Megara), jag har dock inte hittat någon roll hon gjort där hon inte passar (även om hon kanske inte är helt hundra som Belle, Jasmine och Perdita även om hon gör de rollerna helt okej, där föredrar jag Sofia Källgren, Myrra Malmberg och Jasmine Wigartz), om Pålsson nu skulle spela ett Disney-djur så hade jag personligen placerat henne som Duchess...

Förresten så är väl inte Mimmi en prinsessa?  ??? (hon är ju Musse Piggs flickvän och Musse Pigg är ju stor symbol för Disney)

Disneyfantasten

Citat från: JRL skrivet 15 maj 2019 kl. 20:34:48
Louise Raeder, Johan Hedenberg och Andreas Nilsson var alla med i den otecknade "Kim Possible".
Dominique Pålsson Wiklund var med i ett nytt avsnitt av "Shimmer och Shine" så sent som igår.

Tack för informationen (även om jag avskyr Kim Possible)

Dock är alla dessa jättebra skådespelare som gjort många bra rollprestationer (Andreas kan inte gå fel med en röst han gör alltid ett bra jobb i sina roller)

E

Om du tar med Johan Halldén nån gång så kan jag säga att hans senaste dubbroll var Dykar-Dick i Tess och Ubbe (2006)

Lilla My

>Tomas Bolme;

Första dubbningsroll; Tintin, "Tintins äventyr" 1959-1964

Senaste dubbningsroll hittills; Asterix, "Asterix - Den magiska drycken" 2019

>Povel Ramel;

Första (och enda) dubbningsroll; Professor Porter i Disney's Tarzan 1999

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 12 juni 2019 kl. 23:29:49
>Tomas Bolme;

Första dubbningsroll; Tintin, "Tintins äventyr" 1959-1964

Senaste dubbningsroll hittills; Asterix, "Asterix - Den magiska drycken" 2019

>Povel Ramel;

Första (och enda) dubbningsroll; Professor Porter i Disney's Tarzan 1999

Ursäkta mig, men jag vill helst räkna upp personerna själv! (men tack ändå)

Disneyfantasten

Jag visste förresten inte att Tintin dubbades sådär tidigt...