Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Röster i "Varför vi har skatter"

Startat av ddubbning, 4 februari 2017 kl. 00:41:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ddubbning

Filmarkivet.se (en sajt som är ett samarbete mellan Svenska Filminstitutet och Kungliga Biblioteket) finns upplagt en animerad kortfilm med titeln "Varför vi har skatter". Det är en från början amerikansk animerad kortfilm, dubbad till svenska. Tyvärr saknas dock dubbcredits helt för filmen och det skulle vara intressant om någon här känner igen rösterna i filmen.
Själv känner jag igen berättarrösten, men kan inte placera den och det gäller för övrigt alla röster i filmen förutom rösten till karaktären Alexander (en ung man) som låter som Tomas Bolme.

Filmen finns här http://www.filmarkivet.se/movies/varfor-vi-har-skatter/

Oscar Isaksson


ddubbning

Aha, tack så mycket, ja rösten lät som sagt bekant!

Oscar Isaksson

Många av de andra rösterna är bekanta för mig, men jag kan inte placera dem.
Tror inte att det är Tomas Bolme för han har en mycket ljusare röst.

ddubbning

Jag tror nog fortfarande att det kan vara han, tycker att rösten har tydliga drag av Bolme. Men det kan givetvis vara någon annan person.