Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Space Jam: A New Legacy (Space Jam 2)

Startat av gstone, 30 mars 2020 kl. 19:43:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson


Steffan Rudvall

#31
Citat från: Adam Larsson skrivet  8 mars 2021 kl. 08:09:07
varför?
Pepe ses tydligen som en våldtäktsman (eller det han gör är i alla fall opolitiskt korrekt) då han alltid försöker pussa katten som han tror är en skunk mot hennes vilja.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 mars 2021 kl. 08:41:14
Pepe ses tydligen som en våldtäktsman då han alltid försöker pussa katten som han tror är en skunk mot hennes vilja.

Och jag som trodde att det bara var katt-hanen som klädde ut sig till skunk i ett avsnitt som han försökte förföra mot hans vilja...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 09:01:29
Och jag som trodde att det bara var katt-hanen som klädde ut sig till skunk i ett avsnitt som han försökte förföra mot hans vilja...
Nej då Pepe Le Pew tror att Penelope Pussycat är en skunk och försöker därför alltid att förföra henne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 mars 2021 kl. 09:05:44
Nej då Pepe Le Pew tror att Penelope Pussycat är en skunk och försöker därför alltid att förföra henne.

Då är det alltså två katter som han försöker förföra...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 09:08:42
Då är det alltså två katter som han försöker förföra...
Nej det är en katt men han tror att det är en skunk som han själv. Vad jag vet finns det ingen katt hane i någon Pepe Le Pew film.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 mars 2021 kl. 09:10:09
Nej det är en katt men han tror att det är en skunk som han själv. Vad jag vet finns det ingen katt hane i någon Pepe Le Pew film.

Det gör det visst, det är en katt som ofta blir utsparkad av människor och får nog av det och klär ut sig till en skunk för att bli lämnad ifred men så kommer Pepe och förför honom och sedan i slutet inser katten att han trivs bättre att vara katt, jag förutsätter dock att du aldrig sett det avsnittet...?

Jag kan annars leta upp det om du är intresserad, tyvärr kan det dock ta tid då det vimlar av Looney Tunes avsnitt och kortfilmer... (om än inte lika mycket som Scooby-Doo)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 09:21:07
Det gör det visst, det är en katt som ofta blir utsparkad av människor och får nog av det och klär ut sig till en skunk för att bli lämnad ifred men så kommer Pepe och förför honom och sedan i slutet inser katten att han trivs bättre att vara katt, jag förutsätter dock att du aldrig sett det avsnittet...?

Jag kan annars leta upp det om du är intresserad, tyvärr kan det dock ta tid då det vimlar av Looney Tunes avsnitt och kortfilmer... (om än inte lika mycket som Scooby-Doo)
I sådana fall är det nog en engångs grej för i vanliga fall brukar Pepe bara träffa på och försöka förföra Penelope Pussycat.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 mars 2021 kl. 09:27:10
I sådana fall är det nog en engångs grej för i vanliga fall brukar Pepe bara träffa på och försöka förföra Penelope Pussycat.

I slutet på just detta avsnitt jag syftar på visar det sig att Pepe har fru och barn och hans hustru är arg på honom när hon ser detta och klår upp honom...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 09:40:52
I slutet på just detta avsnitt jag syftar på visar det sig att Pepe har fru och barn och hans hustru är arg på honom när hon ser detta och klår upp honom...
Är det möjligtvis denna?

https://youtu.be/V5SSxsE10kA

Disneyfantasten



MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 mars 2021 kl. 09:40:52
I slutet på just detta avsnitt jag syftar på visar det sig att Pepe har fru och barn och hans hustru är arg på honom när hon ser detta och klår upp honom...
& i den scenen visas de också att hans franska är falsk

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 mars 2021 kl. 20:50:51
Det verkar som Whitney Coleman kommer göra rösten till "Granny".
Det skulle vara underbart om en riktig tant dubbade henne på svenska.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 mars 2021 kl. 21:18:25
Det skulle vara underbart om en riktig tant dubbade henne på svenska.
Ja en riktig gamkärring