Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Rugrats (reboot)

Startat av TonyTonka, 16 juli 2022 kl. 20:37:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Förlåt om det redan pratats om detta, men finns det en dubbning av Rugrats-rebooten, och är det samma röstskådespelare som i originalserien i så fall? I originalet så har ju i alla fall bebisarna samma röster som i originalserien.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 16 juli 2022 kl. 20:37:40
Förlåt om det redan pratats om detta, men finns det en dubbning av Rugrats-rebooten, och är det samma röstskådespelare som i originalserien i så fall? I originalet så har ju i alla fall bebisarna samma röster som i originalserien.
Ja det finns det, och de flesta karaktärerna har nog samma röster i alla fall bebisarna och Angelica samt Tommys och Chuckies pappor. Serien finns på Viaplay.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2022 kl. 20:41:13
Ja det finns det, och de flesta karaktärerna har nog samma röster i alla fall bebisarna och Angelica samt Tommys och Chuckies pappor. Serien finns på Viaplay.

Och Paramount+ :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka är rösterna i serien ?

Är alla samma som i orginalet ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

ph

Citat från: TonyTonka skrivet 16 juli 2022 kl. 20:37:40Förlåt om det redan pratats om detta, men finns det en dubbning av Rugrats-rebooten, och är det samma röstskådespelare som i originalserien i så fall? I originalet så har ju i alla fall bebisarna samma röster som i originalserien.
Det kvittar för mig om rösterna är sig lika, det är animationen jag ej tål :D

gstone

Citat från: ph skrivet 21 november 2022 kl. 22:20:05Det kvittar för mig om rösterna är sig lika, det är animationen jag ej tål :D
Jag gillar serien >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 november 2022 kl. 21:52:58Vilka är rösterna i serien ?

Är alla samma som i orginalet ?
Jag har flera gånger mailat till Paramount Networks International Nordics/Viacom International Media Networks, som är nordisk representant och agent för Paramount, Nickelodeon och MTV (liksom delägare i SkyShowtime), angående Rugrats, men har tyvärr aldrig fått något svar alls... :(

Jag ska fortsätta försöka, och ska även försöka kontakta SkyShowtime om saken nu när Paramount+ inte längre finns.

Hey Arnold på svenska

Citat från: gstone skrivet 21 november 2022 kl. 21:52:58Vilka är rösterna i serien ?

Är alla samma som i orginalet ?
Många är samma.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

ph


Daniel Hofverberg

Efter många om och men har jag nu äntligen lyckats få fram dubbcredits till nya Rugrats, så det kommer upp vid nästa uppdatering. Det är KM Studio/Plint som dubbat den nya serien. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2023 kl. 16:11:45Efter många om och men har jag nu äntligen lyckats få fram dubbcredits till nya Rugrats, så det kommer upp vid nästa uppdatering. Det är KM Studio/Plint som dubbat den nya serien. :)
Vad underbart  :D


Du är bäst  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 juni 2023 kl. 16:22:19Du är bäst  ;D
Ja, visst är jag...! ;)

Hade jag vetat om att det var KM Studio som dubbat den hade jag förstås kunnat få fram det för länge sen, men ärligt talat trodde jag inte att det var dem, så att jag inte ens kommit mig för att fråga dem förrän nu... Jag tog ärligt talat för givet att det var Iyuno-SDI Group, kanske mest då det ju var Mediadubb International som dubbade den gamla serien, men det var tydligen förhastade slutsatser.

MoonFace

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2023 kl. 21:04:56Ja, visst är jag...! ;)

Hade jag vetat om att det var KM Studio som dubbat den hade jag förstås kunnat få fram det för länge sen, men ärligt talat trodde jag inte att det var dem, så att jag inte ens kommit mig för att fråga dem förrän nu... Jag tog ärligt talat för givet att det var Iyuno-SDI Group, kanske mest då det ju var Mediadubb International som dubbade den gamla serien, men det var tydligen förhastade slutsatser.
Det är du verkligen Daniel! :D

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 juni 2023 kl. 21:04:56Ja, visst är jag...! ;)

Hade jag vetat om att det var KM Studio som dubbat den hade jag förstås kunnat få fram det för länge sen, men ärligt talat trodde jag inte att det var dem, så att jag inte ens kommit mig för att fråga dem förrän nu... Jag tog ärligt talat för givet att det var Iyuno-SDI Group, kanske mest då det ju var Mediadubb International som dubbade den gamla serien, men det var tydligen förhastade slutsatser.
Jag trodde först att eurotroll skulle dubbar serier eftersom Hasse Jonsson var med och nu vet jag att KM Studio och det är konstigt att dom inte byter ut skådespelare mot KM Studio skådespelare bl.a Niklas Ekholm och Peter Kjellström och andra KM Studio skådespelare.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet  8 juni 2023 kl. 07:08:54Jag trodde först att eurotroll skulle dubbar serier eftersom Hasse Jonsson var med och nu vet jag att KM Studio och det är konstigt att dom inte byter ut skådespelare mot KM Studio skådespelare bl.a Niklas Ekholm och Peter Kjellström och andra KM Studio skådespelare.
Det är inte så konstigt, för det första vill man anspela på nostalgi därför behåller man gamla rösterna. För det andra ligger ju KM Studio numera i Stockholm.