Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall


Hey Arnold på svenska

Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 21 mars 2021 kl. 11:33:56
Jag vet att det är 69kr så det stämmer.
säg till om dom tidigare nämnd serierna finns på Paramount+.

gstone

Hoppas inget har svenskt tal  >:( :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2021 kl. 14:12:01
Hoppas inget har svenskt tal  >:( :D

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2021 kl. 07:12:37
Precis, valmöjlighet är alltid till godo.

Och skulle ingenting ha svenskt tal lär tjänsten bli en flopp, då barnfamiljer inte lär vilja se särskilt många barnprogram på engelska - så då lär tjänsten försvinna snabbt...

Hey Arnold på svenska

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2021 kl. 12:43:28
säg till om dom tidigare nämnd serierna finns på Paramount+.

Det kommer jag göra.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Scoobydoofan1


Scoobydoofan1

När det gäller gingers dagbok så är frågan hur dubbningen ser ut för serien? Undrar bara för att serien's sista avsnitt var ju 2016 i Sverige.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2021 kl. 18:49:39
När det gäller gingers dagbok så är frågan hur dubbningen ser ut för serien? Undrar bara för att serien's sista avsnitt var ju 2016 i Sverige.

Vad menar du ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 21 mars 2021 kl. 19:40:01
Vad menar du ?
Tydligen så var serien i produktion till 2016, dom tog en stor paus mellan säsonger, så frågan är hur annorlunda rösterna är jämfört med dom tidigare avsnitten.

Daniel Hofverberg

Personligen tror jag knappast att Gingers dagbok är tillräckligt stort och känd för att det ska finnas med på Paramount+ redan vid lanseringen, utan det bästa vi kan hoppas på är nog att den kan dyka upp längre fram...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 mars 2021 kl. 11:00:41
69kr tror jag.
Ja, och dessutom ska de första 7 dagarna vara gratis.

En vecka är visserligen inte speciellt mycket, men det lär ju räcka för att alla ska kunna se vilka filmer och serier som finns och hur det ligger till med dubbningar och eventuella textningar; så man kan fatta ett rättvist beslut om det finns tillräckligt mycket av värde för att man ska vilja betala för tjänsten. :)

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 mars 2021 kl. 21:48:53
Personligen tror jag knappast att Gingers dagbok är tillräckligt stort och känd för att det ska finnas med på Paramount+ redan vid lanseringen, utan det bästa vi kan hoppas på är nog att den kan dyka upp längre fram...
Ja, och dessutom ska de första 7 dagarna vara gratis.

En vecka är visserligen inte speciellt mycket, men det lär ju räcka för att alla ska kunna se vilka filmer och serier som finns och hur det ligger till med dubbningar och eventuella textningar; så man kan fatta ett rättvist beslut om det finns tillräckligt mycket av värde för att man ska vilja betala för tjänsten. :)
Den må inte va känd men frågan är om dubbning. Använde dom samma röstskådespelare som dom tidigare avsnitten? Är det samma dubbningsbolag? Samma sak när det gäller dom tidigare nämnd serierna. Menar inte art vara taskig eller irriterande, undrar bara hur situationen ser ut med dubbningarna...... vi får väl veta när Paramount+ lanseras i Sverige. Hoppas bara dom serierna inte är som dom serierna på Disney+ som måste dubbas om igen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 21 mars 2021 kl. 22:00:54
Den må inte va känd men frågan är om dubbning. Använde dom samma röstskådespelare som dom tidigare avsnitten? Är det samma dubbningsbolag?
Jag vet faktiskt inte om alla avsnitt av Gingers dagbok har sänts i Sverige och dubbats till svenska eller inte.

Serien producerades väl mellan 1998 och 2003 (men började sannolikt inte dubbas förrän 2001), så det är ju inte något enormt spann, så det troligaste är väl att samma studio (sannolikt Mediadubb International) dubbade alla avsnitt som visats i svensk TV; oavsett om det var alla tre säsonger eller mindre än så.

Huruvida det skedde några röstbyten eller inte under dessa år har jag ingen aning om, tyvärr. Den här serien är tyvärr för ny för att finnas med i Svensk Mediedatabas (Nickelodeon slutade referensbanda till Kungliga Biblioteket i april 2000, så mest troligt var det då kanalen flyttade sina sändningar utomlands), så därför kan jag tyvärr inte undersöka saken närmare. :(

Utifrån Kungliga Bibliotekets tidningstjänst verkar det i alla fall som att serien senast sändes i juli 2009 i Sverige - efter det hittar jag inga träffar alls på "Gingers dagbok" i någon svensk tidning. Såvitt jag kan se producerades de sista avsnitten 2003, även om serien sändes i USA fram till 2006 och inte alla avsnitt någonsin sändes i USA (och jag vet inte om någon utländsk kanal kunnat sända de sista avsnitten före 2006?), så teoretiskt sett kan alltså alla avsnitt ha sänts i Sverige. Enligt samma tjänst verkar serien första gången ha sänts i Sverige i september 2001, eller åtminstone hittar jag inget före det under vare sig samma titel eller originaltiteln.

Goliat

Vad kan man förvänta sig finna där? Är det enbart Nickelodeons program? (Hade gärna sett Cartoon Networks serier också som Powerpuff Girls, Cow and Chicken samt I am weasel)

Hey Arnold på svenska

Citat från: papperskorg skrivet 22 mars 2021 kl. 07:37:31
Vad kan man förvänta sig finna där? Är det enbart Nickelodeons program? (Hade gärna sett Cartoon Networks serier också som Powerpuff Girls, Cow and Chicken samt I am weasel)

"Filmtjänsten Paramount+ släpps i Sverige. Den 25 mars 2021 introduceras tjänsten i våra hema – och med det följer fler än 6 000 filmer och serier från en mängd mediabolag.

Bland annat hittar vi titlar från Com­e­dy Cen­tral, MTV, Nick­elodeon, Show­time, CBS, Para­mount Net­work och Para­mount Pic­ture. Det kommer också en stor mängd exklusivt material som bara finns på Paramount+ i framtiden."

Warner Bros äger Cartoon Network.
Medan Viacom äger Nickelodeon.
Så man kan inte förvänta sig serier från Cartoon Network.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048