Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Scooby-Doo - Var är du? & The Scooby-Doo Show

Startat av Anders, 13 februari 2011 kl. 00:31:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Anders skrivet 13 februari 2011 kl. 00:31:26

Sharon Weatherby - Susanne Barklund


Är du verkligen säker på det? Jag är nämligen nästan hundra på att det är Vendela Duclos som gör rösten till Sharon och inte Susanne Barklund. Rösten låter nämligen nästan identisk med Dennis mamma i omdubben av Dennis the Menace och Daphne i Scooby-Doo och de 13 gastarna. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Citat från: TonyTonka skrivet 19 september 2016 kl. 00:59:07
Är du verkligen säker på det? Jag är nämligen nästan hundra på att det är Vendela Duclos som gör rösten till Sharon och inte Susanne Barklund. Rösten låter nämligen nästan identisk med Dennis mamma i omdubben av Dennis the Menace och Daphne i Scooby-Doo och de 13 gastarna. ^^
Ska jag vara ärlig så var jag nog inte 100% säker när jag skrev ner listan. Jag har nog aldrig haft särskilt höga erfarenheter av Susannes röst, utan vill minnas att jag hittade hennes namn bland "övriga röster" i den ofullständiga dubblistan och antog att hon gjorde den rollen eftersom jag lyckades placera alla andra.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Gäst

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 februari 2011 kl. 15:51:10
Tack så mycket för listan. Jag lägger till den på sajten så fort jag hinner.

Jag har nu gått igenom de första två av de tre VHS-band jag hittat åt som jag bara hade märkt med Scooby-Doo. De innehåller totalt 17 avsnitt av The Scooby-Doo Show och 3 avsnitt av Scooby-Doo - Var är du? från säsong 2 (i originaldubb).

De avsnitt jag hittat är följande (i den ordning de fanns på mina band, vilket borde vara i TV3:s visningsordning):

The Scooby-Doo Show:
Säsong 1:
The Gruesome Game of the Gator Ghoul
The Harum Scarum Sanitarium
Mamba Wamba and the Voodoo Hoodoo
A Frightened Hound Meets Demons Underground
A Bum Steer for Scooby
There's a Demon Shark in the Foggy Dark
The Ghost that Sacked the Quarterback
The Ghost of the Bad Humor Man
The Spirits of '76

Säsong 2:
The Curse of Viking Lake
Vampire Bats and Scaredy Cats
Hang in There, Scooby-Doo
The Chiller Diller Movie Thriller
The Spooky Case of the Grand Prix Race
The Ozark Witch Switch
Creepy Cruise


De två sistnämnda avsnitten är enligt förtexterna översatta av Åsa Lekberg och Dick Sundevall, medan Peter Sjöquist översatt alla övriga avsnitt.

Intressant att notera är att vid tre av dessa 17 avsnitt står "Svensk produktion: MEDIADUBB", medan det på alla övriga står "Mediadubb International". Visserligen står det alltså ihopskrivet och inte som Media Dubb, men jag gissar ändå att det betyder att några få avsnitt hann dubbas av Lasse Svenssons Media Dubb innan uppköpet, medan Mediadubb International dubbade resten av serien.

Scooby-Doo - Var är du?
Nowhere to Hyde
Mystery Mask Mix-Up
Scooby's Night with a Frozen Fright


Alla säsong 2-avsnitt verkar ha översatts av Åsa Lekberg och Dick Sundevall. Märkligt nog är tydligen säsong 2 av Scooby-Doo - Var är du? dubbad av Lasse Svenssons Media Dubb, medan säsong 1 dubbades några år senare av Mediadubb International (!). Säsong 2 visades också långt innan säsong 1 på TV3... Kanske kan det vara en bidragande orsak till att säsong 1 fick behålla Mediadubbs dubbning på DVD, medan säsong 2 dubbades om.

Därmed är alltså 4 av de 8 avsnitten av säsong 2 av Scooby-Doo - Var är du? upphittade i originaldubb. Förhoppningsvis kan jag hitta åt de resterande fyra avsnitten också, så man kan få hela serien komplett i Mediadubbs bättre dubbning.


