Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem är sämst som Shaggy?

Startat av TonyTonka, 21 juli 2010 kl. 10:39:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är sämst som Shaggy?

Peter Harryson (Mediadubb, Transfers, Kanal 10)
0 (0%)
Thomas Engelbrektsson (Sun studio köpenhamn)
2 (20%)
Bobo Eriksson (Sun Studios nuvarande dubbar)
2 (20%)
Kristian Ståhlgren (Några av Sun Studios dubbar)
2 (20%)
Johan Hedenberg (Valpen Scooby-Doo)
0 (0%)
Jesper Adefeldt (Scooby Doo - Nu börjar mysteriet)
0 (0%)
Fredrik Dolk (Musicservices utgåvor)
2 (20%)
Stig Engström (Vissa av Musicservices utgåvor)
0 (0%)
Personen som gör Shaggy i utgåvan av Egmont (Specialdubb)
0 (0%)
Annan/Okänd
2 (20%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen avslutas: 7 februari 2106 kl. 07:28:15

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 17 oktober 2012 kl. 19:22:47
Tycker inte riktigt att Bobo Eriksson är så bra. Tycker det är en stark kamp mellan Peter Harrysson och Thomas Engelbrektsson.
Ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig hört Jesper Adefeldt som Shaggy förutom i det är ljudklippet då. När kan man höra honom som Shaggy?
Stig Engström lätt heller inget vidare. Fredrik Dolk känns ju bättre som Buzz Lightyear någon Shaggy passar han inte riktigt. Men valet blir för mig Stig Engström även om jag uppskattar honom.
Jesper Adefeldt spelar Shaggy i följande:
Scooby-Doo - Nu börjar mysteriet + tillhörande uppföljare
Scooby-Doo! Ryslig sommar
Scooby-Doo! Mysteriegänget
Scooby-Doo och Scrappy-Doo på dvd-utgåvan 13 Historier.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

För er som undrar så gjorde Engström Shaggys röst i VHS-utgåvan Scooby-Doo som tjurfäktare, som inkluderade avsnittet "The Weird Winds of Winona" samt ett kortare avsnitt där Scooby, Shaggy och Scrappy fäktas med en tjur. Jag hade denna VHS när jag var mindre.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Personligen tycker jag att "Vem är sämst som" trådar är onödiga och riskerar att personerna som omnämns tar illa upp ifall de skulle besöka forumet. Personligen så kommer jag aldrig någonsin att skapa sådana ämnen även om jag har lust, utan jag kommer istället använda mig av andra trådar som redan finns och som har liknande ämnet. Men när jag nämner detta i andra trådar kommer jag att vara noggrann med att motivera mina åsikter. Jag avstår också från att rösta.

Jag tycker att "Vem är bäst som" trådar är betydligt intressantare.

Daniel Hofverberg

Jag är inte heller så förtjust i sådana trådar, och jag tillåter inte längre att det postas sådana trådar efter att det ett tag (för ett par år sedan) spårade ur med ett dussintal "sämst som"-trådar inom loppet av ett par dagar. Men den här tråden skapades före det, och eftersom den inte innehåller några uppenbara övertramp får den finnas kvar så länge som alla försöker att motivera varför och inte bara slänger ur sig namn...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 april 2017 kl. 00:30:27
Jag är inte heller så förtjust i sådana trådar, och jag tillåter inte längre att det postas sådana trådar efter att det ett tag (för ett par år sedan) spårade ur med ett dussintal "sämst som"-trådar inom loppet av ett par dagar. Men den här tråden skapades före det, och eftersom den inte innehåller några uppenbara övertramp får den finnas kvar så länge som alla försöker att motivera varför och inte bara slänger ur sig namn...

Jag förstår, men försökte förklara om att om jag tar upp vilka jag tycker är "sämst som" vilka karaktärer så kommer jag personligen inte att göra det i några "sämts som" trådar, utan i samlingsämnen, förresten så vet jag redan vilka sådana trådar som finns; Scooby-Doo, Shaggy, Daphne, Velma, Fred, Musse Pigg, Kalle Anka, Långben och Tiger.

Iallafall så kan trådarna få finnas kvar även om jag inte kommer att skriva i dem, men eftersom någon (och den "någon" är Anders) drog upp detta så ville jag bara säga vad jag tycker.  :)