Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: Disneyfantastens egna "Vem är bäst?" recensioner  (läst 16258 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad MOA

• Spelfantast
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 653
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
SV: Disneyfantastens egna "Vem är bäst?" recensioner
« Svar #345 skrivet: 7 oktober 2021 kl. 11:25:23 »
Håller med om alla

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 13 380
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #346 skrivet: 13 oktober 2021 kl. 11:47:48 »
Jag har inte hört Peter och Niclas insatser men jag håller med dig att Bert-Åke Varg är bäst.

Sen kan jag inte heller utesluta att Prosit också har repliker i musiksagan Snövit och Den Magiska Stenen där han dock inte crediterats medan de andra dvärgarna har det...

Som exempel crediterades ingen i musiksagan Nalle Puh och Honungsträdet, men genom röstigenkänning har vi listat ut vem som spelar vem och genom uteslutningsmetoden har vi således listat ut att Ior där spelas av Pelle Eriksson...

Sedan har vi också musiksagan Nalle Puh och Dem Stormiga Dagen där Sorken (som i denna kallas Mulle Mullvad) inte crediteras, men definitivt spelas av Ulf Peder Johansson...

Sedan har vi också musiksagan Pinocchio, där Stromboli har dialog men inte crediteras, utifrån rösten är det definitivt Ulf Källvik som spelar honom, jag kommer till karaktärerna ur Pinocchio när jag blivit klar med Snövit-karaktärerna...

Sedan har vi också musiksagan Dumbo, där elefanterna inte crediteras men de spelas definitivt av Monica Forsberg och Peter Wanngren, den sistnämnda spelar också Casey Junior som inte heller crediteras, sedan tycker jag också det låter som han spelar killen som retar Dumbo (Skinny heter han förresten, crediteras dock som Stickan i 1990-talsdubbningen)

Sedan har vi också musiksagan Alice i Underlandet, där spelkorten inte crediterats, men de spelas definitivt av Kerstin Andeby här...

Sedan crediteras inte heller Jätten Ville i musiksagan Musse Pigg och Bönstjälken, men det råder ingen tvekan om att han spelas av Peter Wanngren...

Inloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 10 871
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
« Svar #347 skrivet: 13 oktober 2021 kl. 12:11:50 »
Rösterna i originaldubbningen av Snövit borde alltid var etta på lista  >:(

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 13 380
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #348 skrivet: 13 oktober 2021 kl. 12:16:36 »
Rösterna i originaldubbningen av Snövit borde alltid var etta på lista  >:(

Så säger du om alla originaldubbnings-röster, dessutom så har var och en rätt till sina åsikter!

Och så en sak till, snälla sluta med arghuvuden i onödan, vi har bett dig om att sluta med det flera gånger, det är inte vidare roligt att få sådana huvuden av dig, det är ju ingenting offensivt mot dig så varför ska du ta åt dig...?