Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bonkers, Marsupilami & Co. (Raw Toonage, 1992)

Startat av Racnar, 4 september 2022 kl. 18:35:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Racnar

Fred

Citat från: Racnar skrivet  4 september 2022 kl. 18:35:18Har tv-serien Raw Toonage dubbats till svenska?
Det är jag ganska säker på. För några år sen såg jag ett avsnitt med Bonkers och jag har för mig att det var från Raw Toonage.

Daniel Hofverberg

Citat från: Racnar skrivet  4 september 2022 kl. 18:35:18Har tv-serien Raw Toonage dubbats till svenska?
Ja, men tyvärr bara de första 9 avsnitten - så de sista tre avsnitten sändes eller dubbades aldrig i Sverige.

Serien sändes som del av Disneydags i SVT mellan mars och maj 1996, och dubbningen gjordes mellan januari och mars samma år.

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 juni 2024 kl. 10:40:20Har alla Bonkers avsnitt blivit funna med Svensk dubb?

Har 3 avsnitt på en köp Vhs men de sista avsnitten i serien har jag för mig endast blivit visade på FilmNet.
Raw Toonages svenska dubbning där Bonkers förekommer undrar jag också över den verkar vara som bortblåst...

BPS

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  3 juni 2024 kl. 19:28:41Finns det någon som har spelat in serien?
Jag har spelat in alla 9 avsnitt som dubbats till svenska av Bonkers, Marsupilami & Co. (som den svenska titeln var), men problemet är att bilden är under all kritik och hade behövt synkas till en bättre bildkälla - och tyvärr hittar jag inte åt någon bildkälla i världen att synka till... :(

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2024 kl. 20:21:47Jag har spelat in alla 9 avsnitt som dubbats till svenska av Bonkers, Marsupilami & Co. (som den svenska titeln var), men problemet är att bilden är under all kritik och hade behövt synkas till en bättre bildkälla - och tyvärr hittar jag inte åt någon bildkälla i världen att synka till... :(
Dina VHS inspelningar är nog några av få som är bevarade oavsett språk då den inte har släppts någonstans överhuvudtaget på grund av rättighetsproblemen med Marsupilami.

Jabberjaw

Ska också ha 2 - 3 avsnitt minst bland Disneydags banden. Jag minns att jag hoppades det skulle vara avsnittet med Don Karnage från (TaleSpin)... :-[

Tror jag har ett anteckningsblock kvar i källaren över alla dom banden. Är säkert upp mot 30 band. Så chanserna är stora, minns att jag tänkte digitalisera allt för ett par år sedan men att jag tröttnade då det mest är Nalle Puh, Aladdin och Den lilla sjöjungfrun på banden etc. Men ska se om inte mina har bättre bild än Daniels band. :)

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  3 juni 2024 kl. 19:19:27Raw Toonages svenska dubbning där Bonkers förekommer undrar jag också över den verkar vara som bortblåst...
@salle Brukar ha det mesta.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  3 juni 2024 kl. 19:19:27Raw Toonages svenska dubbning där Bonkers förekommer undrar jag också över den verkar vara som bortblåst...
RosaMannen har säkert haft det också.....
Men han slänger ju allt tecknat eller det hamnar i Second Hand så dom får slänga det.
Vilket också är ironiskt då han säger att han bevarar kultur och sedan säger han "Jag är inte som ni nördar att jag vill ha olika dubbningar av Lucky Luke, och jag är så jävla trött på alla dessa personer som frågar mig om det, nu är det nog......."

BPS

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 juni 2024 kl. 20:47:53@salle Brukar ha det mesta.
Citat från: DingoPictures2005 skrivet  3 juni 2024 kl. 20:55:56RosaMannen har säkert haft det också.....
Men han slänger ju allt tecknat eller det hamnar i Second Hand så dom får slänga det.
Vilket också är ironiskt då han säger att han bevarar kultur och sedan säger han "Jag är inte som ni nördar att jag vill ha olika dubbningar av Lucky Luke, och jag är så jävla trött på alla dessa personer som frågar mig om det, nu är det nog......."
Daniel ska ju ha alla avsnitt så det skulle vara intressant och uppskattas om han trots den bristfälliga kvaliteten kunde digitalisera det ladda upp på Internet Archive då kvaliteten ju är det den är och inte går att synka till någonting ändå.

DingoPictures2005

Citat från: BPS skrivet  3 juni 2024 kl. 21:03:06Daniel ska ju ha alla avsnitt så det skulle vara intressant och uppskattas om han trots den bristfälliga kvaliteten kunde digitalisera det ladda upp på Internet Archive då kvaliteten ju är det den är och inte går att synka till någonting ändå.
Han saknade ju några

BPS

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  3 juni 2024 kl. 21:24:29Han har alla dubbade avsnitt som visats i Sverige.
Ja, av någon outgrundlig anledning dubbades och sändes aldrig de tre sista avsnitten i Sverige. Eftersom serien verkar ha dubbats speciellt för Disneydags, så blev det tre avsnitt över när Disneydags-säsongen var över, och till nästa säsong sändes något helt annat... :(
(Men jag har fått bekräftat av KM Studio att de tre avsnitt som aldrig visades i Sverige heller inte har dubbats, utan att de bara fick i uppdrag att dubba 9 avsnitt)