Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Idol  (läst 13545 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jabberjaw

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 628
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
SV: Idol
« Svar #135 skrivet: 2 oktober 2021 kl. 14:37:13 »
Favoriter är Lana och Jacqline. Tyckte även om några utav Siri Leijons framträdanden och fattar inte riktigt att hon inte blev räddad. Sången på många andra är ju inte alls perfekt enligt mig om man tar till exempel Daut som jag inte alls förstått mig på hittils..  ::)

Tycker dom två första är värdiga vinnare 2021.  :)

Utloggad TonyTonka

• Nostalginisse och Disneyfanatiker
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 233
  • Kön: Man
  • Dizzy <3
    • Visa profil
    • Min blogg
« Svar #136 skrivet: 2 oktober 2021 kl. 18:34:18 »
Jag hejar lite på Erik Elias, men det gör jag bara för att han är från/har bott i Kungälv, vilket är min hemstad. xD
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2021-01-17)

En ny uppdatering (lite för sent, haha) ute nu på bloggen! :D

Utloggad Jabberjaw

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 628
  • Jag får ingen respekt, yuck,yuck,yuck
    • Visa profil
« Svar #137 skrivet: 2 oktober 2021 kl. 18:40:30 »
Jag hejar lite på Erik Elias, men det gör jag bara för att han är från/har bott i Kungälv, vilket är min hemstad. xD

Kul  :D och alltid bra när man accepterar folk för den dom vill vara. Inte särskilt förtjust i hans "blommiga" stil och svängningar även om jag kan hålla med om att jag blivit häpnad utav några av hans framträdanden i Idol hittils. Nu senast så tycker jag dock att tjejerna har gått ifrån med hästlängder vad gäller artisteriet och sitt artist ID medan det känns som att Erik Elias fortfarande strosar omkring som Ferdinand och luktar på sina blommor under korkeken.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 527
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #138 skrivet: 9 oktober 2021 kl. 03:21:57 »
Jag tycker det var helt rätt att Pär Lindberg åkte ut ikväll. Han sjunger visserligen ganska bra, men känns tämligen anonym och slätstruken, varför han har haft en tendens att försvinna i mängden - man glömmer helt enkelt bort honom nästan direkt som han sjungit klart... Dock var han ovanligt bra just ikväll, men då hade han ju redan åkt ut; och det stod väl klart redan från första början att juryn knappast skulle ge livbojen till honom.

Ikväll tycker jag att Birkir Blær och Jacqline Mossberg Mounkassa var överlägset bäst, men Amena Alsameai och Philip Ström var också mycket bra. Annika Wickihalder var lite sämre än vanligt, och man märkte ju att hennes röst var ansträngd efter förkylningen, men ändå helt okej framförande.

Jag blir lite orolig för Daut Ajvaz, som jag har tyckt mycket om tidigare - men ikväll var han verkligen inte bra, och det lät ärligt talat ganska illa. Det finns nog tyvärr en viss risk att han kan åka ut nästa vecka, eller ännu värre Annika...

Men nu har jag verkligen tröttnat på Fredrik Lundman, som visserligen sjunger bra men som blir alldeles för mycket hela tiden och dessutom låter lika jämt. Och att han sen dessutom går över gränsen från självsäker till arrogant gör knappast saken bättre... Nu är det verkligen hög tid att han åker ut... :(
(Nu menar jag förstås inte att han faktiskt är arrogant - utan att känna någon personligen kan man ju omöjligen dra sådana slutsatser, men det är tyvärr känslan man får av hans något osmakliga självsäkerhet)

Sen har jag själv lite svårt för Erik Elias Ekström, som jag inte riktigt tycker håller måttet rent sångmässigt trots att han ju helt klart är annorlunda och sig själv - men där kan jag åtminstone förstå varför somliga uppskattar honom.