Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 21:54:37
Vilka är röster till dom två vakterna i serien och är Jan Åström fortfarande röst åt Krokhanded bussen ?

Om du menar Pit och Sten så spelas Pit av Andreas Nilsson och Sten av Stephan Karlsén!  :) (den sistnämnda spelar även Krokfot i denna serie)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2020 kl. 22:11:13
Om du menar Pit och Sten så spelas Pit av Andreas Nilsson och Sten av Stephan Karlsén!  :) (den sistnämnda spelar även Krokfot i denna serie)

TACK SÅ MYCKET !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna till  Lance Strongbow , Kung Edmund och Rådgivaren Nigel i denna serie på Svenska ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Om jag bestäma över dubbningen av Trassel Serien skulle Drottningen dubbats av Carla Abrahamsen istället för Jennie Jahns.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 april 2020 kl. 17:20:15
Om jag bestäma över dubbningen av Trassel Serien skulle Drottningen dubbats av Carla Abrahamsen istället för Jennie Jahns.

Och varför det om jag får fråga?

Själv är jag inte så säker på Carla Abrahamsen som Drottningen, hon känns lite malplacerad i rollen och är dessutom förknippad med Vanilja i Röjar-Ralf (dessutom kände jag tydligt igen henne när jag hörde henne som Dolly i Dalmatinervägen även om det är med sin "vanliga" röst)

clara liljeberg

hur vore det om disneyprinsessorna var djurversioner för man har ju sett rapunzel som en fågel.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 mars 2020 kl. 21:54:37
Vilka är röster till dom två vakterna i serien och är Jan Åström fortfarande röst åt Krokhanded bussen ?

Jag tror att Jan Åström är det iallafall, minns dock inte i vilka avsnitt Krokhand medverkar...

Det kanske bara är jag, men jag tycker det lät som att Jan Åström också spelade Vaktchefen i serien... (om nu inte Lars Bethke är expert på att imitera honom, vill säga)

På tal om det; vet ni ännu vem som spelar Lance i denna serie?

clara liljeberg

hur vore det om en ny serie där prinsessorna var djur istället för människor för ett av de som blev till fåglar kunde flyga.

gstone

Här är credits för många av birollerna !! :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2020 kl. 15:48:41
Här är credits för många av birollerna !! :D :D

Det verkar som Anton Olofsson Raeder är bra på att förställa rösten, vilket han bl.a. bevisar som Lance och även hans roller i Sofia Den Första (däribland Trollkarlen Fredrik och Odjuret Wilbur)

Han började sin dubbningskarriär som barn när han gjorde Pojkar (fast jag misstänker att detta gäller Skrik & Panik i förklädnad) i Herkules Mowgli i ramberättelsen till Lilla Djungelboken, Peagreen Klock i Lånarna, Chip i Skönheten och Odjuret uppföljarna och en av Myrpojkarna i Ett Småkryps Liv...

Som tonåring gjorde han Pojke i husvagn i Monsters Inc och titelrollen i Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans...

Så har han också, i vuxen ålder, spelar både de överst nämnda rollerna och även roller där han använt sin "vanliga" röst, som Varian i Trassel och Pyro i Röjar-Ralf Kraschar Internet...

clara liljeberg

jag tycker ole ornered var bra som mästare fu och dojo i xiaolin shodown.

Steffan Rudvall

Citat från: clara liljeberg skrivet 10 maj 2020 kl. 12:57:50
jag tycker ole ornered var bra som mästare fu och dojo i xiaolin shodown.
Han är okej

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2020 kl. 22:11:13
Om du menar Pit och Sten så spelas Pit av Andreas Nilsson och Sten av Stephan Karlsén!  :) (den sistnämnda spelar även Krokfot i denna serie)

Jag hade tydligen fel angående Pete, han spelas i själva verket av Anton Olofsson Raeder...

Anton spelar även Vaktchefen... (som jag förut trodde var Jan Åström)

Undrar förresten varför Jan Åström inte återkom som Krokhand eftersom han fortfarande är mycket aktiv i dubbningssammanhang och dessutom (åtminstone vad jag har för mig) även var med i Trassel Innan Förevigt...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 april 2020 kl. 17:20:15
Om jag bestäma över dubbningen av Trassel Serien skulle Drottningen dubbats av Carla Abrahamsen istället för Jennie Jahns.

100% nej tack! Carla Abrahamsen hade varit ett urdåligt val som Drottning Arianna  :(  :o  :-\ , hon känns helt malplacerad i denna roll och är inte heller alls det minsta lik varesig originalrösten eller karaktärens andemening, hon är dessutom förknippad med Vanilja Von Sockertopp och hennes "vanliga" röst (som hon använder till Dolly i Dalmatinervägen 101) hade heller inte fungerat...

Själv är jag ändå fullt nöjd med Jennie Jahns som passar utmärkt i denna roll, hade jag haft ett andrahandsval så skulle jag nog gå med Elin Klinga alt. Ayla Kabaca...

gstone

Maria Lundqvist borde vara drottningens syster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.