Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Arthur

Startat av Henrik Karlsson, 11 augusti 2019 kl. 07:56:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Alexander vdp

Hejdå Arthur du var min barndom från 2010-2016

MOA

Citat från: Alexander vdp skrivet 31 juli 2021 kl. 09:41:35
Hejdå Arthur du var min barndom från 2010-2016
Blev de dåligt sen?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 31 juli 2021 kl. 13:52:13
Blev de dåligt sen?
Jag tror inte han menar det för I Sverige är det ju samma säsonger som har gått om och om igen.

Alexander vdp

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 juli 2021 kl. 14:18:00
Jag tror inte han menar det för I Sverige är det ju samma säsonger som har gått om och om igen.
Jag menar att serien slutade visas på Bolibompa då jag har inte sett mer än säsong 1-2 huller om buller

MOA

Citat från: Alexander vdp skrivet  4 augusti 2021 kl. 07:42:33
Jag menar att serien slutade visas på Bolibompa då jag har inte sett mer än säsong 1-2 huller om buller
Okej de visste jag int

Steffan Rudvall

Citat från: Alexander vdp skrivet  4 augusti 2021 kl. 07:42:33
Jag menar att serien slutade visas på Bolibompa då jag har inte sett mer än säsong 1-2 huller om buller
Fast senaste gången serien visades här var väl ändå 2017 och då visades väl alla de dubbade avsnitten alltså säsong 1, 2, 3, 6, 9 och 10.

Alexander vdp

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2021 kl. 12:04:51
Fast senaste gången serien visades här var väl ändå 2017 och då visades väl alla de dubbade avsnitten alltså säsong 1, 2, 3, 6, 9 och 10.
Ledsen inte sett serien sen jag kollade senast på Bolibompa och det var runt 2015-2017
Har inte sett hela serien

Alexander vdp

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 augusti 2021 kl. 12:04:51
Fast senaste gången serien visades här var väl ändå 2017 och då visades väl alla de dubbade avsnitten alltså säsong 1, 2, 3, 6, 9 och 10.
Inte sett 3 eller 6 eller 9 eller 10

Mathilda Gustafsson

Vet någon om specialerna har gått på svensk TV? Alltså Arthur's Perfect Christmas & Arthur, It's Only Rock 'n' Roll?

Elios


A

Någon som har alla dubbade säsonger? Det var snällt om någon kunde ladda upp på Archive! 

Har redan snackat en kille som laddade upp ett avsnitt men har inte fått svar :'(

BPS

Citat från: A skrivet 12 november 2023 kl. 20:19:30Någon som har alla dubbade säsonger? Det var snällt om någon kunde ladda upp på Archive!

Har redan snackat en kille som laddade upp ett avsnitt men har inte fått svar :'(
Om det är du som skrev att serien har en stor plats i ditt hjärta och att du vill att framtida generationer ska se den så har jag sett ditt meddelande.

Visst skulle det vara bra om man kunde bevara tv-serien svenska dubbning som SVT antagligen inte kommer det att sända igen efter så många år men jag har den helt enkelt inte och det verkar inte mina kontakter ha heller.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 12 november 2023 kl. 20:27:36Visst skulle det vara bra om man kunde bevara tv-serien svenska dubbning som SVT antagligen inte kommer det att sända igen efter så många år men jag har den helt enkelt inte och det verkar inte mina kontakter ha heller.
Jag har tyvärr heller ingenting av Arthur inspelat. Jag såg ett mindre antal avsnitt på den tiden det begav sig, men hade ingen tanke på att spela in...
(Tyvärr lätt hänt när det gäller SVT, då de ju brukar reprisera serier så ofta i början så att man hinner bli less dem; och inte lätt att veta när serier plötsligt inte kommer att sändas mer...)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 november 2023 kl. 20:43:02Jag har tyvärr heller ingenting av Arthur inspelat. Jag såg ett mindre antal avsnitt på den tiden det begav sig, men hade ingen tanke på att spela in...
(Tyvärr lätt hänt när det gäller SVT, då de ju brukar reprisera serier så ofta i början så att man hinner bli less dem; och inte lätt att veta när serier plötsligt inte kommer att sändas mer...)
Den repriserades med jämna mellanrum i 17 år så jag tror att många samlare kan ha tagit den för givet och inte sparat ner den...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 november 2023 kl. 20:45:42Den repriserades med jämna mellanrum i 17 år så jag tror att många samlare kan ha tagit den för givet och inte sparat ner den...
Precis, det blir lätt så med SVT då de ofta repriserar serier länge och väl - så när serier plötsligt visas för sista gången kommer ingen förvarning om det, och de flesta lär ha tagit serierna för givna... :(

Det är stor skillnad från exempelvis FilmNet, som jag spelade in en hel del från på 1990-talet - där visste man att det mesta kommer att sändas 2 - 3 gånger och sedan aldrig mer, så att jag därför tog för vana att spela in allt jag trodde att jag eventuellt skulle vilja se om framöver. Jag kan säkert ha missat något bra ändå, men då jag visste om att det mesta inte kommer att sändas igen så försökte jag spela in så mycket som möjligt...