Anders: Om jag inte räknat fel har jag alltså hittat 9 avsnitt av The Scooby-Doo Show från säsong 1 och 2 (7 från säsong 1 och 2 från säsong 2) som inte du har. Självklart kan du få kopior av de avsnitt som du inte har, om du är intresserad.

Jag har ett återstående band med Scooby-Doo som jag ännu inte hunnit gå igenom. Jag ska försöka göra det snarast. Med lite tur kan det kanske innehålla de resterande avsnitten av Scooby-Doo - Var är du? och fler saknade avsnitt av The Scooby-Doo Show i originaldubb. Jag trodde att jag hade ännu fler band, men de kan jag inte hitta åt just nu. Men när jag fortsätter leta kanske det i bästa fall kan dyka upp fler VHS-band någon annanstans i min fina röra...

Är det någon annan som råkar ha avsnitt av The Scooby-Doo Show inspelade med Mediadubbs dubbning? Jag skulle väldigt gärna vilja kunna samla hela serien komplett på DVD i originaldubb, så kanske man på sikt lägger ner tid att synka om VHS-ljudet till bilden från de amerikanska DVD-utgåvorna för att få perfekt kvalitet.
Jag har hittat åt VHS-inspelningar av de tre första avsnitten av säsong 3 av The Scooby-Doo Show från Cartoon Network (från kanalens barndom), och alla tre hade Sun Studios omdubb. Så tydligen var det inte hela säsong 3 som lämnades orörd trots allt... Utifrån mina kopior från Boomerang dubbades tydligen hela säsong 1 och 2 om av Sun Studio för Cartoon Network/Boomerang, så att det bara var delar av säsong 3 som fick behålla originaldubben från TV3 - återstår att lista ut exakt vilka avsnitt av den säsongen som inte dubbades om...

skulle UPPSKATTA om någon kan höra av sig och på något sätt dela sina episoder av scooby doo med svensk dubbning. letat i 5 och ett halvt år, gått igenom hundratals band men kan inte hitta något med just The Scooby doo Show avsnitten. om ni har något eller mer av detta skulle jag kunna betala en bra slant. hör av er snarast på mobil 0739224910, MVH William Runnström!

Daniel Hofverberg

Citat från: Gäst skrivet  4 september 2017 kl. 21:25:47
skulle UPPSKATTA om någon kan höra av sig och på något sätt dela sina episoder av scooby doo med svensk dubbning. letat i 5 och ett halvt år, gått igenom hundratals band men kan inte hitta något med just The Scooby doo Show avsnitten. om ni har något eller mer av detta skulle jag kunna betala en bra slant. hör av er snarast på mobil 0739224910, MVH William Runnström!
I skrivande stund har jag av The Scooby-Doo Show lyckats få tag i 35 av de 40 avsnitten med Mediadubbs originaldubb (TV3) och samtliga avsnitt med Sun Studios omdubb (Cartoon Network, Boomerang, TV4). Det jag saknar är följande:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Observera att det är högst tveksamt om To Switch a Witch faktiskt dubbades av Mediadubb eller sändes av TV3, för jag har i alla fall inget minne av att någonsin ha sett det avsnittet på TV3. Möjligtvis kanske det avsnittet ansågs för läskigt för barn, så att det därför hoppades över av TV3. Dock är det förstås inte omöjligt att det kan ha dubbats av Mediadubb International, även om det faktiskt inte sändes; men i sådana fall lär man ju ändå inte kunna få tag i det. Mig veterligen är det även sällan eller aldrig som Cartoon Network eller Boomerang sänt det avsnittet, men det avsnittet har däremot sänts på TV4 med Sun Studios omdubb och likaså släppts på DVD med samma dubb.

Det grämer mig att jag fortfarande inte lyckats hitta åt det enda saknade säsong 1-avsnittet, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det på VHS från TV3 en gång i tiden; men i så fall tycks det bandet vara uppslukat av jorden...

Min ambition är fortfarande att synka samtliga avsnitt med både svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk dubb och dansk dubb till högkvalitativa bildkällor; och göra DVD:er med hela serien. Just därför hade jag verkligen velat få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, om någon skulle råka ha det, för med det avsnittet skulle man alltså kunna göra klar hela säsong 1 och 2.

