Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disneydags

Startat av moviefan, 30 januari 2017 kl. 16:37:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Creditslista till kortfilmen Posthunden.


Anders M Olsson

Märkligt nog var en av kortfilmerna idag Donald's Vacation som var med i Disneydags så sent som för två månader sen. Den andra kortfilmen, Posthunden, visades senast för två år sen.

Disney har flera hundra klassiska kortfilmer i sitt arkiv, så det borde ta flera år tills samma film visas igen. Men av någon anledning verkar de bara använda en handfull kortfilmer som ständigt återkommer.  :(

Daniel Hofverberg

Jag reagerade också över att Donald's Vacation återanvänts orimligt fort. Och det är märkligt och tråkigt varför SVT bara verkar envisas med att visa ett par dussin kortfilmer om och om igen, när det finns ett nästan obegränsat antal kortfilmer att tillgå i Disneys arkiv. Visserligen har majoriteten av kortfilmerna aldrig dubbats till svenska, men då Disneydags ändå till runt 75% visar kortfilmer i textad originalversion är ju det inget problem i sammanhanget.

Dessutom är det helt klart en övervikt av Pluto-kortfilmer i Disneydags - kanske för att underlätta för översättning, då sådana vanligtvis har lite eller ingen dialog...?

Jag skulle för övrigt också gärna vilja veta logiken kring dubbning av kortfilmerna. Varför visar Disneydags ett mindre antal kortfilmer med svensk dubbning, medan de flesta återges i textad originalversion...? Dessutom är ett fåtal av de dubbade kortfilmerna nydubbade speciellt för Disneydags (eller har åtminstone inte använts någon annanstans), medan merparten återanvänts från något annat sammanhang. Vari ligger egentligen logiken...?

clara liljeberg

du såg aldrig när fille är ett vildsvin.

Disneyfantasten

Är det bara jag som reagerade över att de där varelserna pratar danska?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2021 kl. 16:38:26
Är det bara jag som reagerade över att de där varelserna pratar danska?
Vilka varelser?

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2021 kl. 16:47:08
Varelserna på ön givetvis!
Men de pratar inte danska det är något slags försök till tysk brytning.

clara liljeberg

till där en av filles vänner var charlie som gör rösten till kanin.

clara liljeberg

minns du inte när ikaros blev ett näbbdjur och adonis till en påfågel och herkules till en lemur fast kirke var en gris i djurversionen av sina vanliga jag.

clara liljeberg

så du vägrar tala om vilka som var herkulesseriens djurversioner som när han blev till en lemur av staven och att kirke är en gris.eller att herkules borde blir en grip i djurversionen eller en anka eftersom du har aldrig sett människor som djurversioner av sina vanliga jag som att fille är ett vildsvin och att adonis är en påfågel eftersom påfåglar brukar skryta om hur vackra de är med sin svans och herkules som lemur kan ju använda sin svans till att få bort gallret eftersom svansar är starka.i hos musse kanske tingelings djurversion är en kolibri som fröken fjäderboll i palace pets.

gstone

Citat från: clara liljeberg skrivet 28 maj 2021 kl. 06:57:32
så du vägrar tala om vilka som var herkulesseriens djurversioner som när han blev till en lemur av staven och att kirke är en gris.eller att herkules borde blir en grip i djurversionen eller en anka eftersom du har aldrig sett människor som djurversioner av sina vanliga jag som att fille är ett vildsvin och att adonis är en påfågel eftersom påfåglar brukar skryta om hur vackra de är med sin svans och herkules som lemur kan ju använda sin svans till att få bort gallret eftersom svansar är starka.i hos musse kanske tingelings djurversion är en kolibri som fröken fjäderboll i palace pets.

LÄGG AV  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


clara liljeberg

så du är en besserwiser som inte har sett några av serierna när människorna blev förvandlade till djur och där fille blev förvandlad till ett vildsvin eller att älvornas djurversioner är kolibrier eller insekter och varför är du så elak mot mig och om du inte gillar det så tänker jag skriva brev till svt och hoppas det blir det med deras djurversioner av sina vanliga jag.vad menar du med sense.för det är inte ens ett ord!!!jag vill inte veta av dig mer.

MOA

Citat från: clara liljeberg skrivet 28 maj 2021 kl. 15:18:04
så du är en besserwiser som inte har sett några av serierna när människorna blev förvandlade till djur och där fille blev förvandlad till ett vildsvin eller att älvornas djurversioner är kolibrier eller insekter och varför är du så elak mot mig och om du inte gillar det så tänker jag skriva brev till svt och hoppas det blir det med deras djurversioner av sina vanliga jag.vad menar du med sense.för det är inte ens ett ord!!!jag vill inte veta av dig mer.
De e ett engelskt ord