Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hur gör man om man vill dubba film?

Startat av Marina, 27 april 2006 kl. 10:24:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marina

Hej på er! Jag heter Marina och är 17 år, fyller 18 senare i år. Jag har alltid tyckt om att spela teater, och ofta har jag fått höra att jag har talang och är duktig på att imitera och improvisera. Är ingen Whitney Houston, men har en rätt bra sångröst enligt andra, framför allt tycker jag att det är roligt. Jag tycker att det verkar jätteroligt att dubba film, så jag undrar vart man ska vända sig och hur man ska göra om man vill anmäla sitt intresse för att medverka i någon produktion framöver? Vore väldigt tacksam för svar och hjälp!

Må så gott allesammans!
//Marina

Elios

Hoppas att det startas någon audition kanske där man kan få prova dubba en roll till en film. Så då behöver man helt klart inte vara någon Whitney Houston men är man ändå väldigt duktig så kan man helt klart komma hur långt som helst inom kanske Film och Teater i framtiden. Så tacksam man blir då.
Det är vad jag tror både Marina här och väldigt många andra här hade önskat sig.

Christian Hedlund

Marina är 32 år i år, just saying.
Undrar om hon hittade vad hon sökte?
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Richardo

Gå en skådespelarutbildning och lär dig sjunga! Då har man en fot i dubbningsbranschen!

Det i alla fall så jag har förstått det.

Richardo

Citat från: Christian Hedlund skrivet 17 februari 2020 kl. 16:21:21
Marina är 32 år i år, just saying.
Undrar om hon hittade vad hon sökte?

Det gjorde hon förmodlingen inte, tyvärr. Men det kan man i och för sig aldrig veta.