För övrigt har jag också norsk och dansk dubbning av alla utom 5 avsnitt av serien. Där är det följande jag saknar, om jag inte räknat fel i hastigheten:
Säsong 3:
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch
5: The Tar Monster
7: The Creepy Case of Old Iron Face
9: Who Was That Cat Creature I Saw you With Last Night?

Jag tror bara att det finns en norsk respektive dansk dubbning av The Scooby-Doo Show (ingen omdubb), och således samma dubbning på både TV3 och Cartoon Network/Boomerang, men jag har inga säkra belägg för det påståendet. Alla mina inspelningar kommer i alla fall från Boomerang, och utan tillgång till TV3-inspelningar kan jag förstås inte själv dra några definitiva slutsatser. Det jag vet är i alla fall att både TV3s och Cartoon Networks/Boomerangs dubbningar är gjorda av Sun Studio.

När DVD-projektet väl är färdigställt gör jag gärna en kopia åt dig, och andra intresserade. Fram tills dess är det dock inte så mycket jag kan dela med mig av, för flera av TV3-dubbningarna har jag bara som ljudfil utan bild; och måste följaktligen synkas om till en annan bildkälla.

Säsong 1 av Scooby-Doo: Where Are You? har ju dessbättre släppts på DVD i Sverige med TV3s originaldubb. Säsong 2 var däremot omdubbad på DVD, men 4 av de 8 avsnitten har jag inspelat från TV3 i originaldubb - oklart huruvida de resterande 4 avsnitten någonsin sändes på TV3, då jag inte har något minne av dem.

Anders

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2017 kl. 00:33:59
I skrivande stund har jag av The Scooby-Doo Show lyckats få tag i 35 av de 40 avsnitten med Mediadubbs originaldubb (TV3) och samtliga avsnitt med Sun Studios omdubb (Cartoon Network, Boomerang, TV4). Det jag saknar är följande:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Observera att det är högst tveksamt om To Switch a Witch faktiskt dubbades av Mediadubb eller sändes av TV3, för jag har i alla fall inget minne av att någonsin ha sett det avsnittet på TV3. Möjligtvis kanske det avsnittet ansågs för läskigt för barn, så att det därför hoppades över av TV3. Dock är det förstås inte omöjligt att det kan ha dubbats av Mediadubb International, även om det faktiskt inte sändes; men i sådana fall lär man ju ändå inte kunna få tag i det. Mig veterligen är det även sällan eller aldrig som Cartoon Network eller Boomerang sänt det avsnittet, men det avsnittet har däremot sänts på TV4 med Sun Studios omdubb och likaså släppts på DVD med samma dubb.

Det grämer mig att jag fortfarande inte lyckats hitta åt det enda saknade säsong 1-avsnittet, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det på VHS från TV3 en gång i tiden; men i så fall tycks det bandet vara uppslukat av jorden...

Min ambition är fortfarande att synka samtliga avsnitt med både svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk dubb och dansk dubb till högkvalitativa bildkällor; och göra DVD:er med hela serien. Just därför hade jag verkligen velat få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, om någon skulle råka ha det, för med det avsnittet skulle man alltså kunna göra klar hela säsong 1 och 2.

För övrigt har jag också norsk och dansk dubbning av alla utom 5 avsnitt av serien. Där är det följande jag saknar, om jag inte räknat fel i hastigheten:
Säsong 3:
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch
5: The Tar Monster
7: The Creepy Case of Old Iron Face
9: Who Was That Cat Creature I Saw you With Last Night?

Jag tror bara att det finns en norsk respektive dansk dubbning av The Scooby-Doo Show (ingen omdubb), och således samma dubbning på både TV3 och Cartoon Network/Boomerang, men jag har inga säkra belägg för det påståendet. Alla mina inspelningar kommer i alla fall från Boomerang, och utan tillgång till TV3-inspelningar kan jag förstås inte själv dra några definitiva slutsatser. Det jag vet är i alla fall att både TV3s och Cartoon Networks/Boomerangs dubbningar är gjorda av Sun Studio.

