Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Tom & Jerry

Startat av Scoobydoofan1, 21 mars 2020 kl. 14:44:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 april 2021 kl. 18:51:12
Den var 50/50, inte så bra men för det mesta då var den ganska.... eh.
Scoob! är en bra film men det är många har problem med är att den inte riktigt följer Scooby-Doo formulan.

gstone

Jag tänker se den nya Tom och Jerry filmen ! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Dom gjorde också 2 avsnitt av Spike & Tyke. Undrar varför dom inre fortsatte med den och gjorde den till en serie som tom och Jerry.

MOA

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  4 maj 2021 kl. 09:55:56
Dom gjorde också 2 avsnitt av Spike & Tyke. Undrar varför dom inre fortsatte med den och gjorde den till en serie som tom och Jerry.
Kanske inte blev riktigt populär

Scoobydoofan1

Citat från: MOA skrivet  4 maj 2021 kl. 16:27:34
Kanske inte blev riktigt populär
Kanske det, men det skulle ha varit skoj om dom lyckades med den.

gstone

Jag gillar serien Tom and Jerry Tales.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Jag gillar vanliga Tom & Jerry

gstone

Citat från: MOA skrivet 14 maj 2021 kl. 23:34:06
Jag gillar vanliga Tom & Jerry

Du är helt fri att ha din åsikt :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 maj 2021 kl. 22:29:12
Jag gillar serien Tom and Jerry Tales.
Det gör jag också. Inte riktigt lika bra som de bättre av de klassiska biovisade kortfilmerna, men inte alls så långt ifrån.

Will Siv

vilka är dom svenska rösterna i "Tom & Jerry: The Lost Dragon"?

jag kände igen flera av rösterna, men dom ända jag vet säkert är Gunnar Ernblad som trollkarlen och Adam Fietz som en handlare.

Scoobydoofan1

Citat från: Will Stewart skrivet 15 december 2021 kl. 21:55:06
vilka är dom svenska rösterna i "Tom & Jerry: The Lost Dragon"?

jag kände igen flera av rösterna, men dom ända jag vet säkert är Gunnar Ernblad som trollkarlen och Adam Fietz som en handlare.
Osäker på vem rösterna är, finns inte det på credits?

Will Siv

#161
Random Trivia:

I original versionen av "Tom & Jerry: The Movie" ( "Gör Stan Osäker" ) är Jerry spelad av Dana Hill som också spelade Max i "Goof Troop" ( "Långben's Galna Gäng" ) och på svenska spelas Jerry av Nick Atkinson som spelade Max i "A Goofy Movie"

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 31 december 2021 kl. 12:57:21
Random Trivia:

I original versionen av "Tom & Jerry: The Movie" ( "Gör Stan Osäker" ) är Jerry spelad av Dana Hill som också spelade Max i "Goof Troop" ( "Långben's Galna Gäng" ) och på svenska spelas Jerry av Nick Atkinson som spelade Max i "A Goofy Movie"

Det var mer än jag visste, han var iallafall jättebra i båda rollerna, men som film skulle jag säga att Jamme Långben The Movie är betydligt bättre!

Tom och Jerry Gör Stan Osäker har visserligen en riktigt fantastisk och välgjord dubbning även om själva filmen tyvärr inte är fullt lika bra, gillar dock sången "Friends To The End", och även om jag tycker att Nick Atkinson och Andreas Nilsson glr jättebra insatser i huvudrollerna (särskilt den sistnämnda) så känns det fortfarande jättekonstigt att karaktärerna talar, karaktärerna Tant Rik, Hilton, hunden Ferdinand, Dr Äppelkind, Kapten Kurre och Gojan är inte alls likable överhuvudtaget och dessa löjliga antagonister förekommer inte alls i en enda av kortfilmerna, men de är å andra sidan jättebra skådespelare, Eva Bysing, Bert-Åke Varg, Andreas Nilsson, Carl Billquist, Hans Lindgren och Steve Kratz är allihopa jättebra i rollerna (förresten slump att Andreas Nilsson spelar två Ferdinand, den andra är ankan i Babe Den Modiga Lilla Grisen, en för mig sann barndomsfavorit och älskar den fortfarande), sedan är dubbningen även i övrigt välgjord med Johan Wahlström, Jan Nygren, John Harryson, Stig Grybe, Eleonor Telcs-Lundberg, Steve Kratz som Pappan och såklart Gunnar Ernblad som Droopy, så hela den svenska dubbningen är fantastisk till skillnad från filmen i allmänhet... (samma med Pippi Långstrump Starkast i Världen)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2021 kl. 13:44:54
Det var mer än jag visste, han var iallafall jättebra i båda rollerna, men som film skulle jag säga att Jamme Långben The Movie är betydligt bättre!


Jag gillar Tom och Jerry Gör Stan Osäker mer
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2021 kl. 13:44:54
Det var mer än jag visste, han var iallafall jättebra i båda rollerna, men som film skulle jag säga att Jamme Långben The Movie är betydligt bättre!

Tom och Jerry Gör Stan Osäker har visserligen en riktigt fantastisk och välgjord dubbning även om själva filmen tyvärr inte är fullt lika bra, gillar dock sången "Friends To The End", och även om jag tycker att Nick Atkinson och Andreas Nilsson glr jättebra insatser i huvudrollerna (särskilt den sistnämnda) så känns det fortfarande jättekonstigt att karaktärerna talar, karaktärerna Tant Rik, Hilton, hunden Ferdinand, Dr Äppelkind, Kapten Kurre och Gojan är inte alls likable överhuvudtaget och dessa löjliga antagonister förekommer inte alls i en enda av kortfilmerna, men de är å andra sidan jättebra skådespelare, Eva Bysing, Bert-Åke Varg, Andreas Nilsson, Carl Billquist, Hans Lindgren och Steve Kratz är allihopa jättebra i rollerna (förresten slump att Andreas Nilsson spelar två Ferdinand, den andra är ankan i Babe Den Modiga Lilla Grisen, en för mig sann barndomsfavorit och älskar den fortfarande), sedan är dubbningen även i övrigt välgjord med Johan Wahlström, Jan Nygren, John Harryson, Stig Grybe, Eleonor Telcs-Lundberg, Steve Kratz som Pappan och såklart Gunnar Ernblad som Droopy, så hela den svenska dubbningen är fantastisk till skillnad från filmen i allmänhet... (samma med Pippi Långstrump Starkast i Världen)
another fun trivia: Tom spelades av Richard Kind, Bing Bong i "Insidan Ut"!

förresten, vilken av filmerna tycker du är bättre, den nya eller den gamla?