Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vad tror ni?

Startat av MiraMiss, 30 december 2004 kl. 20:51:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MiraMiss

Hejsan allihop!
Jag är ubernewbee här ;)

Jag ska precis skicka iväg min röst CD till lite olika dubbningsbolag och nu undrarjag om det är en fördel eller om det är en nackdel att skicka dem många olika röstprover...
vad tror ni?
Jag har spelat in
8 dialekter
5 karaktärsröster
3 imitationer
2 sånger

Jag har kört hela registret och jag vill ju visa vad jag är bra på men jag vill inte göra dem förvirrade så att de inte vet i vilket fack de ska placera mig...

Hör gärna av er ;)
Gott nytt år från mig
;)

Christian Hedlund

Citat från: MiraMiss skrivet 30 december 2004 kl. 20:51:57
Hejsan allihop!
Jag är ubernewbee här ;)

Jag ska precis skicka iväg min röst CD till lite olika dubbningsbolag och nu undrarjag om det är en fördel eller om det är en nackdel att skicka dem många olika röstprover...
vad tror ni?
Jag har spelat in
8 dialekter
5 karaktärsröster
3 imitationer
2 sånger

Jag har kört hela registret och jag vill ju visa vad jag är bra på men jag vill inte göra dem förvirrade så att de inte vet i vilket fack de ska placera mig...

Hör gärna av er ;)
Gott nytt år från mig

Skicka in MYCKET mindre. De kommer aldrig att orka/ha tid att lyssna igenom allt. Max 30 sek där du visar lite grann och gör dom intresserade!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Elios

Det bästa jag kan tänka mig i ett sånt här läge är om man ville skicka in ett ljudklipp med sin röst:

Någon imitation av välkänd karaktär
Prova en dialekt
En karaktär
Någon liten sång

Det är nog det bästa momenten man kan ha för det.  ;D