När DVD-projektet väl är färdigställt gör jag gärna en kopia åt dig, och andra intresserade. Fram tills dess är det dock inte så mycket jag kan dela med mig av, för flera av TV3-dubbningarna har jag bara som ljudfil utan bild; och måste följaktligen synkas om till en annan bildkälla.

Säsong 1 av Scooby-Doo: Where Are You? har ju dessbättre släppts på DVD i Sverige med TV3s originaldubb. Säsong 2 var däremot omdubbad på DVD, men 4 av de 8 avsnitten har jag inspelat från TV3 i originaldubb - oklart huruvida de resterande 4 avsnitten någonsin sändes på TV3, då jag inte har något minne av dem.
Vad jag kan minnas visades säsong 3 på Cartoon Network med Media Dubbs röster, även om de två första säsongerna var omdubbade.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders skrivet  5 september 2017 kl. 06:27:58
Vad jag kan minnas visades säsong 3 på Cartoon Network med Media Dubbs röster, även om de två första säsongerna var omdubbade.
Merparten av säsong 3 fick mycket riktigt behålla Mediadubbs dubbning på Cartoon Network (och sedermera Boomerang), men några avsnitt - främst från början av säsongen -dubbades om; därav de tre eller fyra saknade säsong 3-avsnitten.

Gäst

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2017 kl. 00:33:59
I skrivande stund har jag av The Scooby-Doo Show lyckats få tag i 35 av de 40 avsnitten med Mediadubbs originaldubb (TV3) och samtliga avsnitt med Sun Studios omdubb (Cartoon Network, Boomerang, TV4). Det jag saknar är följande:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Observera att det är högst tveksamt om To Switch a Witch faktiskt dubbades av Mediadubb eller sändes av TV3, för jag har i alla fall inget minne av att någonsin ha sett det avsnittet på TV3. Möjligtvis kanske det avsnittet ansågs för läskigt för barn, så att det därför hoppades över av TV3. Dock är det förstås inte omöjligt att det kan ha dubbats av Mediadubb International, även om det faktiskt inte sändes; men i sådana fall lär man ju ändå inte kunna få tag i det. Mig veterligen är det även sällan eller aldrig som Cartoon Network eller Boomerang sänt det avsnittet, men det avsnittet har däremot sänts på TV4 med Sun Studios omdubb och likaså släppts på DVD med samma dubb.

Det grämer mig att jag fortfarande inte lyckats hitta åt det enda saknade säsong 1-avsnittet, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det på VHS från TV3 en gång i tiden; men i så fall tycks det bandet vara uppslukat av jorden...

Min ambition är fortfarande att synka samtliga avsnitt med både svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk dubb och dansk dubb till högkvalitativa bildkällor; och göra DVD:er med hela serien. Just därför hade jag verkligen velat få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, om någon skulle råka ha det, för med det avsnittet skulle man alltså kunna göra klar hela säsong 1 och 2.

För övrigt har jag också norsk och dansk dubbning av alla utom 5 avsnitt av serien. Där är det följande jag saknar, om jag inte räknat fel i hastigheten:
Säsong 3:
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch
5: The Tar Monster
7: The Creepy Case of Old Iron Face
9: Who Was That Cat Creature I Saw you With Last Night?

Jag tror bara att det finns en norsk respektive dansk dubbning av The Scooby-Doo Show (ingen omdubb), och således samma dubbning på både TV3 och Cartoon Network/Boomerang, men jag har inga säkra belägg för det påståendet. Alla mina inspelningar kommer i alla fall från Boomerang, och utan tillgång till TV3-inspelningar kan jag förstås inte själv dra några definitiva slutsatser. Det jag vet är i alla fall att både TV3s och Cartoon Networks/Boomerangs dubbningar är gjorda av Sun Studio.

När DVD-projektet väl är färdigställt gör jag gärna en kopia åt dig, och andra intresserade. Fram tills dess är det dock inte så mycket jag kan dela med mig av, för flera av TV3-dubbningarna har jag bara som ljudfil utan bild; och måste följaktligen synkas om till en annan bildkälla.

Säsong 1 av Scooby-Doo: Where Are You? har ju dessbättre släppts på DVD i Sverige med TV3s originaldubb. Säsong 2 var däremot omdubbad på DVD, men 4 av de 8 avsnitten har jag inspelat från TV3 i originaldubb - oklart huruvida de resterande 4 avsnitten någonsin sändes på TV3, då jag inte har något minne av dem.
Låter sjukt bra och om du vill, har jag alla avsnitt nedladdade och kan gärna dela med mig av säsong tre och de avsnitten du saknade videor på. eftersom du har de svenska dubbningarna så spelar de kanske ingen roll att det ligger engelskt tal på filerna!

moviefan

Visas The Scooby Doo Show på  Cartoon Network eller annan kanal nuförtiden  ?

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  2 oktober 2017 kl. 13:52:06
Visas The Scooby Doo Show på  Cartoon Network eller annan kanal nuförtiden  ?
Inte på Cartoon Network, men däremot sänds The Scooby-Doo Show på Boomerang lite då och då; huvudsakligen på helger (främst söndagar).

Just nu sänder de tyvärr inte serien lika ofta som förut, men förhoppningsvis ökar frekvensen längre fram.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 oktober 2017 kl. 15:38:06
Inte på Cartoon Network, men däremot sänds The Scooby-Doo Show på Boomerang lite då och då; huvudsakligen på helger (främst söndagar).

Just nu sänder de tyvärr inte serien lika ofta som förut, men förhoppningsvis ökar frekvensen längre fram.

Vore kul om alla avsnitt släpptes på dvd.

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  2 oktober 2017 kl. 16:27:30
Vore kul om alla avsnitt släpptes på dvd.
Det håller jag med om, men med tanke på att inte ens hela The Scooby-Doo Show släppts på DVD i USA än känns det väldigt osannolikt.

I skrivande stund har säsong 1 och 3 av serien släppts på DVD i USA - säsong 1 som del av boxen The Scooby-Doo/Dynomutt Hour (det block där de avsnitten ursprungligen sändes i USA) och säsong 3 under titeln Scooby-Doo: Where Are You? (som delar av säsong 3 ursprungligen visades som i USA). Men säsong 2 har fortfarande inte släppts på DVD någonstans i världen.

Tyvärr får jag intrycket att Warner, åtminstone för tillfället, helt har slutat att släppa boxar i Skandinavien, både vad gäller Scooby-Doo och annat tecknat, utan verkar nu bara satsa på lösryckta avsnitt av serier i diverse samlings-DVD:er.

moviefan

#26
Kul att avsnitt av Scooby Doo show, visas på Boomerang. Hoppas de visar ur Var är du också. Synd, att de visar på dagtid.

Wille

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2017 kl. 00:33:59
I skrivande stund har jag av The Scooby-Doo Show lyckats få tag i 35 av de 40 avsnitten med Mediadubbs originaldubb (TV3) och samtliga avsnitt med Sun Studios omdubb (Cartoon Network, Boomerang, TV4). Det jag saknar är följande:

Säsong 1:
2: The Fiesta Host Is an Aztec Ghost

Säsong 3:
1: Watch Out! The Willawaw!
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch (dubbades kanske aldrig för TV3...?)
7: The Creepy Case of Old Iron Face

Observera att det är högst tveksamt om To Switch a Witch faktiskt dubbades av Mediadubb eller sändes av TV3, för jag har i alla fall inget minne av att någonsin ha sett det avsnittet på TV3. Möjligtvis kanske det avsnittet ansågs för läskigt för barn, så att det därför hoppades över av TV3. Dock är det förstås inte omöjligt att det kan ha dubbats av Mediadubb International, även om det faktiskt inte sändes; men i sådana fall lär man ju ändå inte kunna få tag i det. Mig veterligen är det även sällan eller aldrig som Cartoon Network eller Boomerang sänt det avsnittet, men det avsnittet har däremot sänts på TV4 med Sun Studios omdubb och likaså släppts på DVD med samma dubb.

Det grämer mig att jag fortfarande inte lyckats hitta åt det enda saknade säsong 1-avsnittet, då jag är 99,9% säker på att jag spelade in det på VHS från TV3 en gång i tiden; men i så fall tycks det bandet vara uppslukat av jorden...

Min ambition är fortfarande att synka samtliga avsnitt med både svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk dubb och dansk dubb till högkvalitativa bildkällor; och göra DVD:er med hela serien. Just därför hade jag verkligen velat få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost, om någon skulle råka ha det, för med det avsnittet skulle man alltså kunna göra klar hela säsong 1 och 2.

För övrigt har jag också norsk och dansk dubbning av alla utom 5 avsnitt av serien. Där är det följande jag saknar, om jag inte räknat fel i hastigheten:
Säsong 3:
2: A Creepy Tangle in the Bermuda Triangle
4: To Switch a Witch
5: The Tar Monster
7: The Creepy Case of Old Iron Face
9: Who Was That Cat Creature I Saw you With Last Night?

Jag tror bara att det finns en norsk respektive dansk dubbning av The Scooby-Doo Show (ingen omdubb), och således samma dubbning på både TV3 och Cartoon Network/Boomerang, men jag har inga säkra belägg för det påståendet. Alla mina inspelningar kommer i alla fall från Boomerang, och utan tillgång till TV3-inspelningar kan jag förstås inte själv dra några definitiva slutsatser. Det jag vet är i alla fall att både TV3s och Cartoon Networks/Boomerangs dubbningar är gjorda av Sun Studio.

När DVD-projektet väl är färdigställt gör jag gärna en kopia åt dig, och andra intresserade. Fram tills dess är det dock inte så mycket jag kan dela med mig av, för flera av TV3-dubbningarna har jag bara som ljudfil utan bild; och måste följaktligen synkas om till en annan bildkälla.

Säsong 1 av Scooby-Doo: Where Are You? har ju dessbättre släppts på DVD i Sverige med TV3s originaldubb. Säsong 2 var däremot omdubbad på DVD, men 4 av de 8 avsnitten har jag inspelat från TV3 i originaldubb - oklart huruvida de resterande 4 avsnitten någonsin sändes på TV3, då jag inte har något minne av dem.

Tänkte checka in och se hur det går med projektet? Hjälper gärna till med de jag har och om det är något som behövs så kan jag se vad jag kan göra.

Samlaren

Jag skulle gärna vilja ha den här serien och Scooby Doo Where are you :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Wille skrivet 18 november 2017 kl. 13:59:52
Tänkte checka in och se hur det går med projektet? Hjälper gärna till med de jag har och om det är något som behövs så kan jag se vad jag kan göra.
Tyvärr har jag inte kommit så mycket längre, då jag fortfarande inte lyckats få tag i något av de saknade avsnitten. Säsong 2 är färdigsynkad, med svensk originaldubb, svensk omdubb, norsk och dansk dubbning samt engelskt originaltal. Den säsongen bör dock göras om mot en bättre bildkälla. För de övriga säsongerna saknas fortfarande avsnitt så att jag inte har kunnat påbörja dessa.

Mest angeläget är alltså att få tag i The Fiesta Host Is an Aztec Ghost från säsong 1 med TV3s originaldubb, för gör man det har jag allt som behövs för säsong 1 och skulle kunna påbörja synkning av avsnitten i den säsongen. Jag är som sagt ganska säker på att jag spelat in det avsnittet en gång i tiden, men tyvärr har jag inte lyckats hitta åt det VHS-bandet...

Om du eller någon annan har det avsnittet från TV3 vore det oerhört värdefullt, för då kan jag som sagt påbörja och göra klart säsong 1 av The Scooby-Doo Show. Säsong 3 saknas ju tyvärr betydligt mer av - närmare bestämt 3 eller 4 avsnitt med TV3s originaldubb och 5 avsnitt på norska och danska.

Jag kan tillägga att säsong 1 och 3 har släppts på DVD i USA, som kan användas som bildkälla, men märkligt nog har säsong 2 till dags dato inte släppts på DVD någonstans i världen.